dc.contributor.advisor | Aksoy, Erol | |
dc.contributor.author | Doğan, Şükrü Bilal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:38:33Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:38:33Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-13 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368136 | |
dc.description.abstract | MUSTAFA KUTLU'NUN HİKÂYELERİNDE EĞİTİM UNSURLARIŞükrü Bilâl DOĞANErciyes Üniversitesi, Eğitim Bilimleri EnstitüsüYüksek Lisans Tezi, Haziran 2019Danışman: Dr. Öğr. Üyesi Erol AKSOYÖZETBireyin davranışlarında kendi yaşantısı yoluyla istendik yönde değişiklik oluşturmasüreci olarak ifade edilen eğitim, şüphesiz insan hayatında önemli bir yere sahiptir. Çokçeşitli araç gereçler aracılığıyla farklı eğitim ortamlarında gerçekleştirilen eğitimfaaliyetlerinde edebî eserlere yer verilmesiyle edebî eserler yalnızca insanların estetikzevkine hitap etmekle kalmayıp bu sürece katkı sağlayabilir. Özellikle eğitim çağındakiçocukların millî, manevî ve evrensel değerleri edinmesinde edebî ürünlerin sahip olduğupotansiyelden üst düzeyde faydalanılabilir. Mustafa Kutlu'nun eserlerinin bu bağlamdadeğerlendirilmesi farklı kazanımlar sağlayabilecektir. Türk hikâyeciliğinin yaşayantemsilcilerinden Mustafa Kutlu elli yılı aşan sanat hayatı ve bu zaman zarfına sığdırdığıfarklı tür ve konulardaki onlarca eserle, edebiyat dünyasında seçkin bir yeri olanyazarlarımızdandır. Kutlu, köşe yazısı, deneme, inceleme gibi türlerde eser vermeklebirlikte hikâyeciliğiyle öne çıkmıştır. Konularını gündelik hayattan alan, kendine hasakıcı ve duru üslubuyla kaleme aldığı hikâyeleri insanların beğenisini kazanmış,kendine giderek artan bir okuyucu kitlesi edinmiştir. İlgili disiplinlerce Kutlu'nuneserlerinin söz varlığı, şekil bilgisi, teknik özellikler ile edebiyat kuramları bağlamındadeğerlendirildiği birçok çalışma yapılmıştır. Ancak Kutlu hikâyelerinde eğitim olgusu,eğitimle ilişkili kavram ve uygulamalar ile bunların nasıl ve ne kadar yer aldığı,eğitimci yönünün eserlerine nasıl yansıdığı konusunda herhangi bir çalışma yapılmadığıgörülmüştür. Yazarın kısa bir sürede olsa öğretmenlik yaptığı, bizzat eğitimci olaraksahada çalıştığı dikkate alındığında mesleği aracılığıyla elde ettiği bilgi ve birikimieserlerine yansıtmış olması beklenmektedir. Bu çalışmayla, Kutlu'nun eserlerindeinsana ve eğitime bakışı, Yazarın bu konudaki düşünce ve fikirleri ile eğitimcilikyönünün eserlerine yansıyıp yansımadığı ortaya konmaya çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Mustafa Kutlu, Hikâye, Eğitim, İnsan | |
dc.description.abstract | EDUCATION FACTORS IN MUSTAFA KUTLU'S STORIESŞükrü Bilâl DOĞANErciyes University, Institute of Educational SciencesMaster Thesis, June 2019Supervisor: Assistant Prof. Dr. Erol AKSOYABSTRACTThe education, which is expressed as the process of making changes in the behavior ofthe individual in the desired direction through his own life, undoubtedly has animportant place in human life. The literary works in the educational activities carriedout in different educational areas through a wide variety of tools will not adress justpeoples aesthetic pleasure it can contribute this process. Especially, the potential ofliterary products can be utilized at a high level for children who are at education age toobtain national, spiritual and universal values. Evaluation of Mustafa Kutlu's works inthis context will provide different gains. Mustafa Kutlu is one of the livingrepresentatives of Turkish storytelling, of our writers who has a distinguished place inthe world of literature with more than fifty years of art life and tens of works in differentgenres and subjects. Kutlu procures column, essay and review but he has beenprominent with his story telling. His stories which took their topics from daily life,writing with specific fluent and clear terms receive appreciation from people, get agrowing number of readers. In the related disciplines there are many studies aboutKutlu's works in terms of vocabulary, morphology, technical characteristics and literarytheories; in addition to this, there is a study about value transmission in Kutlu's stories.However, there are not any studies about how Kutlu's educationist side is reflected inhis works; the education fact of Mustafa Kutlu's stories, notions and practices related toeducation, how and how much these are in his stories. Considering that the authorhimself worked as a teacher, educationist in the field for a short time, it is expected toreflect the knowledge and knowledge gained through his profession to his works. In thisstudy, it is tried to reveal whether Kutlu's approach to human and education, histhoughts and ideas on this subject and his educational aspect are reflected in his works.Keywords: Mustafa KUTLU, story, education, people | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Mustafa Kutlu`nun hikâyelerinde eğitim unsurları | |
dc.title.alternative | Education factors in Mustafa Kutlu's stories | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-13 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10300323 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 601779 | |
dc.description.pages | 138 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı | |