Show simple item record

dc.contributor.advisorSofu, Hatice
dc.contributor.authorİlin, Gülden
dc.date.accessioned2020-12-29T08:33:17Z
dc.date.available2020-12-29T08:33:17Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/366052
dc.description.abstractBu çalışma, öğrenci ve öğretmenlerin dil, dil öğrenme ve dil öğretıne ile ilgili görüşlerinin, sınıf atmosferi ve dil öğrenmi üzerindeki etkilerini araştınnaktadır. Bu konuda kanıt bulabilmek için iki ayn grup oluşturuldu. Birinci grup, yukarıda sözü edilen konularda uyumlu görüşlere sahip öğretmen ve öğrencilerden oluşturuldu. İkinci gruptaki öğrenci ve öğretmenler birbirleri ile uyumlu olmayan görüşlere sahiptiler. Görüşlerdeki uyum ve uyumsuzlukların sınıf atmosferini nasıl etkilediğini görmek amacıyla her iki grup sekiz haftalık ilk blok boyunca haftada bir ders saati izlendi. İki grup da aynı süre içerisinde aynı eğitimi aldı. Öğretmenve öğrencilerle ders sonraları ve blok sonunda mülakatlar yapıldı. Sözü edilen görüşlerin dil egitimindeki başarı üzerindeki etkisi olup olmadığını görebilmek için her iki gruba aynı sınav verildi ve sonuçlar karşılaştırıldı.
dc.description.abstractThis study is based on an investigation designed to explore the potential influences of match and mismatch in the beliefs the teachers and students hold about language, and language teaching and leaming on the leaming outcomes in foreign language classrooms. The research context is a language center, Yadim, (where the researeher is a member of teaching staft) providing preparatory English Language instruction to prospective students of various departments at Çukurova University. Forty eight students and fo ur core language teachers were selected for participation in the study based on mateh scores obtained through Statview analysis of the language leaming inventory (Wenden and Rubin 1987) administered to 200 students at beginner level, and 17 teachers. Students and teachers whose beliefs were in agreement, and those whose beliefs did not resemble were assigned to two separate groups. The two groups reeeived the same instruction for a period of two months. The classes were observed, and the observations and the inventories provided a base for subsequent interviews with the teachers and the leamers. At the end of the eourse, the leamers in the two groups were given an achievement test. The test scores of the two groups were compared, and triangulated with observation and interview data.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleThe ınfluence of belief systems on language learning
dc.title.alternativeDil öğreniminde i̇nanç sistemlerinin etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10108200
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid420884
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess