Show simple item record

dc.contributor.advisorEkmekçi, F. Özden
dc.contributor.authorAkçayoğlu, Meryem
dc.date.accessioned2020-12-29T08:34:42Z
dc.date.available2020-12-29T08:34:42Z
dc.date.submitted1996
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/366669
dc.description.abstractÖZET: Bu deneysel araştırmanın amacı okuma alışkanlığının, özellikle îngiliz Dilinde yazılmış günlük gazete ve dergi okumanın, yazma beceri ve bilgisi üzerine olan olumlu etkilerinin önemini vurgulama ve dil öğretiminde okuma alışkanlığının ne kadar önemli bir yeri olduğunu sergilemektir. Okuma sadece yazma becerisine değil okuduğunu anlama, dilbilgisi, sözcük dağarcığının gelişmesine de önemli katkılarda bulunur. Okumanın yazmaya olan olumlu etkisi nedeniyle bu iki becerinin eşgüdümlü olarak yürütülüp dil öğretim programlarına yerleştirilmesi uygun görülmektedir. Birinci bölümde, çalışmanın amacı, hipotezler, çalışma sahası sunulmuş, ikinci bölümde ise okuma yazma ilişkisiyle ile ilgili kaynak taraması, üçüncü bölümde veri çözümlemesi ve bulgular verilmiştir. Son bölüm bulgular ile birinci bölümde sunulan hipotezlerin tartışması ve önerileri içermektedir.
dc.description.abstractABSTRACT fhe purpose of this experimental study is to emphasise the effects of reading for pleasure on the development of `writing performance and to produce more efficient language- learning procedures, which probably need to be implemented into the program. In Chapter I, the aim of the study, hypotheses and the scope of the study are presented. The literature related to reading- writing relationship is reviewed in Chapter II. Research design is described in Chapter III. Statistical analysis of the data collected for the purpose of the study and findings are presented in Chapter IV. The results of the data analysis are discussed and suggestions are offered in Chapter V.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleThe role of reding upon the development of writing skills
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmMagazines
dc.subject.ytmNewspapers
dc.subject.ytmReading habit
dc.subject.ytmWriting skills
dc.subject.ytmNewspapers
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmBooks
dc.identifier.yokid52231
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid52231
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess