Show simple item record

dc.contributor.advisorİnanç, Banu
dc.contributor.authorÖzer, İlkay
dc.date.accessioned2020-12-29T08:32:24Z
dc.date.available2020-12-29T08:32:24Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/365661
dc.description.abstractBu araştırma, ergenlerin stres yaşantılarında kullandıkları başaçıkma sratejileri ve benlik imgelerinin, cinsiyet, doğum sırası, sosyo-ekonomik düzey ile sınıf düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, 2000-2001 öğretim yılında, Adana il merkezindeki genel liselerin I. ve II. sınıflarından seçilen 145'i kız 137'si erkek olmak üzere toplam 282 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Araştırmada öğrencilerin genel olarak stres yaşantılarında kullandıkları başaçıkma stratejilerini ölçmek üzere `Başaçıkma Stratejisi Ölçeği` (BSÖ), benlik imgesini ölçmek için ise `Offer Benlik İmgesi Ölçeği` (OBİÖ) kullanılmıştır. Verilerin analizinde, korelasyon katsayısı, 't' testi ve varyans analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarında, benlik imgesi ile stresle başaçıkma stratejilerinden kaçınma stratejisi arasında ilişki bulunmuştur. Ayrıca tüm örneklemde erkeklere göre kızlar, alt sosyo-ekonomik düzeyde olanlara göre de orta sosyo-ekonomik düzeyde olanlar dahaolumlu benlik imgesi sergilemektedirler. Ergenlerin doğum sırası ve sınıf düzeyi, benlik imgelerinde farklılık yaratmamaktadır. Ergenlerin doğum sırası ile sosyo-ekonomik düzey, stresle başaçıkma stratejilerinde farklılık yaratmamaktadır. Kızlar, erkeklere göre sosyal destek ve kaçınma stratejilerini, II. sınıfta olanlar ise I. sınıfta olanlara göre Problem çözme ve Kaçınma stratejisini daha fazla kullanmaktadırlar. Anahtar Sözcükler: Stres, Başaçıkma Stratejisi, Benlik İmgesi
dc.description.abstractThe aim of the study was to investigate the relationship between coping strategies and self-image scores gender, birth order, socio-economic status and class status. The study was carried out among 282 first and second year students of which 145 were female and 137 were male subjects were all high school students in Adana region in 2000-2001 academic year. Coping strategies were measured by Coping Strategy Scale (CSS) and self-image by `Offer Self-image Questionnaire` (OS1Q). The data was analyzed using correlation coefficient, the 'f test and analysis of variance techniques. The Results revealed a relationship between self-image and avoiding strategies. Males as compared to females and those subjects coming from higher socio-economic status as compared to those coming from lower socio-economic status revealed higher self-image scores. Birth order and school yearl was not corelated with the self-image scores of teenagers. vnAlso there was no correlation found between birth order, school year and stress coping strategies. However gender did create a difference where female students used more social support and avoiding strategies than male students and second year students used problem solving and avoiding more than first year students. Key Words: Stress, Coping Strategy, Self-imageen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleErgenlerin stres yaşantılarında kullandıkları başaçıkma stratejilerinin benlik imajı ile ilişkisi
dc.title.alternativeThe Relationship between coping strategies and self - image of teenagers on their stress lives
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmCoping with stress
dc.subject.ytmStress
dc.subject.ytmCoping
dc.subject.ytmSelf image
dc.identifier.yokid108884
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid107443
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess