Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzgen, Hüseyin
dc.contributor.authorKocaman, Nebi
dc.date.accessioned2020-12-29T08:36:19Z
dc.date.available2020-12-29T08:36:19Z
dc.date.submitted1990
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/367353
dc.description.abstractÖZET Herhangi bir işletmenin önceden belirlenmiş hedeflerine ulaşabilmesin büyük oranda etkin ve verimli çalışmasına başlıdır. Bu» işletme yönetiminin en uygun üretim girdilerini bir araya getirmesi ve etkin yönetimi ile gerçekleştirilebilir. Servis üretilen işletmelerin (servis sistemlerinin) yönetiminde» özellikle kapasite planlaması önemli bir yer tutmaktadır.Kapasite planlaması ile verimlilik ve etkinlik artışı sağlayıcı modeller bu çalışmanın özünü oluşturmak tadır. Bu nedenle» servis sistemlerinin yönetimini ilgilen diren işlem ve tanımlamalara ilk bölümde yer verilmiştir. üretim yönetiminde en önemli karar değişkenleri rasyonellik üzerine kurulmuştur. Servis sistemlerinde rasyonellik» faaliyetlerin en uygun biçimde planlanmasını gerektirir. Bu anlamda» servi® üretimi amacıyla kurulmuş veya kurulacak işletmelerde özellikle kapasite planlamasında kullanışlı yöntemlerden biri olması nedeniyle» bekleme modellerine ikinci bölümde geniş yer verilmiştir. incelenen sistemde» karşılaşılan karar değişkenle ri kuyruk modelleri yardımıyle çözümlenemiyorsa başvurula bilecek en önemli karar araçlarından birisi de simulasyon (benzetim) yöntemidir. Bu nedenle» çalışmamızın üçüncü bölümünde simulasyon modeli ele alınmış ve detaylarıyla incelenmeye çalışılmıştır. vıııEn az teorik yapa. kadar önemli olan bir diğer kortu da gerçek uygulamaların gözden geçirilmesidir. Dördüncü bolümde» servis üretimi de yapılan bir işletmedeki gerçek uygulama örneği ele alınmış ve sağlanan veriler üzerinde çalışmalar yapılmıştır. Çalışmayla teorik karar kriterleri ve gerçek sistem sonuçları arasındaki bağın daha iyi görülebileceği, ve de yorumlanabileceği ümit edilmektedir. Son bölümde yapılan teorik çalışma ve uygulama sonuçlarına dayanılarak servis sistemlerinde aksayan ve düzeltilmesi gereken belli başlı noktalara def inilmiştir. Yapılan çalışma ve uygulama sonuçlarına dayanılarak» servis sistemlerinde verimlilik artışı için yönetim tarafından alınabilecek kararlar bir öneriler paketi halinde ortaya konulmuş ve son bölüme eklenmiştir. ıx
dc.description.abstractABSTRACT For any organization* to reach determined objec tives are closely related with efficient and productive operation. To reach and maintain a high level efficiency and productivity* business management must together the most appropriate production inputs and efficient managerial purpos In the service organizations (Service systems)» capacity planning is one of the main management decision criteria. So» basic essential of this study formats to develop efficient and productive operational activities related with the service capacity» in the systems. For that reason» in the first part of this study» we introduced the concepts in the service system characters and managarial purpos In production management» the most important decision factors are depend on rational thoughts. In the service operations» the main rational decision criterion are heavily depends on the long term capacity planning. Malting line models are one of the most useful theoretical aspects of service capacity concept. For that reason» in the second part we have studied the capacity planing through waiting line models. If we want to see the behaviors of the service characters in any defined time» we can apply simulation technique in the system. Because» waiting line models can show the system behaviors only living time. For that reason» in the third part of this study» we anal İ zed the simulation method and its applications In a more detailedAt least the theoretical framework of any study is to scrutinize its application in the real life. In the forth parts we anal i zed the system application of service acidifies. For that research we took ASKI (Adana Muni pul i ty Wo ter And Sewer System Administer) Water Gage Repairement Department. To study on the system we took its 1988 working informations. In this way* the practical application and problems are identified. In the last section* we gave some findings to bring up the efficiency and productivity in the service organization by the aid of survey results. In that way» we brought into discussion about the analytical evaluations that must be put in order in the system. Then we add a package of proposals to bring up the efficiency in the service organizations at the management level. xien_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleServis sektöründe verimliliğin arttırılmasına yönelik kapasite kullanımıyla ilgili bekleme modelinin simulasyon yöntemiyle planlanması ve servis üretimi yapan bir işletmede uygulaması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmService systems
dc.subject.ytmSimulation
dc.subject.ytmProductivity
dc.identifier.yokid12398
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid12398
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess