dc.contributor.advisor | Temel, Ali | |
dc.contributor.author | Avanoğlu, Yunus | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:34:51Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:34:51Z | |
dc.date.submitted | 1995 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/366736 | |
dc.description.abstract | BOLUM V ÖZET, SONUÇ ve ÖNERİLER Bu araştırmada, Adana ili Seyhan ilçesindeki resmî ve özel ilköğretim kurumlarında görev yapan yönetici, 4. ve 5. sınıf öğretmenleri ve öğrenci velilerinin `Çevre-Sağlık-Trafik-Okuma` (ÇSTO) ders programına ilişkin görüşleri değerlendirilerek dersin daha etkin bir şekilde işlenmesine yardımcı olabilecek işlevsel öneriler getirilmeye çalışılmıştır. Bu bölümde, araştırmanın kısa bir özeti yapılmakta, elde edilen bulgulara dayalı olarak ulaşılan sonuç ve öneriler üzerinde durulmakta ve ileriye dönük araştırma önerileri yer almaktadır. ÖZET Çağımızda birey ve toplum yaşamını etkileyen unsurlar hızla değişmektedir. Bu değişikliklere sosyal kurumlar yapı ve fonksiyonları bakımından uymak durumunda kalmaktadır. Bugün, yüzyıllardan bu yana ihmal edilen çevre sorunları birey ve toplumun geleceğini tehdit eder duruma gelmiştir. Doğal estetiğin bozulması, tarihî varlıklara zarar verilmesi, canlı ve bitki türlerinin zarar görmesi, yok olması gibi çevre sorunlarının insan yaşamım tehdit etmeye başlaması sonucu çevreye karşı duyarlılık artmıştır. Yaşanabilir bir çevrenin nasıl oluşturulacağı ve koruna cağı gündeme gelmiştir. Çevre duyarlılığının yeni kuşaklarda oluşturulması olumlu tutumların geliştirilmesiyle olanaklıdır. Bu bakımdan eğitimin üstleneceği görevlerin belirlenip programlara yansıtılması önem taşımaktadır. Çevre sorunlarıyla bağlantılı olarak sağlık sorunları gündeme gelmektedir. Bedensel ve ruhsal balamdan sağlıklı bireylerin yetiştirilmesi toplumun devamlılığı bakımından önemlidir. Küçük yaşlardan itibaren çocuklara bu konuda doğru alışkanlıkların kazandırılmasında eğitime büyük görev düşmektedir. Kamuoyunun dikkatim çekecek kadar artan; can ve mal kaybına neden olan trafik kazaları toplumumuzun içinde bulunduğu sorunlardan biridir. Son yıllarda 116117 bu konuda eğitimden nasıl yararlanılacağı araştırılmaya başlanmıştır. Kurallara uymayı alışkanlık haline getirmiş; bu kuralları savunan, uyulmasını denetleyen bireyler yetiştirilmesinde eğitime büyük görevler düşmektedir. Toplumların çağdaş olma ölçütlerinden biri de okuma alışkanlığı kazanmış bireylerden oluşmasıdır. Yaratıcı, üretken ve özgür düşünceye sahip olabilmek, okuma ile mümkündür. Okuma alışkanlığı küşük yaşlardan itibaren kazanılabilecek bir davranıştır. Günümüzün en önemli problemleri olan ekolojik dengenin bozulması, trafik kazalarıyla hergün artan can ve mal kaybı, yeterli ve dengeli beslenememe nedeniyle salgın hastalık ve çocuk ölümleri ile okuma alışkanlığı kazanamamış bir toplum olmamızda yetersiz eğitimin büyük rolü vardır. Daha önce hazırlanan ilkokul programlarında çevre, sağlık, trafik ve okuma konularına temel ve ifade-beceri derslerinde yer verilmiştir (Tablo 1). Ancak çevre, sağlık, trafik ve okuma konularının günümüzde giderek önem kazanmasından dolayı Millî Eğitim Bakanlığı ÇSTO dersini denenip-geliştirmek ilkokul programına koymayı uygun görmüştür. Hazırlanan bu program da `konu` ağırlıklı program niteliğim taşımakta ve Çevre, Sağlık, Trafik ve Okuma olmak üzere dört ayrı bölümden oluşmaktadır. Araştırmanın temel amacı; `ilkokullardaki yönetici, öğretmen ve velilerin `Çevre-Sağlık-Trafik-Okuma` ders programına ilişkin görüşlerini değerlendirmek, bu görüşler arasında anlamlı farklar olup olmadığım belirlemek ve dersin daha etkin bir şekilde işlenmesine yardımcı olabilecek işlevsel öneriler geliştirmek` olarak belirlenmiştir. Bu temel amaca bağlı olarak aşağıdaki sorulara cevap aranmıştır: 1. Yönetici, öğretmen ve velilerin ÇSTO ders programının amaçlarının gerçekleşmesine ilişkin görüşleri nelerdir? Bu görüşler arasında anlamlı farklılıklar var mıdır? 2. Yönetici, öğretmen ve velilerin ÇSTO ders programının içeriğine ilişkin görüşleri nelerdir? Bu görüşler arasında anlamlı farklılıklar var mıdır? 3. Yönetici, öğretmen ve velilerin ÇSTO ders programının öğretim süreçlerine ilişkin görüşleri nelerdir? Bu görüşler arasında anlamlı farklılıklar var mıdır?BOLUM V ÖZET, SONUÇ ve ÖNERİLER Bu araştırmada, Adana ili Seyhan ilçesindeki resmî ve özel ilköğretim kurumlarında görev yapan yönetici, 4. ve 5. sınıf öğretmenleri ve öğrenci velilerinin `Çevre-Sağlık-Trafik-Okuma` (ÇSTO) ders programına ilişkin görüşleri değerlendirilerek dersin daha etkin bir şekilde işlenmesine yardımcı olabilecek işlevsel öneriler getirilmeye çalışılmıştır. Bu bölümde, araştırmanın kısa bir özeti yapılmakta, elde edilen bulgulara dayalı olarak ulaşılan sonuç ve öneriler üzerinde durulmakta ve ileriye dönük araştırma önerileri yer almaktadır. ÖZET Çağımızda birey ve toplum yaşamını etkileyen unsurlar hızla değişmektedir. Bu değişikliklere sosyal kurumlar yapı ve fonksiyonları bakımından uymak durumunda kalmaktadır. Bugün, yüzyıllardan bu yana ihmal edilen çevre sorunları birey ve toplumun geleceğini tehdit eder duruma gelmiştir. Doğal estetiğin bozulması, tarihî varlıklara zarar verilmesi, canlı ve bitki türlerinin zarar görmesi, yok olması gibi çevre sorunlarının insan yaşamım tehdit etmeye başlaması sonucu çevreye karşı duyarlılık artmıştır. Yaşanabilir bir çevrenin nasıl oluşturulacağı ve koruna cağı gündeme gelmiştir. Çevre duyarlılığının yeni kuşaklarda oluşturulması olumlu tutumların geliştirilmesiyle olanaklıdır. Bu bakımdan eğitimin üstleneceği görevlerin belirlenip programlara yansıtılması önem taşımaktadır. Çevre sorunlarıyla bağlantılı olarak sağlık sorunları gündeme gelmektedir. Bedensel ve ruhsal balamdan sağlıklı bireylerin yetiştirilmesi toplumun devamlılığı bakımından önemlidir. Küçük yaşlardan itibaren çocuklara bu konuda doğru alışkanlıkların kazandırılmasında eğitime büyük görev düşmektedir. Kamuoyunun dikkatim çekecek kadar artan; can ve mal kaybına neden olan trafik kazaları toplumumuzun içinde bulunduğu sorunlardan biridir. Son yıllarda 116 | |
dc.description.abstract | ABSTRACT The main purpose of this study is to evaluate the views of the principals, teachers and the student' parents about the curriculum of Environment-Health-Traffic-Reading (EHTR). This to determine if the7re are any significant differences among the views of the principals, teachers and the students' parents. And to bring about functional suggestions to study the lesson more effectively. The sample of the study consists of 70 principals, 241 teachers, who are employed in the primary schools in Adana, and 280 students' parents whose children are going to fourth and fifth years. As the means of the collecting data, the questionnaires that are developed by the researcher, have been used to get data. The important findings obtained in the research can be summarised as follows: 1. The principals, teachers and the students' parents have thought that the objectives of EHR course are at the medium level, the traffic course at fairly good level. 2. Fourty percent of the principals and teachers have indicated that the units of EHTR courses, and the sufficiency in the realisation of the purposes of the courses are effective at medium level. 3. The methods of expression and answer-question have been generally told, but problem solving, case study, group discussion and trip-observation have been little used in EHTR courses. 4. Fourty percent of the principals and half of the teachers have indicated that th they did not have enough teaching equipment at the schools they thought that they could use in EHTR courses. 5. The achievement of the students has generally been evaluated by using their opinions about the students, in written and oral exams in EHTR courses. 6. The great majority of the parents have expressed that they were aware of the grades that their children got at EHTR courses. 7. About half of the teachers have expressed that the course book of EHTR was pretty suitable for the level of the students. 8. About two thirds of the parents have indicated that their children had interests in all the courses. 9. The great majority of the principals have indicated that EHTR teachers did not attend the in-service courses. 10. Two thirds of the principals and teachers, and more than half of the parents have thought that the EHTR courses reached its aim partly. The findings of the research have shown that there was not a meaningful difference between the principals and the teachers. However, the parent's views differ from the principals' and teachers'. HI | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yönetici, öğretmen ve velilerin ilkokul `çevre-sağlık-trafik-okuma` ders programına ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Environmental education | |
dc.subject.ytm | Health education | |
dc.subject.ytm | Traffic education | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.identifier.yokid | 41593 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 41593 | |
dc.description.pages | 183 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |