Show simple item record

dc.contributor.advisorAy, Ünal
dc.contributor.authorSaldamli, Asim
dc.date.accessioned2020-12-29T08:35:26Z
dc.date.available2020-12-29T08:35:26Z
dc.date.submitted1994
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/366961
dc.description.abstractÖZET Sosyal bir faaliyet olarak ülkeleri birbirlerine yaklaştıran, kültürler arası iletişimi ve kaynaşımı teşvik eden turizm, ekonomik yönüyle de önemli bir değer olarak ortaya çıkmaktadır. ülkemizde turizmin önem kazanması ile birlikte sürekli artan turizm arzına karşılık talebin de aynı oranda arttırılması zorunluluğu doğmuştur. Turizm pazarında talep ile arz arasında belli bir uzaklık olduğundan, arz ve talebin farklı mekanlarda oluşması nedeni ile üretici ile tüketici arasındaki bağlantıyı aracı kuruluşlar sağlarlar. Turistik arz ile tüketici arasında ilişki kuran en önemli aracı kuruluşlar, seyahat acentaları ve tur operatörleridir. Türk seyahat acentalarının ve tur operatörlerinin sayı sal büyüklüklerine ragmen gerek mali gerekse yönetim ve pazarlama yeteneği acısından, uluslararası faaliyet gösteren seyahat işletmelerinin gelişmişlik düzeyine henüz ulaşamamış olmaları nedeniyle, Türk turizmi büyük bir oranda yabancı işletmelerce pazarlanmaktadır. Dolayısıyla Türkiye'ye gelen ziyaretçilerin seyahat harcamalarının önemli bir bölümü dış ülkede kalmaktadır. Türkiye, hem sayısal hem de çeşitlilik açısından çok zengin bir turizm potansiyeline sahip olmasına ragmen, dünyaturizm hareketlerinden yeterince gelir elde edememekte ve turizm pazarlamasında yabancı işletmelere olan bağımlılığın sıkıntısını çekmektedir. Bu. çalışmamızda seyahat işletmelerinin turizm endüstrisindeki rolü ve önemine dikkat çekilmiş; Türk turizminin pazarlamasında yerli seyahat acentalarının rolü, önemi. ve sorunlarına değinerek, hem bu sorunların çözümü hem de dünya turizm pastasından Türkiye'ye düşen payın artırılmasına yönelik çeşitli öneriler geliştirilmiştir. VI
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleUluslararası turizm hareketlerinde seyahatın yönetimi, seyahat işletmelerinin rolü, önemi ve pazar payı ilişkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmTourism marketing
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmTravel agencies
dc.subject.ytmTour operators
dc.subject.ytmInternational tourism
dc.subject.ytmMarket share
dc.subject.ytmTourism sector
dc.identifier.yokid31953
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid31953
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess