Show simple item record

dc.contributor.advisorEkmekçi, F. Özden
dc.contributor.authorŞahinkarakaş, Şehnaz
dc.date.accessioned2020-12-29T08:33:43Z
dc.date.available2020-12-29T08:33:43Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/366241
dc.description.abstractBu tezde dosyalama tekniği ile değerlendirme konusunda dört hipotez test edilmiştir. 1) Yazı derslerinde dosyalama tekniği ile değerlendirme uygulaması öğrencilerin yazı yetisini ilerletir. 2) Dosyalama tekniği ile değerlendirme öğrencilerin bilişsel becerilerini geliştirir ve böylece onları otonom öğrenici yapar. 3) Dosyalama tekniği ile değerlendirme sistemi öğrencilerin yazı yetisini değerlendirmede kullanılacak güvenilir bir sistemdir. 4) Dosyalama tekniği ile değerlendirme sistemi öğrencilerin yazı yetisini değerlendirmede kullanılacak geçerli bir sistemdir. Dosyalama tekniği ile değerlendirme sisteminin kullanılması ve uygulanması ile ilgili verilerin analizi 1. ve 2. Hipotezleri desteklemektedir. Böylece, yazı sınıflarında dosyalama tekniği ile değerlendirme sisteminin öğrencilerin yazı yetisini olduğu kadar onların bilişsel becerilerini de geliştirdiğim söyleyebiliriz. Öğrencilerin dosyalarım değerlendirmekte kullanılan dosyalama tekniği kriteri analizi 3. ve 4. Hipotezleri desteklemektedir. Buna göre, bu kriterin dosyalan değerlendirmede kullanılabilecek güvenilir ve geçerli bir kriter olduğunu söyleyebiliriz.Anahtar Sözcükler `Dosyalama Tekniği' Bilişsel Gelişme Otonom öğreniri Güvenirlik Geçerlik
dc.description.abstractIn this thesis, we have evaluated four hypotheses about portfolio assessment: 1) Implementation of portfolio assessment in a writing class improves students' writing abilities. 2) Portfolio assessment leads students to improve their metacognitive skills and to be autonomous learners. 3) Portfolio assessment system is a reliable system to be utilized in evaluating students' writing abilities. Portfolio assessment system is a valid system to be utilized in evaluating 4) students writing abilities. The analyses of data about the implementation and utility of portfolio assessment supports Hypothesis 1 and Hypothesis 2. Thus, we can say that using portfolio assessment system in writing classes helps students improve their writing ability as well as their metacognitive skills. Analysis of the portfolio rubric used to evaluate students' portfolio tasks supports Hypothesis 3 and 4. Accordingly, we can state that the criteria is both reliable and valid to use in evaluating portfolio tasks.Key Words: Portfolio Assessment Metacognitive Skills Autonomy Reliability Validityen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titlePortfolio assessment in writing classess: Implementation and assessment
dc.title.alternativeÖğrencilerin yazı yetisini dosyalama tekniği ile geliştirip değerlendirme
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmCognitive ability
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmFiling systems
dc.subject.ytmEvaluation
dc.subject.ytmWriting skills
dc.subject.ytmWriting training
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.identifier.yokid64877
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid64877
dc.description.pages236
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess