Portfolio assessment in writing classess: Implementation and assessment
dc.contributor.advisor | Ekmekçi, F. Özden | |
dc.contributor.author | Şahinkarakaş, Şehnaz | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:33:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:33:43Z | |
dc.date.submitted | 1998 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/366241 | |
dc.description.abstract | Bu tezde dosyalama tekniği ile değerlendirme konusunda dört hipotez test edilmiştir. 1) Yazı derslerinde dosyalama tekniği ile değerlendirme uygulaması öğrencilerin yazı yetisini ilerletir. 2) Dosyalama tekniği ile değerlendirme öğrencilerin bilişsel becerilerini geliştirir ve böylece onları otonom öğrenici yapar. 3) Dosyalama tekniği ile değerlendirme sistemi öğrencilerin yazı yetisini değerlendirmede kullanılacak güvenilir bir sistemdir. 4) Dosyalama tekniği ile değerlendirme sistemi öğrencilerin yazı yetisini değerlendirmede kullanılacak geçerli bir sistemdir. Dosyalama tekniği ile değerlendirme sisteminin kullanılması ve uygulanması ile ilgili verilerin analizi 1. ve 2. Hipotezleri desteklemektedir. Böylece, yazı sınıflarında dosyalama tekniği ile değerlendirme sisteminin öğrencilerin yazı yetisini olduğu kadar onların bilişsel becerilerini de geliştirdiğim söyleyebiliriz. Öğrencilerin dosyalarım değerlendirmekte kullanılan dosyalama tekniği kriteri analizi 3. ve 4. Hipotezleri desteklemektedir. Buna göre, bu kriterin dosyalan değerlendirmede kullanılabilecek güvenilir ve geçerli bir kriter olduğunu söyleyebiliriz.Anahtar Sözcükler `Dosyalama Tekniği' Bilişsel Gelişme Otonom öğreniri Güvenirlik Geçerlik | |
dc.description.abstract | In this thesis, we have evaluated four hypotheses about portfolio assessment: 1) Implementation of portfolio assessment in a writing class improves students' writing abilities. 2) Portfolio assessment leads students to improve their metacognitive skills and to be autonomous learners. 3) Portfolio assessment system is a reliable system to be utilized in evaluating students' writing abilities. Portfolio assessment system is a valid system to be utilized in evaluating 4) students writing abilities. The analyses of data about the implementation and utility of portfolio assessment supports Hypothesis 1 and Hypothesis 2. Thus, we can say that using portfolio assessment system in writing classes helps students improve their writing ability as well as their metacognitive skills. Analysis of the portfolio rubric used to evaluate students' portfolio tasks supports Hypothesis 3 and 4. Accordingly, we can state that the criteria is both reliable and valid to use in evaluating portfolio tasks.Key Words: Portfolio Assessment Metacognitive Skills Autonomy Reliability Validity | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Portfolio assessment in writing classess: Implementation and assessment | |
dc.title.alternative | Öğrencilerin yazı yetisini dosyalama tekniği ile geliştirip değerlendirme | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Cognitive ability | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Filing systems | |
dc.subject.ytm | Evaluation | |
dc.subject.ytm | Writing skills | |
dc.subject.ytm | Writing training | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.identifier.yokid | 64877 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 64877 | |
dc.description.pages | 236 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |