İlköğretim okulu öğretmenlerinde tükenmişliğin işten ayrılma niyetine etkileri: Aksaray ili örneği
dc.contributor.advisor | Yıldırım, Mehmet Halit | |
dc.contributor.author | Gümüşsoy, Yalçin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T12:46:04Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T12:46:04Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/36603 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalışmasının amacı, tükenmişlik duygusunun (duygusal tükenmişlik, duyarsızlaşma ve kişisel başarı hissinde azalma), işten ayrılma niyetine olan etkisini incelemektir. Araştırma amacıyla, Aksaray İlinde kamuda faaliyet gösteren 49 okulda çalışan 457 ilköğretim okulu öğretmenine anket uygulanmıştır.Anketler araştırmanın amacına uygun olarak yüzde, frekans, t-test, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Tukey HSD testi, korelasyon analizi, regrasyon analizi kullanılarak analiz edilmiş olup tüm istatistiksel işlemlerde anlamlılık düzeyi p: .05 olarak alınmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre, duygusal tükenme, duyarsızlaşma ve kişisel başarı 50 yaş ve üzeri öğretmen grubunda yüksektir. Öğretmenlerin cinsiyetlerinin tükenmişlik ve işten ayrılma niyeti düzeylerinde bir farklılık oluşturmadığı belirlenmiştir. Duygusal tükenmişlik, duyarsızlaşma ve kişisel başarı hissinde azalma işten ayrılma niyetini pozitif yönde etkilemektedir.Anahtar Kelimeler: Tükenmişlik, İşten Ayrılma Niyeti, Öğretmenlerin Tükenmişlikleri, Öğretmenlerin İşten Ayrılma Niyetleri. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to examine the effect of burnout (emotional burnout, depersonalization, personal accomplishment), on intention to leave. As an experimental reserch, a survey is answerd by 457 including primary teachers from 49 schools which have operation in public sectors in Aksaray. Avestionaires (appropriate with the aim of research) were analyzed by using percentage, frequency, t-test, univalve direction variation analysis (ANOVA), test of Tukey HSD, Correlation analysis, regression analysis with the aim of the research and in all of the statistical procedures the meaningfulness level was taken as p: .05.According to the results obtained in then research, Emotional Exhaustion, Depersonalization and Personal Accomplishment level were at high rates in the fifty age and over teacher group. It was understood that sex didn't make any difference on teachers burnout and intention to leave levels. Emotinal burnout, depersonalition and personal accomplishment pozitif effect on intention to leave.Keywords: Burnout, İntention to Leave, Primary School teacher's Burnouts, Teacher's intention to Leaves. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | İlköğretim okulu öğretmenlerinde tükenmişliğin işten ayrılma niyetine etkileri: Aksaray ili örneği | |
dc.title.alternative | The effect of bornout on i̇ntenti̇on to leave i̇n pri̇mary school teachers: Aksaray sample | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Turnover intention | |
dc.subject.ytm | Burnout | |
dc.subject.ytm | Burnout level | |
dc.subject.ytm | Desensitization | |
dc.subject.ytm | Personal success | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.identifier.yokid | 10026432 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKSARAY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 356867 | |
dc.description.pages | 136 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |