Grup rehberliğinin yüksek sınav kaygısına etkisine yönelik deneysel bir çalışma
dc.contributor.advisor | Güçray, Songül Sonay | |
dc.contributor.author | Erkan, Zülal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:35:30Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:35:30Z | |
dc.date.submitted | 1994 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/366993 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, grup rehberliğinin öğrencilerin yüksek sınav kaygısı üzerindeki etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma evrenini 1993-1994 öğretim yılında Mersin Fen Lisesi 1. ve 2. sınıflarında öğrenim görmekte olan 190 öğrenci örneklemi ise 190 öğrenci içinden seçilen yüksek sınav kaygılı 32 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmamızda sınav kaygısını ölçmek için, 1974 - 1973 tarihleri arasında Spielberger tarafından geliştirilen 1987 yılında öner ve Albayrak -Kaymak tarafından Türkçe'ye uyarlama çalışmalarının yapıldığı Sınav Kaygısı Envanteri kullanılmıştır. Deney grubunu oluşturan ve yüksek sınav kaygılı olduğu tespit edilen 16 Öğrenciye haftada bir 1.5 saat olmak üzere 10 hafta süreyle sınav kaygısını azaltmaya yönelik grup rehberliği uygulanmıştır. Denencelerle ilgili bulgular t testi ile değerlendirilmiştir. Sonuç olarak araştırma bulguları, yüksek sınav kaygısına etkilemeye yönelik olarak uygulanan grup rehberliği etkinliğinin öğrencilerin yüksek sınav kaygılarını azaltmada etkili olduğunu göstermiştir. | |
dc.description.abstract | This research was planned to investigate the effectiveness of the designed group guidence procedure on the students who had high test anxiety. The population of the research consisted of 190 students from first and second class of Mersin Science Lycee in the academic semesters, 1993-94. The sample consisted of 32 students who had high test anxiety. In this research, Spielberger ' s test anxiety inventory which was adapted by öner and Albayrak-Kaymak in 1987 was used to measure test anxiety of students. The experimental group, consisted of sixteen students, was subjected to the designed group guidence procedure to reduce the high test anxiety for ten weeks. Each session was performed as 1.5 hours in a week. A pre and post-test was employed to assess the effectiveness of the designed group guidence procedure on high test anxiety. In order to test the stated hypothesis t test statistical technique was used. As a result of this research, it can be stated that the students' high test anxiety in experimental group was affected by the designed group guidence procedure. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Grup rehberliğinin yüksek sınav kaygısına etkisine yönelik deneysel bir çalışma | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Group guidance | |
dc.subject.ytm | Guidance services | |
dc.subject.ytm | Anxiety | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Test anxiety | |
dc.identifier.yokid | 32136 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 32136 | |
dc.description.pages | 125 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |