Show simple item record

dc.contributor.advisorKaradal, Himmet
dc.contributor.authorDiri, Naim Çağlar
dc.date.accessioned2020-12-02T12:46:10Z
dc.date.available2020-12-02T12:46:10Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/36612
dc.description.abstractBu tez çalışmasının temel amacı, özel öğretim kurumlarındaki girişimci ve yöneticilerin kurumsal itibar ile performansları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu nedenle Konya ili merkez ilçelerinde (Karatay, Selçuklu, Meram) faaliyette bulunan özel öğretim kurumlarından veriler toplanmıştır. Veriler, Konyadaki özel anaokulu&kreş, özel ilkokul&ortaokul, özel yabancı dil kursları, motorlu taşıt sürücü kursları ve dershanelerden sağlanmıştır. Verilerin toplanmasında yüz yüze anket tekniği kullanılmıştır.Araştırmanın evreni Konya ili merkez ilçelerindeki özel öğretim kurumlarının girişimci ve yöneticileridir. Bu kapsamda 166 kişiye anket uygulanmıştır. Araştırmada ileri sürülen hipotezleri test etmek amacıyla elde edilen verilere, araştırmanın amaç ve kapsamı doğrultusunda korelasyon analizi, faktör analizi, t testi ve varyans analizleri uygulanmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, kurumsal itibar ile performans değişkeni arasında olumlu bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe main purpose of this thesis is to examine the relationship between the corporate reputation and performance levels of the entrepreneurs and managers in private education institutions. For this purpose, the data were collected from private education institutions operating in the central districts (Karatay, Selçuklu, Meram) of Konya. The data were obtained from private kindergartens and daycare centers, private primary schools and secondary schools, private language schools, motor vehicle driving schools and private teaching institutions. Face to face questionnaires were used for collecting of the data. The universe of the study consists of the entrepreneurs and managers of private education institutions in the central districts of Konya. In this context, questionnaires were applied to 166 people. In order to test the hypotheses proposed in the study; correlation analysis, factor analysis, t-test and variance analysis were carried out on the data obtained through the study in accordance with the purpose and scope of the study.Based on the findings of the study, it was concluded that there is a positive relationship between corporate reputation and performance.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKurumsal itibarın performansa etkisi: Konya`daki özel öğretim kurumlarında bir araştırma
dc.title.alternativeThe effect of corporate reputation on performance: A study on the private education institutions in Konya
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytmSpecial education institutions
dc.subject.ytmKonya
dc.subject.ytmCorporate reputation
dc.subject.ytmReputation
dc.identifier.yokid10005024
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKSARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid344409
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess