Show simple item record

dc.contributor.advisorGüçray, Songül Sonay
dc.contributor.authorUzamaz, Fatma
dc.date.accessioned2020-12-29T08:32:30Z
dc.date.available2020-12-29T08:32:30Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/365709
dc.description.abstractBu çalışma, sosyal beceri eğitiminin ergenlerin kişilerarası ilişkiler düzeyine etkisini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma, ön test, son test kontrol gruplu deneysel araştırma modeline göre düzenlenmiştir. Çalışma grubu Adana Ticaret Odası Anadolu Lisesine devam eden 9. Sınıf öğrencileri arasından 28 kişilik gönüllü bir gruptan oluşmaktadır. Öğrencilerin 14'ü deney grubuna, 14'ü ise kontrol grubuna alınmıştır. Öğrencilerin kişilerarası ilişkiler düzeyi, Şahin, Durak ve Yasak (1994) tarafından geliştirilen ve araştırmacı tarafından ergenlerden oluşan 279 kişilik bir grupta geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan Kişilerarası İlişkiler Ölçeği ile belirlenmiştir. Deney grubuna 9 haftalık sosyal becerilerin; iletişim, atılganlık, duygulan anlama ve ifade etme boyutlarını içeren bir program uygulanmıştır. Kontrol grubuna ise herhangi bir işlem yapılmamıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel analizinde tekrarlanmış ölçümler için varyans analizi tekniği kullanılmıştır. Elde edilen bulgular, genel olarak sosyal beceri eğitiminin öğrencilerin kişilerarası ilişkiler düzeyinde olumlu etkiler sağladığı yönündedir. Aynı zamanda, sosyal beceri eğitiminin Kişilerarası İlişkiler Ölçeğinin bir alt boyutu olan Besleyici İlişkiler üzerinde etkili olduğu fakat Zehirleyici İlişkiler alt boyutunda etkili olmadığı saptanmıştır.Anahtar Sözcükler: Sosyal Beceri Eğitimi, Ergenler, Kişilerarası İlişkiler
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate the effect of social skill training on adolescence interpersonal relationship level. This research was designed as an experimental research involving pre test and post test. Research group was consisted of 28 volunter students who attends the 9* grade of Adana Ticaret Odası Anadolu Lisesi. Fourteen students was participated in experimental group and 14 students participated in the control group. Students interpersonal relationship level was measured by means of interpersonal relationship scale which was developted by Şahin, Durak and Yasak (1994). Researcer retested the validity and relability of Interpersonal Relationship Scale with 279 students. Experiment group was attended to social skill training for nine weeks. Control group did not receive any training. In order to data analysis was used analysis of varience for repeated measurements. The results showed that social skill training positively influences students interpersonal relationship level in general. In adition, this program have a positive effect on the level of nurturing relationship. But not on the poisining relationship sub scale level.Key Words: Social Skill Training, Adolescence, Interpersonal Relationshipen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal beceri eğitiminin ergenlerin kişilerarası ilişki düzeylerine etkisi
dc.title.alternativeThe effects of social skill training on interpersonal relationship level
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmInterpersonal relations
dc.subject.ytmSocial skills training
dc.identifier.yokid101462
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid97340
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess