Fen bilimleri öğretmenlerinin STEM temelli fen eğitimi hakkındaki görüşleri
dc.contributor.advisor | Saraçoğlu, Sibel | |
dc.contributor.author | Doğan, Ertuğrul | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:38:50Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:38:50Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-09-22 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368254 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, fen bilimleri öğretmenlerinin fen, teknoloji, mühendislik ve matematik alanlarını kapsayan STEM temelli fen eğitimi hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Çalışma grubunu, 2017-2018 eğitim öğretim yılında Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE ekibi tarafından verilen STEM temelli fen eğitimini alan altı öğretmen oluşturmaktadır. Katılımcıların üçü erkek üçü de kadındır. Katılımcı öğretmenlerden dördü devlet okullarında, ikisi özel eğitim kurumlarında çalışmaktadır. Çalışmada yöntem olarak nitel araştırma, desen olarak fenomenoloji kullanılmıştır. Araştırmada veriler yarı yapılandırılmış görüşme kullanılarak toplanmıştır. Toplanan veriler içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen veriler, kodlar, bu kodlara göre oluşturulan temalar ve temaları kapsayan kategoriler oluşturulacak şekilde analiz edilmiştir. Araştırma bulguları, toplamda dört kategoriden ve on altı temadan oluşmaktadır. Araştırmada, STEM temelli fen eğitimine katılan fen bilimleri öğretmenlerinin, fen bilimlerini farklı disiplinler ile ilişkilendirdikleri görülmüştür. Ayrıca, fen bilimleri derslerinde STEM etkinliklerinin kullanılabilir olduğunu düşündükleri tespit edilmiştir. İlave olarak, STEM temelli fen eğitimi hakkında olumlu bakış açısına sahip oldukları, STEM eğitimini öğrencinin öğrenme çıktılarını ve öğretmenin mesleki özelliklerini geliştirmesi açısından önemli olarak gördükleri, bu eğitimin bazı zayıf yönleri bulunmakla beraber kullanımının artırılmasını istedikleri anlaşılmıştır. Ayrıca katılımcı öğretmenlerin öz değerlendirmeleri sonucunda, STEM temelli fen eğitiminde kendi güçlü ve zayıf yanlarının farkında oldukları sonucuna varılmıştır. STEM temelli fen eğitimine katılan öğretmenlerin STEM eğitiminin yaygınlaştırılması gerektiği görüşü dikkate alınarak bu tür araştırmaların ve verilen eğitimlerin sayısı ve kapsamı artırılmalıdır.Anahtar Kelimeler: STEM eğitimi, fen eğitimi, fen bilimleri öğretmenleri, nitel araştırma, fenomenoloji | |
dc.description.abstract | The purpose of the study is to determine the views of science teachers about the science education based on science, technology, engineering and mathematics (STEM). The study group includes six teachers getting the science education based on STEM organized by Kayseri Provincial Directorate of National Education R&D team in 2017-2018 academic years. Three females and three males were the participantsof study. Four participants work in state schools and two participants work in private schools. The study was carried out by using qualitative research method and phenomenolology design. Semi-structured interview was used as the data collection tool. The data were analyzed by using content analysis. For this aim, the codes, the themes made in accordance to these codes and the categories involved these themes were formed. Findings of the study were consisted of four categories and sixteen themes. It is concluded that participant teachers associate science with different disciplines such as mathematics, engineering and technology. In this study, science teachers participated STEM based science education had positive views and thought that this kind of trainings should be organized more, science education should be trans-disciplinary and STEM education is important in terms of developing learning output. Also as a result of the self-evaluation of participant teachers, it was concluded that teachers are aware of their strong and weak aspects in STEM education and thought that STEM activities are practicable in science lessons. İt is necessary to increase the number and the quality of the investigations taking the teachers, who participated STEM based studies, ideas about popularising STEM based educations into account.Key Words: STEM Education, science education, science teachers, qualitative research, phenomenology. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Fen bilimleri öğretmenlerinin STEM temelli fen eğitimi hakkındaki görüşleri | |
dc.title.alternative | The views of science teachers about science education based on STEM | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-22 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Science | |
dc.subject.ytm | Science lesson | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | STEM training method | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.identifier.yokid | 10264717 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 559042 | |
dc.description.pages | 119 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |