Show simple item record

dc.contributor.advisorSevgi, Sevim
dc.contributor.authorCoşkun, Murat
dc.date.accessioned2020-12-29T08:38:25Z
dc.date.available2020-12-29T08:38:25Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-06-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368080
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ilköğretim matematik öğretmen adaylarının geometri alanındaki ispat yapabilme yeterliklerinin incelenmesi, temel geometrik kavramları bilme düzeylerinin belirlenmesi ve kullandıkları ispat yöntemleri hakkındaki bilgilerini araştırmaktır. Araştırmanın örneklemini Orta Anadolu'daki iki devlet üniversitesinde 2018-2019 eğitim-öğretim yılı 3. ve 4. sınıfta öğrenim gören 228 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri 6 sorudan oluşan Geometri İspat Testinden ve 11 öğretmen adayıyla yapılan yarı yapılandırılmış görüşmelerden elde edilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşmeler betimsel yöntem kullanılarak analiz edilmiştir. Görüşmelerden ilköğretim matematik öğretmeni adaylarınınn ispatların mantığını anlamak yerine ezberledikleri, temel geometrik kavramları karıştırdıkları sonucuna ulaşılmıştır. 228 öğretmen adayının verilerinin analizi sonucunda öğretmen adaylarının 6 ispat problemini doğru yapabilme oranı yaklaşık %38'dir yani öğretmen adaylarının geometri alanındaki ispat yapabilme yeterlikleri düşüktür. Verilerin analizi sonucunda araştırmaya katılan ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının geometrik ispat yeterliklerinin düşük olduğu söylenebilir. İki üniversitedeki öğretmen adaylarının ispat yeterlikleri birbirinden farklıdır bunun sebebi üniversiteye giriş puanı olabilir. Her iki üniversitedeki öğretmen adaylarının da yaptıkları ispatın türünü bilemedikleri belirlenmiştir, aynı şekilde öğretmen adayları temel geometrik kavramlara ilişkin bilgi düzeyleri düşüktür.Anahtar Kelimeler: Geometri, Ortaokul Matematik Öğretmen Adayı, İspat, Formel ispat, İnformel İspat
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the pre-service elementary mathematics teachers' ability to make proof in geometry learning area, to determine their level of knowledge of basic geometric concepts, to investigate their knowledge about the proof abilities they use. The sample of the study consists of 228 pre-service elementary mathematics who are studying in the 3rd and 4th year of 2018-2019 academic year in two public universities in Central Anatolia. The data of the study was obtained from the Geometry Proof Test consisting of 6 questions and semi-structured interviews with 11 pre-service elementary mathematics. Semi-structured interviews were analyzed using descriptive method. It was concluded from the interviews that pre-service elementary mathematics teachers apply memorizing rather than understanding the logic of proofs and confuse basic geometric concepts. From the analysis of the data of 228 teacher candidates, the rate of pre-service teachers to make 6 proof problems correctly is approximately 38%, that is, the teacher candidates' ability to make proof in geometry is low.As a result of the study, it can be said that pre-service mathematics teachers participating in the research have low geometric proof competence. Pre-service elementary mathematics teachers' competencies in the proof differ from university to university, which may be due to university entrance scores. It was determined that the pre-service elementary mathematics at both universities did not know the type of proof they applied, and the level of knowledge about basic geometric concepts was basic.Keywords: Geometry, Pre-service Elementary Mathematics Teacher, Proof, Proving, Formal Proof, Informal Proofen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleİlköğretim matematik öğretmeni adaylarının geometri alanındaki ispat yapabilme yeterliklerinin incelenmesi
dc.title.alternativeAnalysis of pre-service elementary teachers proof abilities in geometry learning area
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-22
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10333143
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid624669
dc.description.pages185
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess