Show simple item record

dc.contributor.advisorKılıç, Remzi
dc.contributor.authorErbaş, Haci Hüseyin
dc.date.accessioned2020-12-29T08:38:30Z
dc.date.available2020-12-29T08:38:30Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368112
dc.description.abstractBu çalışma ile farklı kurum ve kademelerde görev yapan öğretmenlerin Değerler Eğitimi konusundaki görüşlerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Konuyla ilgili literatür taranarak Değerler Eğitimi ve Milli Eğitim Bakanlığı'nın yayınladığı Değerler Eğitimi Yönergesi hakkında bilgiler verilmiştir. Araştırmanın evreni Kırşehir ilinde farklı kurum ve kademelerde görev yapan öğretmenlerdir. Örnekleme İlkokul, Ortaokul ve Lise kademesinden öğretmenler dahil edilmiştir. Araştırma derinlemesine bir inceleme gerektirdiği için nicel araştırma yöntemleri yerine nitel araştırma yöntemleri tercih edilmiştir. Örnekleme dahil edilen öğretmenlerden yarı yapılandırılmış görüşme formları ile veriler toplanmış ve çözümlenerek analizleri yapılmıştır.Araştırmanın sonucunda, okul türü, cinsiyet, yaş, mesleki kıdem değişkenlerine göre farklılıklar tespit edilmiştir. Anahtar kelimeler: Değerler, Değerler eğitimi, Değerlerin sınıflandırılması, Öğretmenlerin değerler eğitimi algısı, Cinsiyet ve değerler
dc.description.abstractThe aim of this study is to reveal the opinions of teachers working in different institutions and levels on Values Education. The Literature on the subject was given about the Values Education and the Values Education Directive published by the Ministry of National Education. The universe of the research is teachers working in different institutions and levels in Kırşehir. Primary, Secondary and High School teachers were included in the sampling. Qualitative research methods were preferred instead of quantitative research methods because the research requires an in-depth analysis. Data were collected and analyzed by semi-structured interview forms from the teachers included in the sample. As a result of the research, differences were found according to school type, gender, age and Professional seniority variables.Keywords: Values, Values Education, Classification of values, teacher's perception of values education, Gender and valuesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin değerler eğitimi algısının farklı değişkenler açısından incelenmesi (Kırşehir İli örneği)
dc.title.alternativeAn investigation of teacher's perception of values education in terms of different variables(sample of Kirşehir province)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-15
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10313692
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid602308
dc.description.pages58
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess