Show simple item record

dc.contributor.advisorAkbaş, Turan
dc.contributor.authorAytek, Havva
dc.date.accessioned2020-12-29T08:32:53Z
dc.date.available2020-12-29T08:32:53Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/365877
dc.description.abstractIll ÖZET GRUP REHBERLİĞİNİN ORTAÖĞRETİM BASAMAĞINDAKİ ÖĞRENCİLERİN ÖFKELİ DAVRANIŞLARININ KONTROLÜ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ Havva AYTEK Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Danışman: Doç. Dr. Turan AKBAŞ Temmuz 1999, 77 Sayfa Bu araştırma, grup rehberliği programı ile ortaöğretim basamağındaki öğrencilerin öfke düzeylerini kontrol etmeleri ve uygun başaçıkma stratejilerine, etki edip edilemeyeceğinin incelendiği deneysel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubu Adana Borsa Lisesi Lise I. sınıf öğrencilerinden oluşmuştur. 15 kişi deney grubu, 19 kişi kontrol grubu olmak üzere toplam 34 kız ve erkek ergenle çalışılmıştır. Deney ve kontrol grubundaki ergenlere öntest ve sontest olarak: Durumluk-Sürekli Öfke ölçeği uygulanmıştır. Deney grubundaki ergenlere haftada 1,5-2 saatlik, 10 oturum şeklinde bilgi vermeye yönelik bir grup rehberliği programı uygulanmıştır. Kontrol grubuna bu sürede herhangi bir uygulama yapılmamıştır. Öntest ve sontestlerden elde edilen verilerin, aritmetik ortalama, standart sapma ve t değerleri `Stat- View 512` paket programı ile çözümlenmiştir. Sonuçlar yorumlanırken.05 anlamlılık düzeyi aranmıştır. Yapılan değerlendirme sonucunda; öfke kontrolünü artırmaya yönelik eğitim programının, Durumluk-Sürekli Öfke ölçeğinden elde edilen toplam puanlar, Kontrol Altına Alınmış Öfke ve İçe- Yönelik Öfke üzerinde olumlu yönde etkisinin olduğu bulunmuştur. Ancak programın, Sürekli Öfke ve Dışa Vurulmuş Öfke üzerinde etkisinin olmadığı görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Grup Rehberliği Programı, Öfke Kontrol Eğitimi, Başaçıkma Stratejileri, öfke Kontrol ve Ergen.
dc.description.abstractHavva AYTEK M. Sc. Thesis, Department of Education Science Supervisor: Doç. Dr. Turan AKBAŞ July 1999, 77 Pages This research is an experimental work in which if effects for examing with the group consulting programme. The students who study in the high school in which controling of anger of them and the suitable coping strategies. It includes Adana Borsa High School the first class students. It had been worked with 15 students who are in the experimental group and 19 students who are in the control group and so they are total 34 girls and boys as adolescence. The adolescence had been given who are in the experimental group with The State Trait Anger Scale as the pre-test and the post-test. The adolescence who are in the experimental groups had been carried out the group consulting programme as the session in 1,5 and 2 hours in a week. The control group had not been done any work. The `Stat- View 512` packed programme had been solved the data are obtained from the pre-test and the post-test. The arithmetic average, standard deviation and t values of these solved had been counted. While the results of this evolution, the programme of group consulting have a positive effect in which on the total points were obtained from the `The State Trait Anger Scale` the controlling of anger and implosion of anger, but it was seen that this programme has not any effect on the trait of anger and the explosion of anger. Key Words Group Counseling Programme, Anger Control Training, Coping Strategies, Anger Control and Adolescence.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleGrup rehberliğinin ortaöğretim basamağındaki öğrencilerin öfkeli davranışlarının kontrolü üaerindeki etkisi
dc.title.alternativeThe Effect of group counseling programme on control of high school students anger behaviour
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmCoping
dc.subject.ytmBehavior patterns
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmSecondary education
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmGroup guidance
dc.subject.ytmGuidance
dc.subject.ytmAnger
dc.identifier.yokid89608
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid89608
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess