Show simple item record

dc.contributor.advisorİlhan, Onur Alp
dc.contributor.authorBuyruk Akil, Yeşim
dc.date.accessioned2020-12-29T08:38:24Z
dc.date.available2020-12-29T08:38:24Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-10-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368072
dc.description.abstractBu araştırma 8.sınıf öğrencilerinin dönüşüm geometrisi konusundaki başarıları ile Van Hiele geometrik düşünme düzeyleri aralarındaki ilişkileri incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışmada nicel araştırma desenlerinden olan tarama modeli kullanılmıştır. Bu araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılı ikinci döneminde Erzincan ili İliç ilçesinde bulunan MEB'e bağlı iki farklı ortaokuldaki 88 öğrenci ile yapılmıştır. Çalışmadaki verilerin toplanmasında 20 soruluk dönüşüm geometrisi başarı testi ile 25 soruluk Van Hiele geometri testinin ortaokul öğrenci seviyesine uygun ilk 15 sorusu kullanılmıştır. Elde edilen bulguların analizi için SPSS paket programı kullanılmış olup betimsel istatistiksel verilerden; standart sapma, yüzde, ortalama, frekans tablolarından faydalanılmıştır. Öğrencilerin Van Hiele geometri testi ile dönüşüm geometrisi başarı testinden almış oldukları toplam puanlar arasındaki ilişkiyi belirlemede ise Pearson korelasyon testinde yararlanılmıştır. Araştırmadaki veriler normal dağılım gösterdiği için parametrik testlerden Bağımsız Gruplar t testi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular şu şekildedir: Araştırmaya katılan 88 öğrencinin Van Hiele geometri düşünme düzeyleri beklenilen seviyenin altında çıkmıştır. Van Hiele geometri testi ile dönüşüm geometrisi testi arasında yüksek düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmuş olup bu iki test için alınan toplam puanları ayrı ayrı okul ve cinsiyet değişkenlerine göre incelediğimizde ise okullar arasında da kız ve erkek öğrenciler arasında da anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.
dc.description.abstractThis research was carried out to investigate the relationship between the achievements of 8th grade students on geometric transformation and geometric thinking levels of Van Hiele. In the study, the survey model, which is one of the quantitative research designs, was used. This research was carried out in the second term of the 2018-2019 academic year with 88 students from two different secondary schools affiliated to the Ministry of National Education that are located in İliç, Erzincan. In the collection of the data in the study, the geometric transformation achievement test with 20 questions and the first 15 of 25 questions of the Van Hiele geometry test that are suitable for the secondary school student level were used. For the analysis of the data obtained, SPSS software package was used and among descriptive statistical data, standard deviation, percentage, average and frequency tables were made use of. And in determining the relationship between the total scores that the students got from Van Hiele geometry test and geometric transformation achievement test, it was benefited from Pearson correlation test. Since the data in the study showed normal distribution among the parametric tests, the Independent Samples t Test was used.The findings of the research are as follows: The geometric thinking levels of Van Hiele of the 88 students who participated in the study were below the expected level. While there was a significant relationship between Van Hiele geometry test and geometric transformation test, when we examined the total scores of these two tests according to variables as school and gender, there was no significant difference between the male and female students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title8.sınıf öğrencilerinin dönüşüm geometrisi konusundaki matematiksel başarıları ile Van Hiele geometrik düşünme düzeyleri ilişkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between mathematical achievements of 8th grade students on geometric transformation and geometric thinking levels of Van Hiele
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-13
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics achievement
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmVan Hiele geometry
dc.subject.ytmVan Hiele Model
dc.subject.ytmGemetric thinking
dc.identifier.yokid10337405
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid640089
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess