Show simple item record

dc.contributor.advisorYalçın, Azmi
dc.contributor.authorSaygili, Oğuz
dc.date.accessioned2020-12-29T08:33:52Z
dc.date.available2020-12-29T08:33:52Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/366307
dc.description.abstractVIII ÖZET TC DEVLET DEMİRYOLLARI İŞLETMELERİNDE YENİDEN YAPILANMA Oğuz SAYGILI Yüksek Lisans Tezi, İşletme Anabilim Dalı Danışman: Yar. Doç. Dr. Azmi YALÇIN Aralık 1998, 103 sayfa TCDD'nın organizasyon yapısında il nemf i sorunlar vardır. Birim sayısı fazladır. Bölgesel teşkilatları çok geniş oluşturulmuştur. Yetki ve sorumluluk dağılımı belirsizdir. Finansal yapı bozuktur. Yatırım projelerinin uygulanmasında ve değerlendirilmesinde ticari kriterler yerine, siyasi öncelikler etkili olmaktadır. TC IH)1 nı n finansal yapısındaki bu bozukluğu düzeltmek, etkili ve gerçek anlamı ile ticari bir taşımacılık hizmetinin verilmesinin sağlanması ile işletme performansının iyileştirilmesi için TCDD'de yeniden yapılanmayla gerekli çerçeveyi oluşturmak gerekmektedir. TCDD'nin organizasyonunda gerçekleştirilecek yapısal rasyonalizasyon ile yönetim anlayışında etkinliğin arttırılması için uygulanabilecek uygun bir organizasyon yapısı seçeneği sunularak fonksiyonel ve hiyerarşik bir yapıdan, güçlü ve uzman iş birimleri oluşturma yaklaşımları doğrultusunda sonuca gidilecektir. TCDD'nin seçeceği yeni organizasyon yapısında demiryolu işletmeciliğini gerçekleştiren iş birimleriyle diğer iş birimlerinin tam anlamıyla birbirinden ayrılmış olması gerekmekledir. TCDD'nin organizasyon yapısı için örnek alabileceği, ileri düzeydeki demiryolu işletmelerinde olduğu gibi, merkezi yönetime bağlı stratejileri oluşturmak, iş birimlerinin performanslarını izlemek, yatırım projelerini değerlendirmek, kuruluşun mali işlevlerini yürütmek ve mevcut personelin verimliliğini artırmak için. işletmecilik yapan ana iş birimlerinden ayrı olarak, bir kurum ve geliştirme hizmetleri birimleri kurulmalıdır. Anahtar Kelimeler: Demiryolu, Servis, Organizasyon, Hız, Japonya
dc.description.abstractIX ABSTRACT REORGANIZATION W TCDD Oğuz SAYGILI Master Thesis, Business Department Supervisor: Assist Prof.Dr. Azmi YALÇIN December 1998, 103 pages Considerable problems in TCDD's organizational structure exist. Number of the units are excessive, regional organizations created too widely, financial structure spoiled. By putting into practice the investment projects and evaluation, instead of the commercial criterians. political priorities arc being effective. For straightening the trouble in TCDD's financial structure and making enterprise's performance improved by obtaining really commercial and effective transportation service, reorganization in TCDD is required. Realizing structural rationalization in TCDD's organization, by offciing eon vciiicnl organization siiucltiie alternative, it will be possible by functional and hierarchy, creating powerful and expert work units. In the new organization structure main work units will be separated from other work units within the railway system operations. Apart from main work units, an institution, and units of development services. one should note the work units performance, evaluate investment projects, note enterprise's fiscal functions and enhance staff productivity can be a sample for establishing TCDD's organizational structure. Keywords: Railway. Service. Organization. Speed, Japanen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectUlaşımtr_TR
dc.subjectTransportationen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleT.C. Devlet Demiryolları işletmelerinde yeniden yapılanma
dc.title.alternativeReorganization for Turkish Railways
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmRailways
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmJapan
dc.subject.ytmRestructuring
dc.subject.ytmTurkish Government Railways
dc.identifier.yokid64892
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid64892
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess