Show simple item record

dc.contributor.advisorKılıç, Remzi
dc.contributor.authorAkyar, Münevver
dc.date.accessioned2020-12-29T08:38:36Z
dc.date.available2020-12-29T08:38:36Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368156
dc.description.abstractBu çalışmada, hızlı bir şekilde ilerleyen teknolojik gelişmelerin, eğitime ne ölçüde uyumlu olup olmadığı irdelenmiştir. Bu yolla ortaokul öğretmenlerinin Teknopedagoji Alan Bilgisi'a (TPAB) ilişkin yeterlilikleri; cinsiyet, kıdem yılı, eğitim düzeyi, alan sınıflaması, branş, teknolojiyi kullanma düzeyleri, teknolojiye erişim düzeylerine göre farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştırAraştırmaya 318 kadın, 216 erkek olmak üzere toplamda 534 ortaokul öğretmeni katılmıştır. Bu çalışmanın örneklemini, tesadüfi eleman örnekleme yöntemi ile seçilen ve 2018/2019 eğitim öğretim yılında Antalya İlinde ortaokulda görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır.Araştırma, ilişkisel tarama modeli kullanılarak yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu ve Pamuk, Ergun, Çakır, Yılmaz ve Ayas (2013) tarafından geliştirilen, Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) ölçeği kullanılmıştır.Verilerin analizi ise üç bölümde yapılmış olup, Birinci bölümde ölçeklerin güvenilirlik analizi ve faktör analizi yapıldı, ikinci bölümde demografik veriler incelendi, üçüncü bölümde ise demografik veriler ile ölçeklerin analizi yapılmıştır.Çalışmanın sonucunda ortaokul öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Düzeyleri ve bütün alt boyutları cinsiyete göre farklılaşmaktadır (p<,05). Erkek ortaokul öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi düzeylerinin bütün alt boyutları istatistiksel olarak anlamlı şekilde kadınlardan fazladır. Ortaokul öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Düzeylerinin kıdem yılına göre farklılaşmadığı (p=0,173) tespit edilmiştir.Ortaokul öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Düzeylerinin eğitim düzeylerine göre farklılaşmadığı görülmüştür(p=0,267). Alt boyutlar bakımından ise sadece 'Pedagoji Bilgisi Düzeyi', eğitim düzeylerine göre anlamlı farklılaşmaktadır (p< ,05).Ortaokul öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Düzeylerinin alan sınıflamasına göre anlamlı farklılaştığı tespit edilmiştir (p= ,033).Ortaokul öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Düzeylerinin branşlara göre anlamlı farklılaştığı(p= ,001) tespit edilmiştir. Ortaokul öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Düzeyleri(p= ,000) ve bütün alt boyutları teknolojiyi kullanma düzeylerine göre anlamlı farklılaşmaktadır.(p< ,05).0Ortaokul öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Düzeyleri(p = ,000) ve bütün alt boyutları teknolojiye erişim düzeylerine göre anlamlı farklılaşmaktadır.(p< ,05). Anahtar Kelimeler: Teknoloji, Pedagoji, Teknopedagoji, Eğitim, Öğretim, Bilgi
dc.description.abstractIn this study, the extent to which rapidly advancing technological developments are compatible with education is examined. In this way, the competences of secondary school teachers about Technopedagogical Field Knowledge (TPACK); gender, seniority year, education level, field classification, branch, technology usage levels and access to technology.A total of 534 secondary school teachers, 318 female and 216 male, participated in the study. The sample of this study consisted of teachers working in secondary school in Antalya in 2018/2019 academic year. The research was conducted using relational survey model. Personal data form developed by the researcher and Technological Pedagogical Field Knowledge (TPACK) scale developed by Pamuk, Ergun, Cakir, Yilmaz and Ayas (2012) were used as data collection tools. The data were analyzed in three parts. In the first part, reliability analysis and factor analysis of the scales were performed, in the second part demographic data were analyzed and in the third part demographic data and scales were analyzed.As a result of the study, Technological Pedagogical Field Knowledge Levels and all sub-dimensions of secondary school teachers differ according to gender. (P <, 05) All sub-dimensions of technological pedagogical field knowledge levels of male secondary school teachers are statistically significantly higher than women. It was determined that the Technological Pedagogical Field Knowledge Levels of secondary school teachers did not differ according to seniority year (p =, 173). It was observed that the Technological Pedagogical Field Knowledge Levels of secondary school teachers did not differ according to their educational level (p =, 267). In terms of sub-dimensions, only ago Pedagogical Knowledge Level anlamlı differs significantly according to educational level (p <.05). It was determined that the Technological Pedagogical Field Knowledge Levels of secondary school teachers differ significantly according to field classification (p =, 033). It was determined that the Technological Pedagogical Field Knowledge Levels of secondary school teachers differed significantly according to the branches (p =, 001). Technological Pedagogical Field Knowledge Levels (p = .000) and all sub-dimensions of secondary school teachers differ significantly according to their level of use of technology (p <.05). Technological Pedagogical Field Knowledge Levels (p = .000) and all sub-dimensions of secondary school teachers differ significantly according to their level of access to technology (p <.05).Keywords: Technology, Pedagogy, Technopedagogy, Education, Teaching, Knowledgeen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul öğretmenlerinin teknopedagojik alan bilgisinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Antalya ili örneği )
dc.title.alternativeInvestigation of technopedagogic field knowledge of secondary school teachers in terms of various variables (Antalya province)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-05
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10294074
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid588879
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess