Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldırım, Mehmet Halit
dc.contributor.authorArsu, Şerife
dc.date.accessioned2020-12-02T12:46:00Z
dc.date.available2020-12-02T12:46:00Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/36596
dc.description.abstractBu tez çalışmasının amacı, günümüz işletmelerinin çoğunluğunu oluşturması ve gelecekte iş dünyasının şekillenmesine büyük katkı sağlayacak olması nedeniyle etkili uygulamalara ihtiyaç duyacak olan insan kaynakları ve yöneticilerine, en hızlı büyüyen iş gücü, iş hayatına girmeye başlayan en son kuşak grubu olan ve diğer kuşaklardan farklı olarak iş hayatından yüksek beklentileri olan Y kuşağını işe alma ve işte tutma konusunda ne gibi stratejilere ihtiyaç duyacaklarını ve motivasyonu etkileyen unsurların bu stratejiler üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırma amacıyla, Gaziantep ilinde Sanayi ve Ticaret Odasına kayıtlı 80 büyük ölçekli işletmeden 46'sında yer alan 100 insan kaynakları yönetici ve yetkilisine, literatür ışığında hazırlanan anketler uygulanmıştır. Anketler araştırmanın amacına uygun olarak, yüzde, frekans analizi, korelasyon analizi ve regresyon analizi kullanılarak analiz edilmiş olup tüm istatistiksel işlemlerde anlamlılık düzeyi p: % 95 olarak alınmıştır. Araştırma sonucunda, Y kuşağının motivasyonunu etkileyen unsurların, onları işe alma ve işte tutma stratejileri üzerinde etkisi olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractThis study was conducted to analyze potential strategies and related motivation factors, which will be required for recruitmenT and retention of the Generation Y, which is the fastest growing segment of today's workforce with higher expectations compared to other generations. Because, as the Generation Y form the majority of today's businesses and will have a significant role in shaping the future business world, managers and human resource specialists need effective strategic planning implementation for their business. A survey prepared in the light of studies in the literature was applied to 100 human resource specialists and managers from 46 of 80 large-scale enterprises registered to Gaziantep Chamber of Industry and Commerce. Surveys were analyzed in line with the aim of the study using percentage, frequency analysis, correlation analysis, and regression analysis. P: 95% was taken as the significance level in all operations. The study has indicated that the factors motivating the Generation Y affect the strategies to be provided for recruitment and retention of Generation Y.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleY kuşağını işe alma ve işte tutma stratejileri: Gaziantep ilinde bir araştırma
dc.title.alternativeThe recruitment and retention of generation Y : A research in Gazi̇antep
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHuman resources
dc.subject.ytmGeneration Y
dc.subject.ytmGeneration Y
dc.subject.ytmRecruitment
dc.subject.ytmJob involvement
dc.identifier.yokid10043898
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKSARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid376683
dc.description.pages178
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess