Show simple item record

dc.contributor.advisorEkmekçi, Özden
dc.contributor.authorTüreli, Tijen
dc.date.accessioned2020-12-29T08:33:43Z
dc.date.available2020-12-29T08:33:43Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/366245
dc.description.abstractÖZET Bu çalışma, İngiliz Dili Eğitimi Bölümlerindeki edebiyat derslerinin yerini ve daha geleneksel bir edebiyat öğretiminin karşıtı olarak dil ağırlıklı yaklaşımın uygulama sonuçlarını, 1. ve 4. sınıf öğrencilerinin düşüncelerini de dikkate alarak, araştırmak amacıyla yapılmıştır. Bir iletişim eylemi olarak edebiyatın yerini diğer iletişim yollarıyla bağlantılı olarak inceledikten sonra, edebiyat metinlerindeki söylem yapısı ve dil kullanımı vurgulanarak edebiyat söyleminin doğası, yazarın ve okurun rolü ele alınmıştır. Ayrıca, söz konusu iletişim modeli temel alınarak, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilere edebiyatın potansiyel katkısı, metin seçimindeki ölçütler ve öğrencilerin okudukları metni anlamalarını kolaylaştıran ve okumaktan zevk almalarına olanak sağlayabilecek bir yöntem araştırılmıştır. Önerilen yöntemde, öğretmen öğrencilere, metin yazarı tarafından amaçlanmış olan çağrışımlara ve örtük anlamlara ulaşmak için, biribirleriyle ilişkili dil düzlemlerinde yoğunlaşmalarında yol gösterici olmaktadır. Böylece, öğrenciler metinleri incelerken, hem bireysel birikimlerini ve yorumlama becerilerini ortaya koymakta, hem de kavramalarını geliştirme amacına yönelik tasarlanan aktivitelere katılmaya cesaretlendirilmektedir. Bu çalışmanın sonuçları, İngiliz Dili Eğitimi Bölümlerindeki öğrencilerin, tema ağırlıklı yaklaşıma oranla, dil ağırlıklı yaklaşımdan daha çok yararlanacaklarını ortaya koymaktadır.
dc.description.abstractABSTRACT This study aims to investigate the place of literature courses in English Language Teaching departments, and specifically searches into the outcome of the application of the language-based approach as opposed to a more traditional one by taking the first and the fourth-year students' opinions into consideration. Furthermore, after exploring the place of literature as a communication act in relation to other communication instances, it focuses on the nature of literary discourse and the roles of the writer and the reader with a specific emphasis on the discourse structure and language use in literary texts. Based on this communication model, this study additionally searches into the potential contributions of literature to English»as-a-Foreign-Language students, the criteria for text selection, and the method of enabling the learners to understand and enjoy reading the text. In the suggested method, the teacher guides the learners to focus on language use jat different interrelated levels in order to arrive at the intended associations and implied meanings. Moreover, the learners are also motivated to project their individual world knowledge and skills of interpretation into analysis, and encouraged to participate in the activities which are designed with the aim of promoting their understanding. The results of the study have revealed that students at the English Language Teaching Department benefit from such a language-based approach more as compared to the content-based (information-based) one.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleThe Place of literature in the English language teaching curriculum: A language-based approach
dc.title.alternativeEdebiyatın İngiliz dili eğitimi programındaki yeri: Dilbilimsel yaklaşım
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmLiterature
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmText examination
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid64876
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid64876
dc.description.pages616
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess