Show simple item record

dc.contributor.advisorMazlum, Mustafa
dc.contributor.authorDemirci, Fatma
dc.date.accessioned2020-12-29T08:33:30Z
dc.date.available2020-12-29T08:33:30Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/366143
dc.description.abstractGünümüzde modern perakendecilerin çekici bir mağaza atmosferi oluşturmak için önemli miktarlarda harcamalar yaptıkları, ancak konu ile ilgili sistematik araştırmalarla desteklenmedikleri gözlenmektedir. Bu çalışmada departmanlı mağazalarda atmosfer oluşturma ile ilgili mevcut yerli ve yabancı literatür incelenmiş ve buna dayalı olarak bir saha araştırması yapılmıştır. Saha araştırması, değişik sosyal sınıf tüketicilerinin bir seçim faktörü olarak mağaza atmosferine verdikleri göreli önemi ortaya koymak ve bu değişik sınıf tüketicilerinin mağaza içi atmosfere ilişkin beklentilerini belirlemek üzere yapılmıştır. Tüketicilerin mağaza atmosferine verdikleri göreli önemin ortaya konmasında bu faktörün yanısıra mağaza seçimini etkileyen diğer ilgili faktörlerin belirlenmesi de uygun görülmüştür. Sosyal sınıf faktörü, tüketici davranışlarını belirleyen önemli değişkenlerden birisidir. Dolayısıyla bu çalışmada, tüketicilerin mağaza atmosferine verdikleri önem düzeyinin ve aynı zamanda mağaza içi atmosferi oluşturan ambians, dizayn ve sosyal faktörlere ilişkin tüketici tercihlerinin belirlenmesinde sosyal sınıf faktörü kullanılmıştır. Bu çalışmadan elde edilen bazı önemli bulgulara göre; (1) tüketicilerin mağaza seçimini etkileyen sekiz farklı faktörden birisinin mağaza atmosferi olduğu, (2) üst sosyal sınıf tüketicilerinin mağaza atmosferine diğer sınıf tüketicilerine kıyasla daha fazla önem verdiği, (3) değişik sosyal sınıf tüketicilerinin mağaza içi atmosfere ilişkin tercihlerinde benzerlikler ve farklılıklar olduğu anlaşılmaktadır. Anahtar Kelimeler: Departmanlı Mağaza, Mağaza Atmosferi, Sosyal Sınıf
dc.description.abstractToday modern retailers spend more money to create attractive store environment. However, retailers do not generally engage in systematic research that enables them to determine the appropriate mix of environmental factors that may influence the consumers' retail store choice. This study examines the existing literature on store atmosphere in department stores. Based on this literature, a field study is conducted to investigate: (1) the relative importance of atmosphere as a factor determining the store choice of various social classes; (2) the preferences of consumers belonging to various social classes from department store environment. In order to determine the relative importance placed by consumers on store atmosphere, the other key department store attributes as store choice factors held by consumers are identified. Because social class is a significant determinant of consumer behavior, this study uses several measures of social class to investigate the influence of this possible segmentation variable on consumer evaluation of the importance of the store atmosphere. Furthermore, the social class variable is used in determining the appropriate mix of three store atmospherics factors- ambient, design, and social factors- in a department store environment. Some important findings of this study can be listed as follows: (1) there are eight factors that can affect the consumers' store choice including store atmosphere; (2) consumers belonging to high social class place a high level of importance on store atmosphere; (3) the preferences of consumers in various social classes about in-store environment somewhat differ. Keywords: Department Store, Store Atmosphere, Social Classen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDepartmanlı mağazalarda atmosfer oluşturma üzerine bir çalışma
dc.title.alternativeA Study on atmosphere creation in department stores
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAtmosphere
dc.subject.ytmDepartmant stores
dc.subject.ytmStore interior order
dc.subject.ytmStores
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.identifier.yokid64907
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid64907
dc.description.pages170
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess