dc.contributor.advisor | Aksoy, Erol | |
dc.contributor.author | Ziya, Sinan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:38:52Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:38:52Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-25 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368271 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada Behiç AK'ın günümüze kadar olan sürede yayımlanmış olan çocuk romanları, söz varlığı ve okunabilirlik yönünden incelenmiştir. Çalışmada Behiç AK'ın çocuk romanlarının söz varlığı ve okunabilirlik yönünden hangi düzeyde olduklarını belirlemek amaçlanmıştır.Araştırmada, çocuk romanlarının kelime sıklık dizinleri oluşturularak romanların sahip olduğu söz varlığı unsurları incelenmiştir. Son olarak romanların okunabilirlik sayıları ve düzeyleri tespit edilmiştir.Araştırma tamamen nitel bir araştırma olup verilerin toplanmasında doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın birinci bölümünde problemin durumu, araştırmanın amacı, tanımlar ve sınırlılıklar verilmiştir. Araştırmanın ikinci bölümünde Behiç AK'ın yaşamı, sanatı, eserleri, söz varlığı, okunabilirlik başlıklarıyla kavramsal çerçeve belirlenerek konuyla ilgili yapılan literatür taramasına yer verilmiştir. Üçüncü bölümde araştırmanın yöntemi ve veri toplamı süreci ile ilgili bilgiler verilmiştir. Araştırmanın dördüncü bölümünde söz varlığı (deyimler, atasözleri, ikilemeler, terimler, kalıp sözler, doldurma sözler, yabancı sözler) ve okunabilirlikle ilgili bulgulara yer verilmiştir. Araştırmanın son bölümü olan sonuç ve öneriler bölümünde bulgular değerlendirilerek sonuca bağlanmış ve konuyla ilgili öneriler sunulmuştur.Araştırma sonucunda Behiç AK'ın çocuk romanlarının söz varlığı yönünden yeterince zengin, okunabilirlik yönünden de `orta düzeyde` olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Söz varlığı, Okunabilirlik, Çocuk edebiyatı | |
dc.description.abstract | In this research, the children's novels published by Behiç AK have been examined for vocabulary and readability. It is aimed to determine the level of vocabulary and readability of these novels of Behiç AK.In this research, word frequency indexes of children's novels were formed and then the vocabulary components of the novels were examined. Finally, the number of readability and levels of novels have been determined.The study was purely qualitative and document analysis was used to collect data. In the first part of the study, the situation of the problem, the purpose of the research, definitions and limitations are given. In the second part of the study, the contextual framework have been determined with topics of Behiç AK's life, his art, his works, novels in children's literature, , vocabulary, readability and then other studies related to the subject have been given. In the third part of study, information about the method of research and data collection process has been given. In the fourth part of the study, findings about vocabulary (idioms, proverbs, dilemmas, terms, phrase words, stuffing words, foreign words) and readability have been given. In the results and recommendations section that is the last part of the study the findings were evaluated and suggestions were presented. As a result of the study, it is concluded that the children's novels of Behiç AK are rich enough for the vocabulary and are medium level for the readability.Keywords: Vocabulary , Readability, Children's Literature | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | Behiç Ak`ın çocuk romanlarının söz varlığı ve okunabilirlik yönünden değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | An evaluation of novels of Behiç Ak, author of children's literature, in terms of vocabulary and readability | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-25 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10265906 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 581721 | |
dc.description.pages | 509 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı | |