An Evaluation of pedagogical courses in English language teaching department at Çukurova Univaesity: Teachers and students point of view
dc.contributor.advisor | Okan, Zuhal Akünal | |
dc.contributor.author | Ersungur Odabaşi, Gülcihan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:33:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:33:31Z | |
dc.date.submitted | 1998 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/366151 | |
dc.description.abstract | ABSTRACT (Türkçe) Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi bölümünde yapılan bu çalışmanın iki amacı vardır. İlk olarak Türkçe verilen pedagojik formasyon dersinin içeriği, İngilizce verilen yöntem dersinin içeriği ile karşılaştırmaktır. İkinci amaç ise yukarıda belirtilen bölümdeki öğrenci ve öğretmenlerin bu dersleri, öğretmen adaylarının eğitimi için ne ölçüde faydalı bulduklarını araştırmaktır. Çalışmanın amaçlarına uygun olarak, iki dersin programları amaçları, teknik, öğretim süresince kullanılan kaynaklar açısından incelenmiş, aradaki benzerlik yada farklar ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Buna ek olarak, birbirine paralel iki anket, bu derslere katılan öğretmen ve öğrencilerin görüşlerini almak amacıyla kullanılmıştır. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT The purpose of this study is twofold; first, the content of `Genel öğretim Yöntemleri`given in Turkish is compared and contrasted with the content of `Teaching Techniques` given in English at the ELT Department, Faculty of Education, Ç.Ü. Second, an investigation into to what extent students and teachers in the department mentioned above find these courses helpful for their future career is carried out. For me purposes of the study, two similar versions of a questionnaire are given to both teachers and students to elicit data on how they evaluate these two courses. Additionally, the syllabi of the two courses are analyzed in terms of objectives, methodology and materials used during the 1 997-1 998 academic year. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | An Evaluation of pedagogical courses in English language teaching department at Çukurova Univaesity: Teachers and students point of view | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.identifier.yokid | 64884 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 64884 | |
dc.description.pages | 100 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |