Show simple item record

dc.contributor.advisorAksoy, Erol
dc.contributor.authorŞahin, Fatma
dc.date.accessioned2020-12-29T08:38:32Z
dc.date.available2020-12-29T08:38:32Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368128
dc.description.abstractÇocuk edebiyatı ürünlerinin temel görevlerinden biri çocuğa okuma sevgisi aşılamasıdır. Okuma sevgisi kazanmış çocuklar; çocuğun ihtiyaçlarına göre yazılmış, ilgi çekici ve hayatın içinden olayları konu edinen metinler aracılığıyla olumlu davranış özellikleri kazanabilirler. Bu noktada insan davranışlarını belirleyen, değiştiren ve geliştiren değerler eğitiminin taşıdığı önemin farkına varmak ve metinlerin içine değerler eğitimi unsurlarını koymak gerekir. Nitel araştırma yöntemi kullanılmış olan bu çalışmada doküman incelemesi yapılmıştır. Hasan Latif Sarıyüce'nin beş romanı ve on iki hikâye kitabında yer alan değerler eğitimi unsurları belirlenmiş, kitaplarda bu unsurların yer aldığı bölümler ilgili değer başlığı altında ortaya konmuştur.İncelenen eserlerde en sık kullanılan değerler yardımseverlik, sevgi, sorumluluk, nazik olmak, çevrenin korunması ve dayanışmadır. Eserlerde en az kullanılan değerler ise barış, vatanseverlik, sağlıklı olmaya önem vermek ve temizliktir. Eserlerde yer alan bazı değerlerin sık şekilde kullanılması bu değerlerin kazandırılması açısından olumlu bir durumdur. Ancak kimi eserlerde değerlerin yeterince yer almadığı bu sebeple değerler eğitimi çalışmalarında kullanılabilir olmadığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Hasan Latif Sarıyüce, çocuk edebiyatı, değerler eğitimi.
dc.description.abstractOne of the main duties of children's literature is to instill the love of reading into children. Children who have gained that love can also gain positive behaviors through texts that are written based on the needs of them, which topics will be interesting and based on the events in life. At this point, it is necessary to realize the importance of values education that determines, changes and improves human behavior and to put elements of values education into the texts.This study, which qualitative research method was used, has done document examinations. The elements of values education in Hasan Latif Sarıyüce's five novels and twelve story books were determined and the chapters that contained these elements were put under the related value titles.The most frequently used values in the books that was examined were helpfulness, love, responsibility, kindness, environmental protection and solidarity. On the other hand the least used values were piece, patriotism, emphasis on being healthy and cleaning. The frequently use of some values in these books is an affirmative situation in terms of gaining these values. However, it is seen that values do not take place adequately in some of the writings and therefore these books are not appropriate for using in values education studies.Keywords: Hasan Latif Sarıyüce, child education, values education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleHasan Latif Sarıyüce`nin roman ve hikâyelerinin değerler eğitimi bağlamında incelenmesi
dc.title.alternativeReview of novel and stories of Hasan Latif Sariyuce in the context of value education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-14
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10306621
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid602056
dc.description.pages152
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess