Show simple item record

dc.contributor.advisorOkan, Zuhal Akünal
dc.contributor.authorErsungur Odabaşi, Gülcihan
dc.date.accessioned2020-12-29T08:33:31Z
dc.date.available2020-12-29T08:33:31Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/366151
dc.description.abstractABSTRACT (Türkçe) Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi bölümünde yapılan bu çalışmanın iki amacı vardır. İlk olarak Türkçe verilen pedagojik formasyon dersinin içeriği, İngilizce verilen yöntem dersinin içeriği ile karşılaştırmaktır. İkinci amaç ise yukarıda belirtilen bölümdeki öğrenci ve öğretmenlerin bu dersleri, öğretmen adaylarının eğitimi için ne ölçüde faydalı bulduklarını araştırmaktır. Çalışmanın amaçlarına uygun olarak, iki dersin programları amaçları, teknik, öğretim süresince kullanılan kaynaklar açısından incelenmiş, aradaki benzerlik yada farklar ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Buna ek olarak, birbirine paralel iki anket, bu derslere katılan öğretmen ve öğrencilerin görüşlerini almak amacıyla kullanılmıştır.
dc.description.abstractABSTRACT The purpose of this study is twofold; first, the content of `Genel öğretim Yöntemleri`given in Turkish is compared and contrasted with the content of `Teaching Techniques` given in English at the ELT Department, Faculty of Education, Ç.Ü. Second, an investigation into to what extent students and teachers in the department mentioned above find these courses helpful for their future career is carried out. For me purposes of the study, two similar versions of a questionnaire are given to both teachers and students to elicit data on how they evaluate these two courses. Additionally, the syllabi of the two courses are analyzed in terms of objectives, methodology and materials used during the 1 997-1 998 academic year.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn Evaluation of pedagogical courses in English language teaching department at Çukurova Univaesity: Teachers and students point of view
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid64884
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid64884
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess