Show simple item record

dc.contributor.advisorUygun, Mutlu
dc.contributor.authorSerin Karacaer, Serap
dc.date.accessioned2020-12-02T12:46:18Z
dc.date.available2020-12-02T12:46:18Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/36644
dc.description.abstractGünümüzde tüketicilerin ürün ya da hizmetlerin fiziksel ve işlevsel (akılcı) boyutlarının yanında, duygusal (hedonik) boyutları da önemsemeleriyle birlikte ortaya çıkan deneyimsel pazarlama kavramı, son yıllarda hizmet sektörü başta olmak üzere çeşitli sektörlere yönelik yapılan çalışmalara konu olmaya başlamıştır. Deneyimsel pazarlama yaklaşımının irdelenebileceği ve elde edilen sonuçların başarılı şekilde uygulanabileceği alanlardan birisi, hizmet sektörünün en önemli dinamiklerinden olan turizm ve otelcilik sektörüdür. Bu çalışmada, turizm ve otelcilik sektörünün alt dallarından biri olan `butik otellerde` konaklayan misafirlerin yaşadıkları hedonik ve akılcı deneyimlerin belirlenmesi ve bu deneyimlerin gelecekteki davranış eğilimleri ile ilişkilerinin incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırma, nicel araştırma yöntemi esas alınarak alan araştırması modelinde desenlenmiştir. Araştırma sürecinde öncelikle konuyla ilgili alanyazın taraması yapılmış ve kavramsal çerçeve ortaya konulmuştur. Sürecin devamında bu araştırma ile benzerlik gösteren çalışmalarda kullanılan, güvenirlik ve geçerlikleri sınanmış çeşitli ölçekler dikkate alınarak bir anket hazırlanmıştır. Hazırlanan anket yoluyla, araştırmanın örneklemini oluşturan Kapadokya Bölgesi'nde butik tarzda hizmet veren işletmelerde konaklayan yerli ve yabancı misafirlerden oluşan 396 katılımcıdan kolayda örnekleme ile veri toplanmıştır.Toplanan veriler, SPSS istatistik paket yazılım programıyla analiz edilmiştir. Katılımcıların kişisel özelliklerine bağlı olarak bir butik otel bağlamında yaşadıkları hedonik ve akılcı hizmet deneyim düzeylerinin farklılaşıp farklılaşmadığını belirleyebilmek amacıyla Çok Değişkenli Varyans Analiz; yaşadıkları hedonik ve akılcı hizmet deneyimlerinin alt boyutları ile gelecekteki davranış eğilimleri arasında doğrusal bir ilişki olup-olmadığını belirlemek için Pearson Korelasyon Analizi; gelecekteki davranış eğilimlerini etkileyen öncelikli deneyim türlerini belirleyebilmek için ise, Standart Çoklu Regresyon Analizi kullanılmıştır.Elde edilen bulgular, kişisel özelliklere bağlı olarak yaşanan hedonik ve akılcı deneyimlerin farklılaşmadığını; yaşanan hedonik ve akılcı deneyimlerin alt boyutları ile gelecekteki davranış eğilimleri arasında pozitif yönlü güçlü ilişkiler olduğunu; misafirlerin gelecekteki davranış eğilimlerini etkileyen öncelikli deneyim türleri açısından ise, özellikle temizlik, fantezi, sosyal ve estetik deneyimlerin öne çıktığını göstermektedir. Bu sonuçların, uygulamada çalışan yöneticilere misafir deneyimleri tasarlama konusundaki önceliklerin belirlenmesinde önemli ipuçları sağlayabileceği düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler1.Deneyimsel Pazarlama2.Deneyim Ekonomisi3.Butik Otel4.Butik Otel Misafir Deneyimleri5.Misafir Deneyim Yönetimi
dc.description.abstractThe concept of experiential marketing which has recently emerged as the consumers, today, pay importance to the hedonic dimensions of products or services in addition to their physical and functional dimensions has also been discussed in the studies conducted in various sectors and in the service sector, in particular. One of the best areas where the experiential marketing approach can be examined and the obtained results can be implemented successfully is the tourism and hotel management sector which is one of the most important dynamics of service sector. In this study, it was aimed at determining the hedonic and rational experiences of guests accommodating in the `boutique hotels` as a sub-branch of tourism and hospitality sector and examining the relationships of these experiences with the behavioral tendencies in the future.Research was planned in the model of field study on the basis of quantitative research method. At the research process, firstly, a literature review was performed and conceptual framework was drawn up. Later on, a questionnaire was developed by using various scales which were used in studies showing similarity to the present research and were tested in terms reliability and validity. Through this questionnaire, data were collected via convenience sampling from 396 participantsconsisting of local and foreign guests staying in the boutique hotels in Cappadocia Region.The data were analyzed through SPSS statistical package software programme. MultiVariate Variance Analysis was conducted in order to determine whether hedonic and rational service experience levels of participants in a boutique hotel vary depending on their personal characteristics while Pearson Correlation Analysis was performed so as to determine whether there is a linear relationship between sub-dimensions of participants' hedonic and rational service experiences and their future behavioral tendencies. Standard Multiple Regression Analysis was also employed to determine primary experience types affecting the behavioral tendencies in future.The obtained findings indicated that hedonic and rational experiences did not differ by personal characteristics, there were strong, positive relationships between sub-dimensions of hedonic and rational experiences and future behavioral tendencies. In terms of primary experience types affecting future behavioral tendencies of participants, cleanliness, fantasy, social and aesthetic experiences stand out. It is thought that these results will provide important clues to the boutique hotel managers in determining the priorities for designing guest experiences.1.Experiental Marketing2.Experience Economy3.Boutique Hotel4.Boutique Hotel Guest Experiences5.Guest Experience Managementen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleButik otel misafirlerinin dinlence deneyimlerinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of recreational experiences of boutique hotel guests
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBoutique hotel
dc.subject.ytmExperiential marketing
dc.subject.ytmExperience
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmCustomer behavior
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.identifier.yokid458503
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKSARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid327592
dc.description.pages142
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess