Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirel, Yavuz
dc.contributor.authorİskan, Zeynep
dc.date.accessioned2020-12-02T12:46:23Z
dc.date.available2020-12-02T12:46:23Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/36651
dc.description.abstractBu çalışma, Otomotiv sektöründe faaliyet gösteren üç işletmede gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamına işletme çalışanları dahil edilmiştir. Araştırmada, bilgi paylaşımı ve örgütsel öğrenme ile yenilikçilik arasındaki ilişki ortaya konulmuştur. Örgütsel öğrenme, işletmede edinilen ve iletilen bilgiye değer katmayı amaçlayan örgütsel süreçlerdir. Örgütsel öğrenme, bireysel düzeyde, takım düzeyinde ve örgütsel düzeyde öğrenme olarak üç boyutuyla ele alınmıştır. Bilgi paylaşımı, bilgiye sahip olan taraf ile bilgiyi elde edecek taraf arasındaki etkileşimden kaynaklanan, tarafların gönüllülüğü ile bilgi akışının gerçekleştirildiği bilinçli bir faaliyettir. Bilgi paylaşımına yönelik bireysel ve yönetsel bakış açısı, bilgi paylaşımına yönelik bireysel ve örgütsel engeller, bireysel ve örgütsel bilgi paylaşımı sonuçları şeklinde bilgi paylaşım boyutları ele alınmıştır. Yenilikçilik ise, yeni ürün, hizmet veya süreci geliştirmek ve bunu ticari hale getirmek için yürütülen tüm faaliyetleri kapsayan bir süreçtir. Ayrıca, çalışmada çalışanların sosyo-demografik özelliklerinin bilgi paylaşımı, örgütsel öğrenme ve yenilikçilik ile ilişkisi de incelenmiştir. Çalışma sonucunda, örgütsel öğrenme ile yenilikçilik arasında pozitif yönlü güçlü bir ilişki (r=,897) saptanmıştır. Bilgi paylaşımına bakış açısı ve bilgi paylaşımının sonuçları ile yenilikçilik arasında pozitif yönlü bir ilişki olduğu saptanırken, bilgi paylaşımına yönelik örgütsel engeller ile yenilikçilik arasında negatif yönlü bir ilişki görülmüştür. Yenilikçilik, bireysel bilgi paylaşımının sonuçları ve örgütsel öğrenme ile çalışanların eğitim düzeyi arasında pozitif yönlü bir ilişki belirlenirken, yenilikçilik ve bireysel düzeyde ve grup düzeyindeki örgütsel öğrenme ile çalışanların yaşı, sektördeki çalışma süresi ve aynı işyerindeki çalışma süresi arasında negatif yönlü bir ilişki saptanmıştır. Bilgi paylaşımına yönelik engeller ile çalışanların eğitim düzeyleri arasında negatif yönlü bir ilişki belirlenirken, örgütsel bilgi paylaşımının sonuçları ile çalışanların sektördeki çalışma süresi ve aynı işyerindeki çalışma süresi arasında pozitif yönlü bir ilişki saptanmıştır. Bilgi paylaşımına yönelik bireysel engeller ile çalışanların maaşı arasında da negatif yönlü bir ilişki belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: 1.Bilgi Paylaşımı2. Öğrenme3. Örgütsel Öğrenme4. Yenilikçilik
dc.description.abstractThis study is performed in three corporations which are active in automotive industry. Corporation workers are added to the extent of the research. In the research, the relation among knowledge sharing, organizational learning and innovation is revealed. Organizational learning is organizational processes aiming to bring in value to the knowledge acquired and forwarded in corporations. Organizational learning is discussed in three dimensions as individual learning, learning in team level and learning in organizational level. Knowledge sharing is a conscious activity that carried out knowledge flow with willingness of parts that is resulted from interaction between the side that owns knowledge and the side that is going to get knowledge. Knowledge sharing dimensions, like individual and managerial viewpoint to knowledge sharing, individual and organizational obstacles against knowledge sharing and individual and organizational knowledge sharing results, are discussed. Innovation is a process that covers all the activities that is carried out for new product, service or improving the process and make it commercial. Besides, in this study the relation between knowledge sharing of socio-demographic features of workers, organizational learning and innovation is analysed.At the end of the research, positive high correlation was observed between organizational learning and innovation (r=,897). While it is determined that there is a positive relation among the view point to knowledge sharing, the results of knowledge sharing and innovation, a negative relation is seen between organizational obstacles against knowledge sharing and innovation. There is a positive relation among innovation, the results of individual knowledge sharing and organizational learning and workers educational level, whereas a negative relation is determined between individual level and group level organizational learning and workers ages, and working hours in sector and working hours in the same workplace. While a negative relation is identified between obstacles against knowledge sharing and education levels of workers, a positive relation is determined among the results of organizational knowledge sharing and workers? working hours in sector and working hours in the same working place. A negative relation is identified between the individual obstacles against knowledge sharing and the workers? salaries.Keywords:1. Knowledge Sharing2. Learning3. Organizational Learning4. Innovationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖrgütsel öğrenme ve bilgi paylaşımının yenilikçilik üzerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of organizational learning and knowledge sharing on innovation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10009740
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKSARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid356866
dc.description.pages208
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess