Öğretim üyelerinin, fen bilimleri öğretmenleri ve öğretmen adaylarının yaratıcı drama yöntemi hakkındaki görüşleri
dc.contributor.advisor | Bektaş, Oktay | |
dc.contributor.author | Bahadir Nalçaci, Aydan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:38:35Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:38:35Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-04 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368152 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı fen bilimleri eğitiminde yaratıcı drama yöntemini kullanan öğretim üyeleri, fen bilimleri öğretmenleri ve fen bilimleri öğretmen adaylarının yönteme ilişkin görüşlerini almak, varsa yaşadıkları sorunları ve sorunlara getirdikleri çözüm önerilerini değerlendirmektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır ve katılımcıların tecrübelerine dayalı bir fenomenoloji çalışmasıdır. Katılımcılar ölçüt örnekleme yoluyla belirlenmiştir. Doküman analizi 52 öğretmen adayına uygulanmıştır. İki öğretim üyesi, iki fen bilimleri öğretmeni ve dört öğretmen adayı ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırmada ayrıca gözlem nitel veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Çalışmada kullanılan doküman analiz formlarında 10, öğretim üyesi ve öğretmen görüşme formlarında 22, öğretmen adayı görüşme formunda ise 26 soru bulunmaktadır. Görüşmeler katılımcıların onayı ile ses kayıt cihazı kullanılarak kayıt altına alınmıştır. Toplanan verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Çalışmada katılımcı kimlikleri gizli tutularak kod isimler verilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre yaratıcı dramanın birçok olumlu katkısı tespit edilmiştir. Bu katkılar arasında, öğrenciyi sürece aktif olarak dahil etme, bilgilerin kalıcılığını sağlama, akademik başarıyı artırma, iletişim ve sosyal becerileri geliştirme ve iş birliği içinde çalışma gibi katkılar vardır. Bu yöntemi uygularken mekân ve grup üyelerinin niteliğine dikkat edilmesi ve sınıf yönetiminde aksamalara yol açmaması gerektiği bulgular arasında yer almıştır. Bu bulgulardan hareketle yaratıcı dramanın öğretim yöntemi olarak fen bilimleri derslerinde ve öğretmen eğitiminde uygulanması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, bu yöntemin uygulama sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin ve öğretim üyelerinin öğrenci hazır bulunuşluğunu ve sayısını göz önünde bulundurması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuçlardan hareketle, fen bilimlerinden başka alanlarda da yaratıcı drama yönteminin kullanılması önerisinde bulunulmuştur. Ayrıca, öğretmenlerin ve öğretim üyelerinin bu yöntemi etkili şekilde uygulayabilmeleri için bu yöntem hakkında eğitim almaları önerisi yapılmıştır. Anahtar Kelimeler: Yaratıcı drama, fen eğitimi, nitel araştırma, fenomenoloji | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to get the opinions of the faculty members, science teachers and pre-service science teachers who use creative drama method in science education and to evaluate the problems they have experienced and their solutions. Qualitative research method was used in the study and it is a phenomenology study based on the experiences of the participants. Participants were determined by criterion sampling. Document analysis was applied to 52 pre-service science teachers. Semi-structured interviews were conducted with two faculty members, two science teachers and four prospective teachers. Observation was also used as a qualitative data collection tool. There were 10 questions in document analysis forms, 22 questions in faculty member and teacher interview forms and 26 questions in pre-service science teacher interview forms. Interviews were recorded using the voice recorder with the consent of the participants. Content analysis was used to analyze the collected data. In the study, participant identities were kept confidential and code names were given. According to the findings of the study, many positive contributions of creative drama have been determined. These contributions include the active involvement of the student in the process, the retention of knowledge, the enhancement of academic achievement, the development of communication and social skills, and the collaboration. While applying this method, it was found that the quality of classroom and group members should be paid attention and should not cause disruptions in classroom management. Based on these findings, it has been concluded that creative drama should be applied as a teaching method in science courses and teacher education. In addition, it was concluded that science teachers and faculty members should take into consideration the student readiness and number during the application process of this method. Based on these results, it has been suggested to use creative drama method in other fields besides science. In addition, it was suggested that teachers and faculty members should receive training about this method in order to apply this method effectively.Keywords: Creative drama, science education, qualitative research, phenomenology | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretim üyelerinin, fen bilimleri öğretmenleri ve öğretmen adaylarının yaratıcı drama yöntemi hakkındaki görüşleri | |
dc.title.alternative | Faculty members, science teachers and pre-service science teachers' views on creative drama method | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-04 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10291503 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 587713 | |
dc.description.pages | 183 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |