Öğrenen organizasyonlarda takım çalışmasının stratejik rolü üzerine bir araştırma
dc.contributor.advisor | Özgen, Hüseyin | |
dc.contributor.author | Kiliç, Kemal Can | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:32:29Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:32:29Z | |
dc.date.submitted | 2000 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/365697 | |
dc.description.abstract | ÖZET ÖĞRENEN ORGANİZASYONLARDA TAKIM ÇALIŞMASININ STRATEJİK ROLÜ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA Kemal Can KILIÇ Yüksek Lisans Tezi, İşletme Anabilim Dalı Danışman: Prof! Dr. Hüseyin ÖZGEN Ocak, 2000, 188 sayfa Bütün organizasyonlar bilinçli veya bilinçsiz olarak öğrenirler. Öğrenme organizasyonların varlıklarını devam ettirebilmek için temel faktördür. Organizasyonların herhangi bir kademesinde iç ve dış çevre faktörlerine bireysel bakış açısı, organizasyonların her an karşı karşıya kaldıkları küresel ve kurumsal problemlerin çözümünde artık yetersiz kalmaktadır. Problemler çok karmaşıktır. Dışa kapalı ve dagmık sistemler zamanla yok olmaktadırlar. İnsanlık -bireyler, gruplar, işletmeler, toplumlar- kapasitesini ve işbirliği düşüncesini ve koordinasyonlu eylemlerini geliştirmek için birlikte düşünmeye ve hareket etmeye doğru bir eğilim ve aynı zamanda bir zorunluluk içerisine girmiştir. Bugün, iş çevresinde takımlar, modern organizasyonların tamamlayıcı bir parçası durumundadırlar. Birçok organizasyonda görev güçleri, komiteler, problem-çözme takımları, kendi kendini yöneten çalışma takımları ve yüksek performanslı takımlar modern iş yaşamının önemli bir parçası olmuşturlar. Bu çerçevede, araştırmanın teorik bölümünde organizasyonel öğrenme ve takım çalışmasının -takım olarak öğrenme- çerçevesi çizilmiştir. Öğrenen organizasyonlarda takım çalışmasının rolü ve organizasyonel öğrenmeyi ve takım olarak öğrenmeyi kolaylaştıran veya engelleyen faktörler, takım olarak öğrenme anket çalışması yardımıyla sanayi işletmelerinde uygulanarak değerlendirilmiştir. Takım üyelerinin sosyal ve organizasyonel koşulları nasıl algıladıkları araştırmanın uygulama kısmında analiz edilmiş ve ölçülmüştür. Sonuç olarak araştırmanın son bölümünde takım olarak öğrenmenin organizasyonel öğrenmedeki rolü ve katkısı belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler : Öğrenme, Bireysel öğrenme, Organizasyonel Öğrenme, Takım, Takım Çalışması, Takım Olarak Öğrenme. | |
dc.description.abstract | n ABSTRACT THE STRATEGIC ROLE OF TEAMWORK IN LEARNING ORGANIZATION Kemal Can KILIÇ Master Thesis, Business Department Supervisor: Pro£ Dr. Hüseyin ÖZGEN January, 2000, 188 pages All organizations learn, whether they consciously choose to or not, it is a fundemental requirement for their sustained existence. Given the nature of global and institutional problems, thinking alone at whatever level of organization is no longer edequate. The problems are too complex, the interdependencies too intricate, and the consequences of isolation and fragmentation too devastating. Human beings (individuals, groups, companies, communities) everywhere are being forced to develop their capacity to think together, to develop collaborative thought and coordinated In today's environment, teams represent integral component of modern organizations. Task forces, committees, problem-solving teams, self-managed work teams, and high performing teams are part of contemporary life in many organizations. These groups are formed to fulfill a purpose or carry out some task in conjunction with performing the work of the organization. In this context, the frame of organizational learning and teamwork (team learning) have been determined in theoretical part of the research. The role of teamwork in learning organization and those factors that facilitate or impede organizational learning and team learning have been assessed by the help of team learning survey in industrial organizations. And also how team members perceive their work environment on a set of social and organizational conditions have been analyzed and measured in the application part of the researh. As a result, the role and contribution of team learning in organizational learning is determined in the final part. Keywords : Learning, Individual Learninig, Organizational learning, Team, Teamwork, Team Learning. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Öğrenen organizasyonlarda takım çalışmasının stratejik rolü üzerine bir araştırma | |
dc.title.alternative | The Strategic role of team work in learning organizations | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Team work | |
dc.subject.ytm | Learning organizations | |
dc.subject.ytm | Team work | |
dc.identifier.yokid | 100825 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 97448 | |
dc.description.pages | 188 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |