Beden eğitimi öğretmen adaylarının öz-yeterlikleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları
dc.contributor.advisor | Ünlü, Hüseyin | |
dc.contributor.author | Eroğlu, Cihan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T12:46:22Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T12:46:22Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/36650 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı, beden eğitimi öğretmen adaylarının öz- yeterliklerini ve beden eğitimi öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını tespit etmektir. Tarama modelindeki bu araştırma 2011-2012 eğitim-öğretim yılında gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya, 6 farklı üniversitenin beden eğitimi ve spor öğretmenliği programlarında öğrenim gören toplam 601 beden eğitimi öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak ?Öğretmen Öz-Yeterlik Ölçeği (Çapa ve ark., 2005) ve Beden Eğitimi Öğretmenliği Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği (Ünlü, 2011) kullanılmıştır.Verilerin analizinde SSPS 15.0 paket programından yararlanılmıştır. | |
dc.description.abstract | The main purpose of this study is to determine prospective physical education and teachers? self-efficacy perceptions and their attitudes towards the teaching profession.The research has been carried out by Survey model in the 2011-2012 academic years. The research was conducted on 601 prospective physical education teachers who educated physical education and sports teaching programs in 6 different universities. In the study it was used that Teacher Self-Efficacy Scale (Çapa ve ark., 2005) and Attitude Scale for the Profession of Physical Education Teaching (Ünlü, 2011) as a data collection tool.The SSPS 15.0 was used for analyses of data. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Beden eğitimi öğretmen adaylarının öz-yeterlikleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları | |
dc.title.alternative | Physical education teacher candidates self-efficacy and attitude toward the profession | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Vocational attitude | |
dc.subject.ytm | Physical education and sports lesson | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.subject.ytm | Physical education | |
dc.subject.ytm | Teacher proficiency | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Sports | |
dc.subject.ytm | Self-efficacy | |
dc.identifier.yokid | 461075 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKSARAY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 327594 | |
dc.description.pages | 112 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |