Show simple item record

dc.contributor.advisorAksoy, Erol
dc.contributor.authorZiya, Sinan
dc.date.accessioned2020-12-29T08:38:52Z
dc.date.available2020-12-29T08:38:52Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368271
dc.description.abstractBu araştırmada Behiç AK'ın günümüze kadar olan sürede yayımlanmış olan çocuk romanları, söz varlığı ve okunabilirlik yönünden incelenmiştir. Çalışmada Behiç AK'ın çocuk romanlarının söz varlığı ve okunabilirlik yönünden hangi düzeyde olduklarını belirlemek amaçlanmıştır.Araştırmada, çocuk romanlarının kelime sıklık dizinleri oluşturularak romanların sahip olduğu söz varlığı unsurları incelenmiştir. Son olarak romanların okunabilirlik sayıları ve düzeyleri tespit edilmiştir.Araştırma tamamen nitel bir araştırma olup verilerin toplanmasında doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın birinci bölümünde problemin durumu, araştırmanın amacı, tanımlar ve sınırlılıklar verilmiştir. Araştırmanın ikinci bölümünde Behiç AK'ın yaşamı, sanatı, eserleri, söz varlığı, okunabilirlik başlıklarıyla kavramsal çerçeve belirlenerek konuyla ilgili yapılan literatür taramasına yer verilmiştir. Üçüncü bölümde araştırmanın yöntemi ve veri toplamı süreci ile ilgili bilgiler verilmiştir. Araştırmanın dördüncü bölümünde söz varlığı (deyimler, atasözleri, ikilemeler, terimler, kalıp sözler, doldurma sözler, yabancı sözler) ve okunabilirlikle ilgili bulgulara yer verilmiştir. Araştırmanın son bölümü olan sonuç ve öneriler bölümünde bulgular değerlendirilerek sonuca bağlanmış ve konuyla ilgili öneriler sunulmuştur.Araştırma sonucunda Behiç AK'ın çocuk romanlarının söz varlığı yönünden yeterince zengin, okunabilirlik yönünden de `orta düzeyde` olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Söz varlığı, Okunabilirlik, Çocuk edebiyatı
dc.description.abstractIn this research, the children's novels published by Behiç AK have been examined for vocabulary and readability. It is aimed to determine the level of vocabulary and readability of these novels of Behiç AK.In this research, word frequency indexes of children's novels were formed and then the vocabulary components of the novels were examined. Finally, the number of readability and levels of novels have been determined.The study was purely qualitative and document analysis was used to collect data. In the first part of the study, the situation of the problem, the purpose of the research, definitions and limitations are given. In the second part of the study, the contextual framework have been determined with topics of Behiç AK's life, his art, his works, novels in children's literature, , vocabulary, readability and then other studies related to the subject have been given. In the third part of study, information about the method of research and data collection process has been given. In the fourth part of the study, findings about vocabulary (idioms, proverbs, dilemmas, terms, phrase words, stuffing words, foreign words) and readability have been given. In the results and recommendations section that is the last part of the study the findings were evaluated and suggestions were presented. As a result of the study, it is concluded that the children's novels of Behiç AK are rich enough for the vocabulary and are medium level for the readability.Keywords: Vocabulary , Readability, Children's Literatureen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleBehiç Ak`ın çocuk romanlarının söz varlığı ve okunabilirlik yönünden değerlendirilmesi
dc.title.alternativeAn evaluation of novels of Behiç Ak, author of children's literature, in terms of vocabulary and readability
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-25
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10265906
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid581721
dc.description.pages509
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess