Show simple item record

dc.contributor.advisorOkan, Zuhal Akünal
dc.contributor.authorTuyan, Seden
dc.date.accessioned2020-12-29T08:33:29Z
dc.date.available2020-12-29T08:33:29Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/366139
dc.description.abstractTÜRKÇE ÖZET Bu çalışmada sesli düşünme tekniği kullanılarak okuyucunun anlamaya giden yolda geçirdiği gizli evreler araştırılmıştır. Sesli düşünme tekniğine göre, çalışma içinde yer alan kişiler herhangi bir problemi çözerken düşüncelerini sesli olarak dile getirirler. Bu çalışmada sesli düşünme tekniğini kullanmaktaki amaç katılımcıların okuma stratejilerini belirleyebilmektir. Bu çalışmanın asıl konusu Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Eğitimi Bölümü birinci sınıf öğrencilerinin otantik bir okuma parçasını anlamaya çalışırken kendilerine özel kullandıkları stratejileri belirleyip, tanımlamaktır. Çalışmada, 10'u İngilizce hazırlık okumuş, 10'u muaf tutulmuş 20 öğrenci yer almıştır. Bu öğrenciler diğer birinci sınıf öğrencileri arasından yeterlilik sınavı okuma-anlama bölümünden aldıkları notların benzerliğine göre gelişigüzel seçilmiştir. 1996-1997 eğitim-öğretim yılı başında bu iki grup okuyucudan otantik bir parçayı okuyup, okurken ne düşündüklerini ve anladıklarını sözlü olarak ifade etmeleri istenmiştir. Sesli düşünme aşamasını takiben okuyuculara ne kadar anladıklarını ölçmek amacıyla on soruluk çoktan seçmeli bir sınav verilmiştir. Sesli düşünme aşamalarında okuyucuların seslendirdiği düşünceler bir teybe kaydedilmiş ve daha sonra da yazıya dökülmüştür. Toplanılan veriyi çözümlemek için araştırmacı 20 katılımcının kullandığı stratejileri içeren bir sınıflandırma tablosu oluşturmuştur. Bu araştırmada ortaya çıkarılan 5 1 farklı strateji, beş ana başlık allında toplanmıştır, bunlar sırasıyla: okuma öncesi, kelime, anlamak için gerekenleri bir araya getirme, anlamayı gözlemleme ve değerlendirme stratejileridir. Bu çalışmanın sonuçlan hazırlıktan muaf tutulan öğrencilerin hazırlık okuyan öğrencilere kıyasla çeşit ve içerik (type and nature) bakımından daha çok strateji kullandıklarını göstermiştir.Diğer bir taraftan stratejilerin öğrenciler tarafından kullanım sıklığı (quantity) bakımından iki grup arasında önemli bir fark gözlenmemesine karşın, ortalama değer (M) ve standart sapma (SD) gibi istatistik değerler hazırlık okuyan öğrencilerin bu konuda daha tutarlı bir tablo çizebildiklerini göstermiştir, öğrencilerin çoktan seçmeli sınavdaki basan düzeyleri söz konusu olduğunda bu çalışma başarılı öğrencilerin, kullanmaya eğilim gösterdikleri bazı stratejileri ortaya çıkarmıştır.
dc.description.abstractABSTRACT This study explored the processes involved in a reader's mind while searching for meaning through think-aloud protocols. In think-aloud procedure, subjects verbalize their thoughts during the solution of a task. The reason for using think-aloud protocols in this study was to determine the reading strategies of the participants. In doing so, the study was mainly concerned with identifying and describing reading strategies used by Freshmen students at the ELT Department, Faculty of Education, Çukurova University. A total of twenty freshmen students- ten of whom were exempted from the preparatory class and ten prep-studied were gathered into two different groups accordingly. These students were randomly chosen among those whose reading section scores of the proficiency exam were similar. At the beginning of the academic year, these two groups of readers were asked to read an authentic text and report their thinking and understanding while reading. Immediately after the think-aloud process, the subjects were asked to answer ten multiple choice questions in order to help the researcher to gain insight about the information comprehended by the participants. The verbalisations of the participants during the think-aloud process were audio-taped, and subsequently transcribed. In order to analyse the collected data, the researcher developed a taxonomy based on the reading strategies of the twenty participants. This research characterised 51 different strategies which were studied under five main categories, pre-reading, vocabulary, comprehension-gathering, comprehension-monitoring andevaluation. The results of this study indicate that exempted participants used much more strategies in terms of type and nature when compared with prep-studied participants. While there was no particular evidence indicating a significant difference between the two groups related to the frequency of the employed strategies which were identified throughout this research, with reference to means and standard deviations, more participants in Group B were found to be consistent related to that matter. Regarding the performance level of the participants in the multiple choice test, this study also revealed some of the strategies which successful participants had a tendency to use.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn Identification and description of the reading strategies used by freshmen students through think-aloud protocols
dc.title.alternativeİngilizce okuma stratejilerinin sesli düşünme tekniğiyle belirlenmesi ve tanımlanması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmReading strategies
dc.subject.ytmReading-comprehension
dc.subject.ytmThink-aloud
dc.subject.ytmThinking
dc.identifier.yokid64861
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid64861
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess