Show simple item record

dc.contributor.advisorÖcal, Adem
dc.contributor.authorKemerkaya, Güven
dc.date.accessioned2020-12-02T12:46:31Z
dc.date.available2020-12-02T12:46:31Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/36683
dc.description.abstractBu çalışmamın amacı, yetiştirme yurtlarında kalan 6-8. sınıf ilköğretim öğrencilerinin sosyalleşme becerilerinin hangi düzeyde olduğunu ortaya koymaktır. Araştırma 4 ildeki 6 yetiştirme yurdunda yapılmıştır. Araştırmadaki veriler nitel ve nicel araştırma yöntemleri birlikte kullanılarak elde edilmiştir. Nicel veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen, geçerlilik ve güvenilirliği sınanan Sosyalleşme Becerisi Ölçeği (SBÖ) ile toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Ayrıca örneklem grubu içerisinden rastgele seçilen 33 öğrenci ile yarı yapılandırılmış görüşme yapılarak nitel verilere ulaşılmıştır. Araştırmada, cinsiyet değişkeni ile sosyalleşme becerisi arasında anlamlı fark bulunmuştur. Yaş, yurtta kalma süresi, anne ?babanın hayatta olma durumu, kardeş sayısı değişkenleri ile toplam puanlar arasında anlamlı bir ilişkinin olmadığı ortaya çıkmıştır. Araştırmanın nitel verilerine göre, korunmaya muhtaç çocukların arkadaşları ile iletişimde sorun yaşamadıkları saptanmıştır. Çocukların toplumun faydalı bir üyesi olmak için çaba gösterdikleri ve yaşadıkları topluma uyum sağlamayı istedikleri ortaya çıkmıştır. Çalışmaya katılan çocuklar, yetiştirme yurtlarının yapı ve işleyişi ile ilgili birtakım eksiklikleri dile getirmiş, kurum bakımının çocuklar üzerinde oluşturduğu olumsuz etki nedeniyle ?kurum bakım modelinin? tekrar gözden geçirilmesinin zorunlu olduğu ortaya çıkmıştır.2012, Sayfa: 96Anahtar Kelimeler: Sosyal hizmetler, korunmaya muhtaç çocuk, sosyalleşme, yetiştirme yurtlarıBilim Kodu: 6041
dc.description.abstractThe aim of this study is to reveal the level of socialisation skills of 6th ? 8th grade primary school children who stay in orphanages. The research has been done in 6 different orphanages in 4 provinces. The data has been obtained from qualitative and quantitative research methods at the same time. The qualitative data have been gathered by Socialisation Skills Scale (SSS) which is developed by the researcher, and is tested its validity and security. The obtained data have been analysed by SPSS programme. Also, the quantitative data have been reached by half-structured interviews with 33 students who are selected randomly from the sample group. In the research, a remarkable difference has been found between the gender factor and the socialisation skill. It has been seen that there is no significant relation between total points and age, duration of residence in the orphanage, status of parents? being alive and number of brothers/sisters. To the qualitative data of the research, it has been determined that the children who are in need of protection do not have any problem with their friends. It has been seen that these children have endeavoured to be a good member of the society, and they wish to adapt the society in which they live. All children participated in this study have expressed some imperfections in the structures and operations of orphanages, and it has emerged that the model of institutional care have to be reconsidered because of the negative effect of institutional care on children.2012, page:96Keywords: Social services, children in need of protection, socialisation, orphanagesScientific Code: 6041?en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKorunmaya muhtaç ilköğretim 6-8 sınıf öğrencilerinin sosyalleşme becerilerinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamining socialisation skills of 6th-8th grade students in orphanage
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmChildren who are in need protection
dc.subject.ytmSocialization
dc.subject.ytmOrphanages
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmSocial services
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.identifier.yokid438713
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKSARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid327610
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess