Sosyal bilgiler öğretiminde farklılaştırılmış çalışma yapraklarının kullanımı: Bir eylem araştırması
dc.contributor.advisor | Saydam, Abdullah | |
dc.contributor.author | Çetintaş, Esma | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:38:37Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:38:37Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-14 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368163 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, ortaokul 7. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde farklılaştırılmış öğretim yaklaşımı ile hazırlanan çalışma yapraklarının uygulanabilirliğini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu nedenle araştırma eylem araştırması olarak desenlenmiştir. Araştırma, 2018-2019 öğretim yılı güz ve bahar döneminde, 03.01.2019-26.02.2019 tarihleri arasında 8 hafta süreyle 7-X sınıfı sosyal bilgiler dersinde uygulanmıştır. Araştırmada farklılaştırılmış öğretim yaklaşımında kullanılan çalışma yapraklarından, merkez ve istasyonlardan, grup çalışmalarından yararlanılmıştır. Araştırmada, nitel veriler `yansıtıcı günlük`, `yarı yapılandırılmış görüşmeler`, `araştırmacı gözlem formu` nicel veriler ise `Sosyal Bilgiler Dersi Tutum Ölçeği` ve `Akademik Başarı Testi` yoluyla toplanmıştır. Nicel verilerin analizinde `SPSS for Windows 22` paket programından yararlanılmış, nitel verilerde ise betimsel analiz uygulanmıştır. Araştırmanın nicel analizleri sonucunda, akademik başarı ve tutum ön test-son test puanları arasında anlamlı bir fark görülmüştür. Ayrıca farklılaştırılmış öğretim sonrası, öğrencilerin akademik başarı testi ve tutum puanları arasında anlamlı bir artış gözlemlenmiştir. Nitel verilerden elde edilen bulgulara göre ise öğrencilerin derse etkin katılımlarının sağlandığı, derse olan ilgilerinin arttığı, grupla çalışma alışkanlıklarının ve sosyal etkileşimlerinin geliştiği, bağımsız çalışma alışkanlığı kazanıldığı, kalıcı öğrenmelerinin arttığı sonucuna ulaşılmıştır. Gerçekleştirilen bu araştırmanın sonucunda farklılaştırılmış öğretim yaklaşımı ile hazırlanan çalışma yapraklarının başarı, tutum, ilgi, iletişim gibi konularda oldukça faydalı olduğu, dolayısıyla geliştirilip diğer derslerde de uygulanabileceği sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Farklılaştırılmış Öğretim, Çalışma Yaprakları, Eylem Araştırması | |
dc.description.abstract | This research aims to reveal the feasibility of worksheets preparad with differentiated teaching approach in 7th grade social studies course. Therefore; the research is designed as action research . The research was applied in social studies course of 7-X class for 8 weeks between 03.01.2019-26.02.2019 in the fall and spring semester of the 2018- 2019 academic year. In the research the worksheets , centers, stations, and group works used in differentiated teaching approach were utilized. In the research qualitative data were collected through `reflective diary' , 'semi-structured interviews', 'researcher observation form ' and quantitative data were collected through 'social studies course attitude scale ' and ' academic achievement test' . In the analysis of quantitative data, `SPSS for Windows 22 'package software was used and descriptive analysis was applied in qualitative data. As a result of the quantitative analysis of the research , a significant difference was observed between akademic achievement and attitude pre-test and post-test scores.In addition, a significant increase was observed between the academic achievement test and attitude scores of the students after differentiated teaching. According to the findings obtained from qualitative data , it was concluded that students' active participation in the course was increased , tahrir interest in the course increased, tahrir working habits and social interactionswith the group developed , independent study habit was gained and permanent learning increased. As a result of this research, it has been concluded that the worksheets prepared with differentiated teaching approach are very useful in subjects such as success, attitude, interest, communication, and therefore these worksheets can be developed and applied in other courses. Key words: Differentiated Teaching, Worksheets, Action Research | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler öğretiminde farklılaştırılmış çalışma yapraklarının kullanımı: Bir eylem araştırması | |
dc.title.alternative | Use of differentiated worksheets in social studies teaching: An action research | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-14 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10285504 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 601532 | |
dc.description.pages | 228 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı |