Denetim odağını etkilemeye yönelik deneysel bir çalışma
dc.contributor.advisor | İnanç, Banu | |
dc.contributor.author | Özyürek, Dilek | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:35:58Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:35:58Z | |
dc.date.submitted | 1992 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/367200 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırma, denetim odağını etkilemeye yönelik olarak uygulanan grup rehberliğinin öğrencilerin denetim odağı üzerindeki etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırına evrenini 1990-1991 öğretim yılında Adana Anadolu Lisesi hazırlık sınıflarında öğrenim görmekte olan 144 öğrenci, örneklemi ise 144 öğrenci içinden seçilen 74 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın bağımlı değişkeni Nowicki-Strickland tarafından geliştirilmiş olan Denetim Odağı ölçeği 'nden elde edilen sonuçlar oluşturmamaktadır. Bağımsız değişkeni ise öğrencilere haftada bir saat olmak üzere 11 hafta süreyle uygulanan grup rehberliği yaşantısı teşkil etmektedir. Kendini gerçekleştirmekte olan bireyin özelliklerinden birisi üçten denetimliliktir. Bu nedenle araştırmada öğrencilerin denetim odağını etkilemeye yönelik olarak hazırlanmış grup rehberliği tekniği uygulanmıştır. Denencelerle ilgili bulgular split-plot desen ve çok yönlü varyans analizi ile elde edilmiştir. Sonuç olarak araştırma bulguları denetim odağını etkilemeye yönelik olarak uygulanan grup rehberliğinin öğrencilerin denetim odağı üzerinde herhangi bir etkiye yol açmadığını göstermiştir. Bu sonuca göre denetim odağı yaşantıya dayalı olmayan anlatım, tartışma ve sözel pekiştireçlerin oluşturduğu grup rehberliği programından etkilenmemiştir. | |
dc.description.abstract | This study was conducted to invest i gate the effects of group guidance experience an students locus of control. The population of the study consisted of preparatory classes of Adana Anatolion Lycee when consisted of 1.44 students» The sample consisted of 74 students. Independent variable of the study was group guidance experience which was lasted for 11 week. The dependent variable was the values of the locus of control scale for childern» Intarn^l loeu» of control in an® of the p» rami nan t personality characteristics of the individual who is in the process of self conceptualization. Therefore group guidance experience was thought to influence the locus of control state of the students. To test the stated hypotheses split-plot design..and multiple analysis of variance' statistical techniques were used. The findings revealed that the experience of group guidance did not have any effect on the measured values of locus of control. It can be concluded that in this study, the locus of control was not effected by the firoup «nuidansii© teisifiBncs using discusion, verbal reinforcement and instructional techn i que s. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Denetim odağını etkilemeye yönelik deneysel bir çalışma | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Group guidance | |
dc.subject.ytm | Locus of control | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.identifier.yokid | 23426 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 23426 | |
dc.description.pages | 75 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |