The role of reding upon the development of writing skills
dc.contributor.advisor | Ekmekçi, F. Özden | |
dc.contributor.author | Akçayoğlu, Meryem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:34:42Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:34:42Z | |
dc.date.submitted | 1996 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/366669 | |
dc.description.abstract | ÖZET: Bu deneysel araştırmanın amacı okuma alışkanlığının, özellikle îngiliz Dilinde yazılmış günlük gazete ve dergi okumanın, yazma beceri ve bilgisi üzerine olan olumlu etkilerinin önemini vurgulama ve dil öğretiminde okuma alışkanlığının ne kadar önemli bir yeri olduğunu sergilemektir. Okuma sadece yazma becerisine değil okuduğunu anlama, dilbilgisi, sözcük dağarcığının gelişmesine de önemli katkılarda bulunur. Okumanın yazmaya olan olumlu etkisi nedeniyle bu iki becerinin eşgüdümlü olarak yürütülüp dil öğretim programlarına yerleştirilmesi uygun görülmektedir. Birinci bölümde, çalışmanın amacı, hipotezler, çalışma sahası sunulmuş, ikinci bölümde ise okuma yazma ilişkisiyle ile ilgili kaynak taraması, üçüncü bölümde veri çözümlemesi ve bulgular verilmiştir. Son bölüm bulgular ile birinci bölümde sunulan hipotezlerin tartışması ve önerileri içermektedir. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT fhe purpose of this experimental study is to emphasise the effects of reading for pleasure on the development of `writing performance and to produce more efficient language- learning procedures, which probably need to be implemented into the program. In Chapter I, the aim of the study, hypotheses and the scope of the study are presented. The literature related to reading- writing relationship is reviewed in Chapter II. Research design is described in Chapter III. Statistical analysis of the data collected for the purpose of the study and findings are presented in Chapter IV. The results of the data analysis are discussed and suggestions are offered in Chapter V. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | The role of reding upon the development of writing skills | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Magazines | |
dc.subject.ytm | Newspapers | |
dc.subject.ytm | Reading habit | |
dc.subject.ytm | Writing skills | |
dc.subject.ytm | Newspapers | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Books | |
dc.identifier.yokid | 52231 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 52231 | |
dc.description.pages | 77 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |