Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelikten, Mustafa
dc.contributor.authorTemizyürek, Sadik
dc.date.accessioned2020-12-29T08:38:28Z
dc.date.available2020-12-29T08:38:28Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368100
dc.description.abstractEğitimin temelini ilkokul oluşturur. Dünyada ve ülkemizde çoğunlukla kırsal bölgeler ile bazı illerin kenar mahallelerinde öğrenci sayısı azlığından ve öğrenci sayısı az olan sınıflara her sınıf için bir öğretmen verilemeyeceğinden dolayı farklı sınıfların birleştirilerek tek öğretmen tarafından okutulmasına birleştirilmiş sınıflarda eğitim adı verilmektedir. Sınıflar öğrenci sayılarına ve seviyelerine göre farklı şekillerde birleştirilmektedir. Birleştirilmiş sınıflarda eğitimde öğretmenler birtakım sıkıntılarla karşı karşıya bulunmaktadırlar. Bunlardan bazıları okullarda birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinden birinin aynı zamanda müdür yetkili öğretmen olarak yönetim işlerini de üstlenmesi, tek sınıf yerine daha çok sınıfın bir arada bulunması ve öğretim programının birleştirilmiş sınıflara göre düzenlenmemiş olması, ekonomik yetersizlikler, öğretmenlerin üniversitede aldıkları eğitimin birleştirilmiş sınıflar için yeterli olmaması, hizmet içi eğitim ihtiyacı, öğretmenlerin çoğunun köy şartlarında bulunmak istememesi ve biran önce tayin olma düşüncesidir.Birleştirilmiş sınıfta görev yapan öğretmenlerin karşılaştıkları sorunları tespit etmek için yapılan bu araştırma betimsel yöntemin tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada, araştırmacı tarafından oluşturulan `Birleştirilmiş sınıfta görev yapan öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar` anketi araştırma verilerini toplamak için kullanılmıştır.Araştırmanın evrenini, Kayseri ili genelinde 91 birleştirilmiş sınıflı ilkokulda görev yapan 108 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma örneklemini, 2014-2015 öğretim yılında, Kayseri ili Kocasinan, Melikgazi ve Tomarza ilçelerindeki 36 birleştirilmiş sınıflı ilkokulda görev yapan 40 öğretmen oluşturmaktadır. Anket uygulanan öğretmen sayısı 40' tır. Bu araştırmada `Birleştirilmiş sınıfta görev yapan öğretmenlerin karşılaştıkları sorunları` belirlemeye yönelik iki bölümden oluşan veri toplama aracıyla veriler toplanmıştır. Araştırmacı tarafından oluşturulan veri toplama aracının birinci bölümünde kişisel bilgiler formu yer almaktadır. Bu formda cinsiyet, kıdem, birleştirilmiş sınıflarda görev yapma süresi, okuldaki görevi (müdür yetkili, öğretmen) değişkenlerinden oluşmaktadır. Veri toplama formunun ikinci bölümünde araştırmacı tarafından geliştirilen, 20 maddelik anket yer almaktadır.Anket yoluyla elde edilen veriler, SPSS for Windows 16.0 paket programında analiz edilmek için bilgisayar ortamına aktarılmıştır. Araştırmaya katılanların kişisel bilgileri için (cinsiyet, kıdem, birleştirilmiş sınıflarda görev yapma süresi, okuldaki görevi (müdür yetkili, öğretmen) tanımlayıcı istatistiksel analizler, frekans, yüzde ve aritmetik ortalama teknikleri kullanılmıştır.Araştırma bulgularına göre; öğretmenlerin cinsiyetine göre, birleştirilmiş sınıf uygulamasında karşılaştığı sorunlar, `öğretmen yeterliliği` alt boyutu ve `anket toplam puanı` açısından erkekler lehine anlamlı bulunmuştur. Erkek öğretmenlerin, bayan öğretmenlere göre kendi yeterliliklerini daha olumlu olarak değerlendirdikleri belirlenmiştir.Öğretmenlerin mesleki kıdemlerine göre, birleştirilmiş sınıf uygulamasında karşılaştığı sorunlar, `okul olanakları`, `programın yapısı` alt boyutları ve `anket toplam puanı` açısından anlamlı bulunmuştur. Mesleki kıdemi 1-5 yıl arasında olan öğretmenlerin mesleki kıdemi 6-10 yıl ve 11-15 yıl arasında olan öğretmenlere göre sorunları daha olumsuz olarak değerlendirdikleri belirlenmiştir.Birleştirilmiş sınıf okutma yılı, 7-9 yıl arasında olan öğretmenlerin, mesleki kıdemi 1-3 yıl ve 4-6 yıllar asında olan öğretmenlere göre, sorunları daha olumlu olarak değerlendirdikleri belirlenmiştir.Öğretmenlerin okuldaki görevlerine göre, birleştirilmiş sınıf uygulamasında karşılaştığı sorunlar, `öğretmen yeterliliği`, `okul olanakları`, `okul-aile işbirliği`, `öğrencilerle ilgili sorunlar`, `programın yapısı` alt boyutları ve `anket toplam puanı` açısından anlamsız bulunmuştur. Öğretmenler görevlerine göre, birleştirilmiş sınıf uygulamasında karşılaştıkları sorunları aynı şekilde değerlendirmişlerdir.
dc.description.abstractPrimary school forms the basis of education. In the world and in our country, mostly in rural areas and in some districts, because of the low number of students and not having a teacher for each class, it is called combined education. In combined classes, teachers face some difficulties in education. Some of the unified classroom teachers at the same time undertake management tasks as the principal authorized teacher, the presence of more classes in a single classroom and the curriculum is organized according to the combined classes, economic deficiencies, teachers are not enough for the service, in service the need for education is that most of the teachers don't want to be in village conditions and the idea of being appointed as soon as possible. This research was carried out in the screening model of descriptive method to determine the problems faced by teachers working in the combined classroom. In this study the problems faced by teachers working in the combined classroom. In this study, the problems faced by teachers working in the combined classroom were used to collect survey data.The universe of the study consists of 108 teachers working in 91 unified primary schools in Kayseri. The sample of the study consists of 40 teachers working in 36 combined class primary schools in Kayseri; Kocasinan, Melikgazi and Tomarza districts in the 2014-2015 academic year. The number of teachers is 40.In this research, the data were collected through a two part data collection tool to determine the problems faced by teachers working in the combined classroom . The first part of the data collection tool created by the researcher contains a personal information form. In this form, gender, seniority, duration of the combined classes, the task at school (principal, teacher) consists of variables. The second part of the data collection form consists of a 20 items questionnaire developed by the researcher.Data obtained through survey, SPSS for Windows 16.0 package programs was transferred to the computer for analysis. For the personal information of the participants gender, seniority, duration of service in the combined classes, school work, destrictive statistical analyzes , frequency, percentage and arithmetic mean techniques were used.According to the research findings, the problems faced by teachers in the combined classroom application according to gender were found significant in favor of men in terms of teacher competence sub-dimension and total questionnaire score. It was determined that male teachers evaluated their competencies more positevely than female teachers.According to the seniority of the teachers, the problems faced in the combined classroom practice were found significant in terms of school facilities, structure of the program sub-dimensions and total score of the questionnaire. It was determined that teachers whose professional seniority was between 1-5 years evaluated problems more negatively than teachers whose professional seniority was between 6-10 years and 11-15 years.It was determined that the teachers who had the combined year of schooling, 7-9 years, evaluated the problems more positively than the teachers whose vocational seniority was 1-3 years and 4-6 years.The problems faced by the teachers in the combined classroom practice according to their duties in the school were found meaningless in terms of teacher competence, school facilities, school-family cooperation, problems with students, structure of the program and total questionnaire score. The teachers evaluated the problems they faced in the combined classroom practice according to their tasks in the same way.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBirleştirilmiş sınıfta görev yapan öğretmenlerin karşılaştıkları sorunların incelenmesi (Kayseri ili örneği)
dc.title.alternativeInvestigation of the problems of teachers working in the combined classes (sample of Kayseri̇ province)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-10
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10314950
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid597136
dc.description.pages79
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess