Show simple item record

dc.contributor.advisorMazlum, Mustafa
dc.contributor.authorMadran, Canan
dc.date.accessioned2020-12-29T08:35:50Z
dc.date.available2020-12-29T08:35:50Z
dc.date.submitted1992
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/367139
dc.description.abstractÖZET önümüzdeki yıllarda dünya 'da en çak konuşulacak toplumsal konu `çevre kirliliği` ve bununla bağlantılı alarak `çevre korunması` olacaktır» özellikle 1990' lı yıllar pek çok gazeteci ve yazar tarafından çevre yılları olarak nitelendirilmekltedir. Çevre kirliliğinin önlenebilmesi ve doğanın korunması için kesinlikle disiplinlerarası bir ortak çaba harcanmalıdır. Bu caba içinde, toplumun ihtiyaçları ve yaşam tarzı değiştikçe boyutları genişleyen pazarlamaya da özellikle önemli bir rol düşmektedir. Bu dönemde izlenmesi gereken pazarlama anlayışı Çevresel Pazarlama olmalıdır. Bu anlayışa göre, yeşil tüketicilere ve doğaya saygılı üreticilere dünya 'n m kaynaklarının korunmasında ve çevresel kirliliğin önlenmesinde çok önemli görevler düşmektedir, üretici firmalar, kesinlikle kalıcı bir çevre politikasını benimsemelidirler. Bu politika ile fiziksel çevreye uygun ürünler, doğada çözülebilir veya tekrar kullanılabilir maddelerden mamul ambalaj malzemeleri, ambalajların dönüşümünü sağlamak üzere yapılan depozito uygulaması gibi öğeler planlanmalıdır» Bu çalışmamızda tüketicilerin ve üreticilerin çevre korunması konusunda mevcut durumları ortaya çıkarılmaya çalışılmış ve her iki grup için de somut bazı öneriler geliştirilmiştir. vi i i
dc.description.abstractABSTRACT `Environmental Pollution` and related with that `Environmental Protection` will be the most papular social subject in the coming years» Many of the journalists and writers describe especially the 1990s as `Environmental Years`. Absolutely, an inter-disciplinary endeavour is needed in order to prevent environmental pollution and to protect natural sources» Within this effort, marketing, whose dimensions enlarge related with the changes of the social needs and the life-style, derives an important role. Environmental Marketing will be the only method to pursue during this period» In accordance with this philosophy, green consumers and nature-oriented producers have lots of responsibilities to do in order to prevent the world's natural resources and to avoid environmental pollution. Producer companies must claim a long-run Environmental Policy, in which, products harmonised with ' physical environment, bio-degradable or recycable package materials, deposit systems etc» must be planned. Within this research, the potential situations of consumers and producers in environmental protection activities have been described and for both of the groups some practical proposals have been presented. is<en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÇevre korunması ve pazarlama
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmProducers
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmEnvironmental protection
dc.subject.ytmEnvironmental pollution
dc.subject.ytmConsumers
dc.identifier.yokid23416
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid23416
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess