Show simple item record

dc.contributor.advisorTunç, Handan
dc.contributor.authorBattal, Şehnaz
dc.date.accessioned2020-12-29T08:33:17Z
dc.date.available2020-12-29T08:33:17Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/366048
dc.description.abstractÖZET Çevremizi kuşatan nesnelerden birini ya da insanları tanımlayan simgelerin kullanımı insanlık tarihiyle yaşıttır. Eski Yunan'a kadar uzanan tanım işaretleri 4000 yıllık bir geçmişe sahiptir. Sembollere ise ilk olarak Eski Mısır mezarlarında bulunan sanatsal eserlerin üzerinde rastlanmıştır. Simgeler ve sombeller, ticari anlamda ilk kez üretici ve satıcı ürünlerini ayırmak amacıyla kullanılmış, zaman içinde kalite garantisi olarak ürünlerin üzerinde bulunması zorunlu hale gelmiştir. Ticari anlamda kullanılan bu simgeler, ilk amblem-logotype örnekleridir. Sanayi devrimiyle birlikte, ülkelerin iletişim sistemleri gelişmiş ve böylece işaretlerin kullanımı yaygınlaşmıştır. Zaman içinde üreticilerin yerini marka ve kurum işaretleri almıştır. Bu işaretlerin kurumun görsel profili olması amacıyla ilk çalışma 1909 yılında AEG tarafından Peter Behrens'e yaptırılmıştır. Türkiye'de ise batılı anlamda kurumsal kimlik çalışması 1950 sonrası karşımıza çıkmakta dır. 1928 yılında yapılan harf devrimiyle latin alfabesine geçilmesi, Grafik Sanatları adına ilk ürünlerin verilmesine neden oldu. 1955 yılında Devlet Tatbiki Güzel Sanatlar Yüksekokulu konuya daha gerçekçi yaklaşarak Grafik Bölümü 'nü kurdu. 1955 yılma kadar kişisel başarılar ve çalışmalarla oluşan Grafik Sanatlar bundan sonra tamamiyle akademiksel bir boyuta bürünür. Türkiye'de, gelişim ve değişim ciddi bir boyutta başlar. Akademi Dönemi, Türkiye'de grafik sanatının, daha fazla önem kazanarak bir sektöre dönüşmesinde büyük rol oynamıştır. Dünyanın hızla globalleşmesi ve buna paralel olarak rekabetin artma sı, değişen insan ihtiyaçları ve beğenilerine paralel olarak `kurumsal kimlik` çalışmalarını çok büyük bir hızla yaygınlaştırdı. Bu koşullar, beraberinde hızlı ve kaçınılmaz bir değişimi gündeme getirdi. Kurum ile hedef kitle arasındaki iletişimin en önemli unsuru olan kurumsal kimlik, şirketin kendisini ifade şeklidir. Bir kurumun kimliğindeki değişimin başlangıç noktası amblem logotype'tır. Çünkü bu, şirketin karakterinin simgeleşmesidir. Ve tüketicinin kararında etkin bir rol oynar. Yapılan tasarımın önemini bir kat daha artırır. Sonuçta yapılan iş bir ticari sanattır veII kurumun bundan olumlu bir değer elde etme isteği doğaldır. Kurumsal kimlik değişimi beraberinde bazı sorunları da gündeme getirmiştir. Şirketin, tanınan ve olumlu bir imaja sahip olan amblem-logoty- pe'ından birdenbire vazgeçmesi tabii ki kolay değildir. Değişim sadece amblem-logotype'ta olmaz. Bu noktada kurumiçi koordinasyon ve iletişim, değişimin başarılı olmasında etkin rol oynar. Kurumların zaman içinde oluşan alışkanlıklarının birdenbire değiştirilmesinin zor olduğu gözlenmiştir. Bu doğrultuda, köklü değişimlerde elde edilmek istenilen sonuca ulaşmak için, oryantasyon ve kurumiçi motivasyonun önemli olduğu gözlenmiştir. Değişimden istenilen sonucun elde edilmesi için yapılan kurumsal kimlik programının başarıyla uygulanması şarttır. Bazen istenilen sonuç elde edilemeyebilir. Çünkü, uygulanan bir plandır ve her plan başarı kadar, başarısızlıkla da sonuçlanabilir... Değişim, çağımızın vazgeçilmez olgusudur. Gelecek yıllarda da kurumsal profillerle doğru orantılı olarak amblem-logotype değişimini sürdürecektir. Kuramların hedefleri doğrultusunda, insanların değişen ihtiyaç ve beğenilerine paralel olarak bu değişim devam edecektir.
dc.description.abstractIII ABSTRACT Symbolizing the objects or the individuals that surrounds us is as old as the human race. The signifying symbols are as old as 4000 years date back to the ancient Greek. Some others were used as artistic figures and were drawn over the obeliysks of ancient Egyptian tombs. Initially, the out come of figures and symbols as a matter of com merce appealed so as to indicate the differences between the producing processes and the sales and consequently placing them over the products turned out to be a neccesity for the name of quality. The symbols which were used in commerce were also the first examples to corporate identity. Due to the Industrial revolution, the communication systems were also developed hence these symbols could be used almost everywhere. By the time their importance were emphasized, symbols left their stage to brandings and logotypes. The first project which was held to set out the visual profile of the corporate identity was done by Peter Behrens in 1909 on behalf of AEG. On the other hand in our country such approaches appeared long after 1950s. In Turkey, the establishment of latin alphabet in 1928 happened to be a great improvement in Graphic Arts. Thus, in 1955 The State Academy of Fine Arts has established the department of Graphics. With this Academy the Graphics of Art improved so much so that it turned to be an industry itself. Together with the globolization and the rise of challenge the study of corporate identity has spread out rapidly across the world. The rise and fall in human satisfaction and their constantly changing desires made corporate identity to be a never ending work of art. Therfore, the corporate identity happened to be solved in terms of change. Having been the most important fact through the communication of a corporation and its target audience, the corporate identity means what it really is for the client, in other words the short summary of their well-being. This occures by using the logotype in the very first place. This is because, logotype is a kind of characterizing and symbolizing of the corporation. AndIV yet, it plays an important role in leading the clients' decisions. This emphasizes the importance of graphic design. Consequently, this work is a commercial art and this why it is natural that the corporation wants to make use of it. The change of corporate identity has carried out some problems. It is not always easy to leave the old logotype behind when it has been already accepted by millions of people. The change in corporate identity must be parallel to the changes of the corporation itself. Otherwise it wouldn't mean anything. At this point, the coordination through the departmants of the cor poration and their interior communication should be perfect. Before starting to change the corporate identity, the attitudes and general acceptions must be well considered. In such cases, it is observed that starting from orientations and adaptations could be helpful in order to handle a satisfying result. In order to utilize the perfect match while changing the corporate identity; the corporate identity programe must be followed attentively. Sometimes the results can be negative as it might happen in any kind of plan. Change is a strong concept in our century. Therefore, the change in corporate identity through logotypes will continue its development as long as the objectives of the corporations and the requirements of their clients would comparatively ask for it.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKurumsal kimlikte amblem-logo`nun oluşum ve gelişim süreci
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmEmblem
dc.subject.ytmLogo
dc.subject.ytmCorporate identity
dc.identifier.yokid64870
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid64870
dc.description.pages50
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess