Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldırım, Mehmet Halit
dc.contributor.authorGümüşsoy, Yalçin
dc.date.accessioned2020-12-02T12:46:04Z
dc.date.available2020-12-02T12:46:04Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/36603
dc.description.abstractBu tez çalışmasının amacı, tükenmişlik duygusunun (duygusal tükenmişlik, duyarsızlaşma ve kişisel başarı hissinde azalma), işten ayrılma niyetine olan etkisini incelemektir. Araştırma amacıyla, Aksaray İlinde kamuda faaliyet gösteren 49 okulda çalışan 457 ilköğretim okulu öğretmenine anket uygulanmıştır.Anketler araştırmanın amacına uygun olarak yüzde, frekans, t-test, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Tukey HSD testi, korelasyon analizi, regrasyon analizi kullanılarak analiz edilmiş olup tüm istatistiksel işlemlerde anlamlılık düzeyi p: .05 olarak alınmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre, duygusal tükenme, duyarsızlaşma ve kişisel başarı 50 yaş ve üzeri öğretmen grubunda yüksektir. Öğretmenlerin cinsiyetlerinin tükenmişlik ve işten ayrılma niyeti düzeylerinde bir farklılık oluşturmadığı belirlenmiştir. Duygusal tükenmişlik, duyarsızlaşma ve kişisel başarı hissinde azalma işten ayrılma niyetini pozitif yönde etkilemektedir.Anahtar Kelimeler: Tükenmişlik, İşten Ayrılma Niyeti, Öğretmenlerin Tükenmişlikleri, Öğretmenlerin İşten Ayrılma Niyetleri.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the effect of burnout (emotional burnout, depersonalization, personal accomplishment), on intention to leave. As an experimental reserch, a survey is answerd by 457 including primary teachers from 49 schools which have operation in public sectors in Aksaray. Avestionaires (appropriate with the aim of research) were analyzed by using percentage, frequency, t-test, univalve direction variation analysis (ANOVA), test of Tukey HSD, Correlation analysis, regression analysis with the aim of the research and in all of the statistical procedures the meaningfulness level was taken as p: .05.According to the results obtained in then research, Emotional Exhaustion, Depersonalization and Personal Accomplishment level were at high rates in the fifty age and over teacher group. It was understood that sex didn't make any difference on teachers burnout and intention to leave levels. Emotinal burnout, depersonalition and personal accomplishment pozitif effect on intention to leave.Keywords: Burnout, İntention to Leave, Primary School teacher's Burnouts, Teacher's intention to Leaves.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİlköğretim okulu öğretmenlerinde tükenmişliğin işten ayrılma niyetine etkileri: Aksaray ili örneği
dc.title.alternativeThe effect of bornout on i̇ntenti̇on to leave i̇n pri̇mary school teachers: Aksaray sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTurnover intention
dc.subject.ytmBurnout
dc.subject.ytmBurnout level
dc.subject.ytmDesensitization
dc.subject.ytmPersonal success
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.identifier.yokid10026432
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKSARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid356867
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess