Show simple item record

dc.contributor.advisorUygun, Mutlu
dc.contributor.authorArdiç Yetiş, Şule
dc.date.accessioned2020-12-02T12:46:19Z
dc.date.available2020-12-02T12:46:19Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/36645
dc.description.abstractGünümüzde termal oteller için sadece işlevsel (sağlık, dinlence, canlılık, tedavi) hizmet boyutları yeterli olmamakta, farklılaşmak için çaba harcamak gerekmektedir. Bu çaba sunulan ürün ve hizmetlerin duygusal (hedonik) ve işlevsel (akılcı) boyutlarının ortaya çıkarılması ile oluşan deneyimlerdir. Deneyimsel pazarlama yeni bir kavramdır ve turizm işletmeleri pazarlama stratejilerinde deneyimlerin kullanılabileceği en önemli hizmet sektörlerinden biridir. Bu çalışmada, turizm işletmelerinden biri olan `termal otellerde` konukların yaşadıkları hedonik ve akılcı hizmet deneyimlerinin belirlenmesi ve bu deneyimlerin gelecekteki davranış eğilimleri ile ilişkilerinin incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırma konusunda öncelikle kavramsal çerçeve oluşturulmuş ve devamında konuya ilişkin çalışmalarda kullanılan ölçeklerden yararlanılarak bir anket oluşturulmuştur. Araştırma yöntemi nicel olup; alan araştırmasıyla desteklenmiştir. Araştırma verileri, İç Anadolu Bölgesi'nde bulunan Ankara, Nevşehir, Aksaray ve Kırşehir illerindeki termal otellerde konaklayan 387 misafirden kolayda örneklemeyle toplanmıştır.Elde edilen veriler yardımıyla, misafirlerin kişisel özelliklerine bağlı olarak termal otel bağlamında yaşadıkları hedonik ve akılcı hizmet deneyim düzeylerinin farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amacıyla `Çok Değişkenli Varyans Analizi` (MANOVA) kullanılmıştır. Misafirlerin termal otel bağlamında yaşadıkları hedonik ve akılcı hizmet deneyimlerinin alt boyutları ile gelecekteki davranış eğilimleri (tatmin, bağlılık ve olumlu Ağızdan Ağıza İletişim) arasında doğrusal bir ilişki olup-olmadığını belirlemek için `Pearson Korelasyon Katsayıları` hesaplanmıştır. Son olarak; termal otel misafirlerinin gelecekteki davranış eğilimlerini etkileyen faktörleri belirlemek için `Standart Çoklu Regresyon` analizinden yararlanılmıştır.Elde edilen bulgularda, misafirlerin kişisel özelliklerine bağlı termal otel deneyimlerinin farklılaşmadığı; yaşadıkları deneyimlerle gelecekteki davranış eğilimlerinin pozitif yönlü bir ilişki içinde olduğu belirlenmiştir. Misafirlerin gelecekteki davranış eğilimlerini etkileyen öncellikli deneyim türlerinde ise; estetik, personelle ilgili rasyonel hizmetler, fiyat ve temizlik/hijyen deneyimleri öne çıkmıştır. Elde edilen sonuçların, uygulamada termal otel yöneticilerine misafir deneyimleri tasarlama konusundaki öncelikleri belirlemede önemli ipuçları verebileceği düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler:1.Termal Turizm,2.Müşteri Deneyimi,3.Deneyimsel Pazarlama,4.Dinlence Deneyimi Yönetimi,5.Hedonik ve Akılcı Dinlence Deneyimleri
dc.description.abstractNowadays, only the functional dimensions of service (health, leisure, vitality, treatment) is not sufficient for thermal hotels and efforts have been made to differentiate. These efforts, are experiences which have been uncovered products and services offered hedonic and rational dimensions. Experiential marketing is a new concept and experience of marketing strategies used for tourism management is one of the most important service sectors. In this study, identification of hedonic and rational guests' service experiences and investigation of relations of these experiences' future behaviors are aimed at the thermal hotels which is one of the `tourism operators`. The research method is quantitative, designed as field research.First of all, research on the continuation of the conceptual framework developed and afterwards a questionnaire created by using scales used in the studies on the subject. The research method is quantitative and supported by field research. The research data was collected from 387 guests stayed in thermal hotels in Ankara, Nevşehir, Aksaray and Kırşehir provinces stated in the Central Anatolia Region by convenience sampling.The data obtained with the help of thermal hotel guests in the context of personal characteristics, depending on their experience of hedonic and rational levels of service in order to identify the effect of `Multivariate Analysis of Variance` (MANOVA) was used. `Pearson Correlation Coefficients` was calculated to determine whether there is a linear relationship between hedonic and rational service experiences' sub-dimensions and future behavioral tendencies (satisfactory, loyalty and positive word of mouth (WOM) of thermal hotel guests. Finally, in order to determine the factors affecting trends in the thermal behavior of hotel guests in the future `Standard Multiple Regression` analysis was used.According to our findings, regardless of different personal of our guests, there is no difference in their thermal hotel experiences and there is positive effect in their future behavior trends due to their experiences. In primary experiences which affects guests' future behaviour trends, aesthetic, rational services related with staff, price ve clean-up/hygiene experiences came out. It seemed that the results can be yield important tips to thermal hotel managers in practice, about determining preferences in designing guest experiences.Key Words:1.Thermal Tourism2.Customer Experience3.Experiential Marketing4.Leisure Experience Managementen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTermal otel misafirlerinin dinlence deneyimleri ile gelecekteki davranış eğilimleri arasındaki ilişkiler
dc.title.alternativeLeisure experience of thermal hotel guests' with relationships of future behavioral tendency
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmThermal enterprises
dc.subject.ytmThermal tourism
dc.subject.ytmThermal facilities
dc.subject.ytmExperiential marketing
dc.subject.ytmExperience
dc.identifier.yokid459467
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKSARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid327595
dc.description.pages150
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess