Show simple item record

dc.contributor.advisorAkbaş, Turan
dc.contributor.authorÖzmen, Ahmet
dc.date.accessioned2020-12-29T08:35:08Z
dc.date.available2020-12-29T08:35:08Z
dc.date.submitted1995
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/366841
dc.description.abstractÖZET I Bu araştırma disiplin cezaları ve lise öğrencilerinin uyum durumları arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın Evrenini 1994-1995 Eğitim öğretim yılında Adana II Merkezinde bulunan. Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ortaöğretim kurumlarının lise kısımları oluşturulmuştur. Araştırma örneklemi ise Yüregir Atatürk Lisesi ile Sunar Nuri Çomu Lisesi, Seyhan Merkez İlçede ise Baraj Lisesi ile Borsa Lisesinde okuyan öğrencilerden 1994-1995 eğitim öğretim yılında ve daha önceki yıllarda disiplin cezası almış olan öğrencilerin tümü ile bunların sayısı oranında rastlantısal olarak seçilen disiplin cezası almamış olan öğrencilerden oluşmuştur. Araştırmanın kapsamına alınan dört liseden disiplin cezası almış olan 30 öğrenci okul disiplin kayıtları esas alınarak tesbit edilmiştir. Bu öğrencilerin oranında disiplin cezası almamış olan 30 öğrenci rastlantısal olarak seçilmiş ve araştırma örneklemi ne toplam 60 öğrenci alınmıştır. Araştırmada öğrencilerin uyum düzeylerini belirlemek amacıyla 1976 yılında özgüven tarafından geliştirilen ve 1982 yılında revizyondan geçirilerek son seklini almış olan Hacettepe Kişilik Envanteri kullanılmıştır. Araçtan elde edilen verilerin çözümlenmesi `t-testi` tekniğinden yararlanılarak yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular ise şöyle özetlenebi lir. Disiplin cezası almış olan lise öğrencileri ile disiplin cezası almamış olan lise öğrencilerinin Kişisel Uyum alt ölçeklerinden almış oldukları puanlar arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Ancak Antisosyal Eğilimlerden almış oldukları puanların ortalamaları arasındaki fark anlamlı bulunmuştur.
dc.description.abstractABSTRACT II This research has been done in order to bring into public view the contacts between the discipline punishments and high school student's harmony conditions. The research have taken from the high schools which are bound to the Ministry of National Education, and Which are in the city center of Adana in 1994-1995 education year. The students that have got discipline punishment in 1994-1995 Education Year and before, and the randomly chosen students that haven't got punishment in Yüregir Atatürk High School» Sunar Nuri Çomu High School; also, Baraj High Scool and Borsa High School in Seyhan have been taken as examples. 30 students who have got punished being contained in this research have been determined from school discipline records. The other 30 students that haven't got discipline punishment have been chosen randomly; so the research has contained 60 students. In this research» Hacettepe Personality Inventory which was developed by özgüven in 1976 and had the last form by being revised in 1982, have been used with the purpose of determining the student's harmony levels. Analyzing of the data have been done by using `t-test` technique. The result of the research can be summarized as followings: Between the scores that the students who have got punishment and students who haven't got punishment» have got the personal harmony lower measures, haven't been found out meaningful in 05 level. However, the different between the averages of the scores which those two groups have got from Antisocial tendencies that are lower measure of social harmony have been found out meaningful is 05 level.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDisiplin cezaları ve lise öğrencilerinin uyum durumları arasındaki ilişki
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmDiscipline punishment
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmAdjustment
dc.subject.ytmPunishment
dc.identifier.yokid43892
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid43892
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess