Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnlü, Hüseyin
dc.contributor.authorEroğlu, Cihan
dc.date.accessioned2020-12-02T12:46:22Z
dc.date.available2020-12-02T12:46:22Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/36650
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, beden eğitimi öğretmen adaylarının öz- yeterliklerini ve beden eğitimi öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını tespit etmektir. Tarama modelindeki bu araştırma 2011-2012 eğitim-öğretim yılında gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya, 6 farklı üniversitenin beden eğitimi ve spor öğretmenliği programlarında öğrenim gören toplam 601 beden eğitimi öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak ?Öğretmen Öz-Yeterlik Ölçeği (Çapa ve ark., 2005) ve Beden Eğitimi Öğretmenliği Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği (Ünlü, 2011) kullanılmıştır.Verilerin analizinde SSPS 15.0 paket programından yararlanılmıştır.
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to determine prospective physical education and teachers? self-efficacy perceptions and their attitudes towards the teaching profession.The research has been carried out by Survey model in the 2011-2012 academic years. The research was conducted on 601 prospective physical education teachers who educated physical education and sports teaching programs in 6 different universities. In the study it was used that Teacher Self-Efficacy Scale (Çapa ve ark., 2005) and Attitude Scale for the Profession of Physical Education Teaching (Ünlü, 2011) as a data collection tool.The SSPS 15.0 was used for analyses of data.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleBeden eğitimi öğretmen adaylarının öz-yeterlikleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları
dc.title.alternativePhysical education teacher candidates self-efficacy and attitude toward the profession
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmVocational attitude
dc.subject.ytmPhysical education and sports lesson
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmPhysical education
dc.subject.ytmTeacher proficiency
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.identifier.yokid461075
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKSARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid327594
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess