Show simple item record

dc.contributor.advisorYaraş, Eyyup
dc.contributor.authorÇiçek, Mevlüt
dc.date.accessioned2020-12-02T12:46:37Z
dc.date.available2020-12-02T12:46:37Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/36691
dc.description.abstractÇalışmada tüketicilerin oyuncak satın alma davranışları ve ülke orjini etkisi araştırılmıştır. Çalışma kapsamında Aksaray ilinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında eğitim gören 3-6 yaş arası öğrencilerin anne-babalarına, araştırma ile ilgili anket soruları yöneltilmiştir. Bu kapsam da tüketicilerin oyuncak satın alma davranışları incelenmiştir. Çalışmada tüketicilerin oyuncak satın alma özellikleri ve sosyo-demografik özelliklerinin Çin malı oyuncak satın alma niyetleri arasında anlamlı farkların olduğu bulunmuştur. Ayrıca tüketicilerin bilinçli oyuncak satın alma eğilimleri, Çin'in ülke imajı, Çin mallarının imajı, Çin malı oyuncakların imajı ve Çin malı oyuncakların algılanan kalitesi ile Çin malı oyuncakların satın alma niyetleri arasında anlamlı ilişkilerin olduğu tespit edilmiştir.2Anahtar Kelimeler: Oyuncak Satın Alma Davranışı, Ülke Orjini Etkisi, Ülke İmajı, Algılanan Kalite, Çin Malı OyuncaklarBilim Kodu: 1127
dc.description.abstractIn this study, the toy buying behaviors of consumers and the effect of country origin on it is explored. The scope of the study involves the parents of children aged between three to six and attending pre-school education program of the Ministry of Education in the Province of Aksaray. Questionnaires prepared for this study have been applied upon them. Accordingly, the toy buying behaviors of consumers have been examined. Findings of the study have revealed that there exist meaningful differences between consumers? toy buying behavior traits and their intentions to purchase Chinese made toys and between consumers? socio-demographical characteristics and their intentions to purchase Chinese made toys. Furthermore, meaningful relationships have been found among consumers? discreet toy buying predispositions, country image of China, the image of Chinese goods and China-made toys, perceived quality of China-made toys, and intentions to buy China-made toys.Key Words: Toy Buying Behavior, Effect of Country Origin, Country Image, Perceived Quality, Chinese Made ToysScience Code: 1127en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketicilerin oyuncak satın alma davranışları ve ülke orjini etkisi üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeA research on consumers' toy buying behavior and the effect of country origin
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmToy
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmOrigin
dc.subject.ytmCountry of origin image
dc.identifier.yokid422954
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKSARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid327602
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess