Etude comparee des methodes et manuels utilises dans l`enseigment du Français en France et en Turguie
dc.contributor.advisor | Kayra, E. | |
dc.contributor.author | Ulusoy, Haydar | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:35:08Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:35:08Z | |
dc.date.submitted | 1995 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/366845 | |
dc.description.abstract | ÖZET incelemenize sunduğum bu çalışmam, yurt içinde ve yurt dışında katıldığım kurs lar. seni iner ler ve Fransa'da Centre Didactique des Longues Etrargere, Üniversite de Grenoble III. dil öğretim Merkezinde Uygulamalı Methodologie derslerinden elde ettiğim çalışmaların bir ürünüdür. Gerek Fransa'da gerekse Türkiye'de dil öğrenimiyle ilgili metodlar ve yayınları bilimsel' kol lokyumlardan elde edilen raporları bilimsel dergilerde (Le Français dans le Monde la Langue Française) çıkan eleştiri yazıları inceleyerek ise başladım. Her metodun en ince detayına kadar çeşitli yönleriyle irdelenip analiz edilmesi, eğitime olan katkıları, bu metodların kullanılmasında yardımcı malzemelerin incelenmesi ayrıca bu metodların birbirleriyle olan bağlantı ve erki leşimi eri incelenmiştir. Okuyucuyu yormadan. bir metod hakkında net, açık, toplu ve detaylı bilgi vermek amacı güdülmüstür. Değişik özelliği olan mesleklere ait öğretim metodları ayrıca bir ek ile çalışmaya eklenmiştir. Yabancı dil öğrenimi yıllar önce büyük bir sorundu. Klasik yöntemle öğrenme zor ve zahmetli bir is olup sosyal yasamda beklenen verimi veremiyordu. İ960'lı yıllardan sonra yabancı dil öğrenimi bir sistem bir yöntemle verilmeye izlenmeye başlanıldı. Her gecen gün yenilikler birbirini izlemeye başladı. Yasamın her alanında ki yenilikler, değişimler dilde de yansıması yasamın bir zorunluluğudur. Bu yenilikler çeşitli yöntemlerle ve yenilikçi metodlarla ve bu metodların içerdiği yardımcı malzemeler (video, tv., teyp. kaset, slâyt, figür in vs.) daha bir kolaylık sağlamaya başladı öğrenimde. Bu çalışmamızda methodlarım tarihi gelişimi, hangi metodun neler içerdiği öğrenim süresi, dilbilimsel içeriği nelerdir sözcük yazıları, işleniş şekilleri detaylı bir şekilde irdelenip öğrenenlerin ve yabancı dil öğretmenlerinin hizmetine sunmak amacıyla, bir repertuar özelliğinde, en ince detaylarına kadar incelenerek sunulmaya çalışılmıştır. Bu alanda ufakta olsa bir katkım olursa kendimi mutlu sayarım. Bilimsel etkinliklerin, insan ilişkileri. yeni alet ve maddelerin keşfi, turizm, ekonomik ve siyasi ilişkiler yabancı dil öğrenimini zorunlu kılmıştır. Neyi kime nasıl öğreteceğiz? Hangi bilgiyi kime hangi yöntemlerle aktaracağız? Bir yabancı dil nasıl bir yöntemle daha kolay ve ekonomik olarak öğrenilir? Dil bilimcilerin ve psikologların hergeçen gün ortak bil ge 1 i şmeyl e, yar inin sistemini oluşturma çabası içinde olduklarını görüyoruz. Günümüzde, ülkeler savunmadan çok eğitime ödenek ayırmaktadırlar. Daha verimli, daha ekonomik bir metod bulmak ve uygulamak, bu metodların gerektirdiği yardımcı malzemeleri geliştirmek ve temin etmek. Bu çalışmayı yurt dışında ve ülkemizde belli başlı özelliği olan. uygulanan çeşitli metodları irdeledik çeşitli yönleriyle kıyaslama yaptık. analiz ettik. Okuyucuya toplu, net, kolay, detaylı bilgi vermeyi amaçladık. | |
dc.description.abstract | en_US | |
dc.language | French | |
dc.language.iso | fr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Fransız Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | French Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Etude comparee des methodes et manuels utilises dans l`enseigment du Français en France et en Turguie | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | French language | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.identifier.yokid | 43924 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 43924 | |
dc.description.pages | 122 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |