Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzgen, Hüseyin
dc.contributor.authorKüçükakça, Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-29T08:34:03Z
dc.date.available2020-12-29T08:34:03Z
dc.date.submitted1997
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/366390
dc.description.abstractÖZET Çeşitli ekonomik ve politik yönelimlerden dolayı ülkeler arasındaki sınırların iyice kalktığı günümüzde, küresel rekabet ve artan müşteri talepleri iş dünyasında başarının kurallarını da sürekli olarak değiştirmektedir. Artık karlı ve sadık müşteriler bulmak ve bunlarla işbirliğini sürekli kılmak çok zor hale gelmiştir. Firmaların birer alt sistem olarak içinde faaliyet gösterdikleri iç ve dış çevre şartlarındaki değişimler, her geçen gün oyunun kurallarını yeniden tanımlamak tadır. Dolayısı ile de firmaları ister istemez değişime zorlamaktadır. Firmaların değişmekten başka seçeneklerinin bulunmadığı bu şartlarda `değişime yaklaşımlarını` da değiştirmeleri gerekmektedir. Artık değişime bir `yangın söndürme yaklaşımı` ile tepki göstermenin zamanı geçmiştir. Çünkü firmaların `sadık müşteriler bulma savaşandaki temel silahları olan `bilgi` sürekli değişmekte ve gelişmektedir. Tüm çalışanların öğrenmeyi öğrenmeleri, dolayısı ile de bilgi ve tecrübelerini firma hedefleri doğrultusunda sürekli olarak katılım ve desteğe dönüştürmeleri gittikçe önem kazanmaktadır. Çünkü ancak değişime sürekli ve sistematik bir şekilde tepki gösterebilen firmalar bu `sadık müşteriler savaşı`nda başarılı olabileceklerdir. Sürekli değişebilmenin temel şartı değişimi anlayabilmek olduğundan bu çalışmada öncelikle değişimin temelleri, nedenleri, niçinleri ve nasılları ele alınmıştır, örgütlerin hiç bir zaman soyutlanamayacağı çevreleri ile uyumlu bir değişimi etkin bir şekilde nasıl fiiliyata geçirebilecekleri incelenmiştir. Bu etkinliğe ulaşmak için kullanılabilecek çeşitli metodların hangi yönetim tarzında sentezlenerek uygulanmasının hedeflere ulaşmayı kolaylaştıracağı ve değişimi etkin kılacağı araştırılmıştır. Teorik kısımda elde edilen bulguların iş dünyasında ne derece destek göreceğini ve değişim sürecinde uygulanabilecek ideal yönetim tarzını belirleyebilmek için düzenlenen anket çalışması, bu araştırmanın son bölümünü oluşturmaktadır. 8u çalışma ile elde edilen veriler değerlendirilerek; örgütsel değişimin etkinlik şartları ve değişim sürecinde basan için dikkate alınması gereken kuralların neler olduğu ortaya konmuştur. Sonuçta bu şartlan sağlayan ideal yönetim tarzının ne olduğu belirlenmiştir.
dc.description.abstractABSTRACT In the world today, where the borders have almost been disappeared because of various economic and political trends, global competition and increasing customer demands have been altering the prerequisites of success in the business world. From now on, it seems formidable to obtain profitable and loyal customers and to keep a constant collaboration with them. Changes in the internal and external environmental circumstances where the firms operate as subsystems, re-describe the `rules of the game`. Therefore, they lead the companies into an inevitable `change`. Under these circumstances companies which have no other alternative but to change, should also improve their way of approaching to change. Using the `fire-fighting approach` to change is buried in the history. Information, the key weapon in the `battle for loyal cus tomers`, is changing and improving. It is becoming more and more important for all the em ployees to learn how to learn, thereby to render their potential of knowledge and experience into a continuous contribution and assistance in the direction of company's targets. Be cause, only those companies which can manage to conform to changes continuously and systematically are likely to turn out to be the winner of the `battle for loyal customers`. Since understanding change is the crucial requirement to make a change grow up in full swing; this treatise deals with the basics of change along with whys and hows. It also deals with how the organizations can go through a change in conformity with their environments from which they can never be isolated and how they can effectively carry out the phases of a change into real life. And in what sort of management styles, application of methods being synthesized will expedite the acquirement of the targets and make the change effective are scrutinized here. An inquiry about `to what extend the acquisitions in theoretical domain can meet support from the business world` and `how to determine the ideal way of management throughout the change process` finalizes this research study. By means of evaluation of the data ob tained from this study, the rules which should be paid great attention and the conditions for the effectiveness of an organizational change are introduced. As a result, which type of management style would suit the best to those conditions is determined in the final chapter. vmen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖrgütsel değişim ve değişim sürecinde uygulanacak yönetim tarzları üzerine bir araştırma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmChange
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmEfficiency
dc.subject.ytmOrganizational change
dc.identifier.yokid64287
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid64287
dc.description.pages168
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess