STEM etkinlikleri ile 7. sınıf öğrencilerinin başarı ve tutumlarındaki değişimin cinsiyete göre analizi
dc.contributor.advisor | Bozkurt, Fatma | |
dc.contributor.author | Bozkurt, Yasemin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:38:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:38:53Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-09-25 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368274 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, 7. Sınıf öğrencilerine uygulanan STEAM çalışmalarının öğrencilerin matematik dersi başarısına ve tutumlarına karşı etkisinin incelenmesidir. Bu çalışmada, 7.sınıf öğrencilerine STEAM etkinlikleri uygulanmış, öğrencilerin matematik dersine karşı tutumu ve problem çözme becerilerine etkisi incelenmiştir. Araştırma 2016-2017 eğitim-öğretim döneminde 7.sınıfta okuyan 47 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Deney grubuna `Matematik Tutum Ölçeği'' ve `Matematik dersi ön-test (Başarı Ölçeği)` uygulanmıştır. Ölçek ve testlerin analizi sonucunda 5 farklı STEAM etkinliği belirli zaman aralıklarında uygulanmıştır. Çalışma sonunda ise öğrencilere tekrar `Matematik Tutum Ölçeği` ve `Matematik dersi son-test (Başarı Ölçeği)` uygulanmıştır. Elde edilen veriler doğrultusunda yapılan analizler, STEAM etkinliklerinin öğrencilerin matematik dersine karşı tutumlarında olumlu sonuçlar doğurduğu ve bununla birlikte alan problem çözme becerilerinin geliştiği, matematik dersine karşı önyargılarının azaldığı görülmüştür. STEAM etkinliklerinin öğrencilerin cinsiyete göre matematik başarısında anlamlı farklılık oluşturmakta yetersiz kaldığı tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlar, araştırmanın ilköğretim okullarına yapılacak yeni STEAM çalışmalar için bir kaynak olacağı düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: STEAM Eğitimi, STEM Eğitimi, Öğrencilerin Tutumu, Cinsiyet | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to investigate the effects of STEAM studies on 7th grade students' mathematics course achievement and attitudes. In this study, STEAM activities were applied to 7th grade students and the students' attitudes towards mathematics lesson and their effects on problem solving skills were examined. The research was carried out with the participation of 47 students studying at 7th grade in the academic year of 2016-2017.` Math Attitude Scale' and `Mathematics course pre-test (Achievement/ Success Scale) `were applied to the experimental group. As a result of the analysis of the attitude survey and achievement tests, 5 different STEAM activities were applied at certain time intervals. At the end of the study, the.` Math Attitude Scale' and `Mathematics course post-test (Achievement/ Success Scale) `were applied to the students. Based on the data obtained, it was observed that STEAM activities have positive results in students' attitudes towards mathematics course. Moreover, we could observe developments in problem solving skills as well. It was determined that STEAM activities were insufficient to create a significant difference on gender. The results are expected to be a source of new STEAM studies for primary schools.Keywords: STEAM Education, STEM Education, Student Attitude, Success, Gender | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | STEM etkinlikleri ile 7. sınıf öğrencilerinin başarı ve tutumlarındaki değişimin cinsiyete göre analizi | |
dc.title.alternative | A gender analysis of the 7th grade students regarding to their attitude to STEAM activities | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-25 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | STEAM education | |
dc.subject.ytm | STEM training method | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Sex | |
dc.subject.ytm | Mathematics | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.identifier.yokid | 10265463 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 559495 | |
dc.description.pages | 115 | |
dc.publisher.discipline | Matematik Eğitimi Bilim Dalı |