Show simple item record

dc.contributor.advisorTemel, Ali
dc.contributor.authorMutlu, Serkan
dc.date.accessioned2020-12-29T08:32:15Z
dc.date.available2020-12-29T08:32:15Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/365597
dc.description.abstract11 ÖZET ÖĞRETMEN VE YÖNETİCİLERE GÖRE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA TOPLAM KALİTE YÖNETEMİNİN UYGULANABİLİRLİĞİ Serkan MUTLU Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Danışman: Yrd. Doç. Dr. Ali TEMEL Haziran 2001, 130 sayfa Bu araştırma, Toplam Kalite Yönetimi (TKY)'nin ilköğretim okullarında uygulanabilirliğini belirlemek amacıyla yapılmıştır. TKY'nin uygulanabilirliği ile ilgili görüşler, geleneksel İ.O. ve MLO'da görev yapan yönetici ve öğretmenlerden geliştirilen anket formuyla toplanarak, aralarında anlamlı fark olup olmadığı karşılaştınlmıştır. Anket formu iki bölümden oluşturulmuştur. Birinci bölüm; kişisel bilgiler, ikinci bölüm; TKY anlayışı ile ilgili önermelerin yer aldığı `müşteri odaklılık`, 'katılımcılık`, `kalite anlayışı`, `sürekli gelişme`, `sürekli eğitim`, `yönetici, yönetim ve liderlik`, `kalitenin ölçülmesi` ve `örgüt yapısı` faktörleriyle ilgili önermelere yer verilmiştir. Bu faktörlerle ilgili 58 önermeye yer verilmiştir. Anket Adana ili Seyhan ve Yüreğir merkez ilçelerinde 2000-2001 eğjtim-öğretim yılında görev yapan 280 öğretmen, 46 müdür yardımcısı ve 10 müdür olmak üzere toplam 336 kişiye ulaşılmıştır. Çalışılan okul türüne göre 336 kişi, eşit sayıda MLO ve geleneksel İ.O.'lanndan tesadüfi küme örneklemi sonucunda seçilmiştir. Verilerin analizinde frekans, yüzde ve kay kare kuUanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulardan şu sonuçlar çıkartılmıştır: 1. MLO ve geleneksel İ.O. 'da çalışan yönetici ve öğretmenlerin TKY anlayışı ile ilgili önermelere katılımları genelde yüksek olmuştur. MLO'da çalışan yönetici ve öğretmenlerin TKY ile ilgili önermelere katılımları ise biraz daha yüksek olmuştur. 2. Her iki okul türünde de öğretmen ve yöneticilerin genelde birbirlerine paralel görüş bildirdikleri görülmüştür. Öğretmen ve yöneticilerin görüşleri birkaç önerme dışında anlamlı bir farklılık göstermemiştir.11 3. öğretmen ve yöneticilerin görüşleri çeşitli değişkenler açısından önermelere katılımları karşılaştırıldığında anlamlı farklılıklar çıkan önermelerde; cinsiyet değişkeni bakımından genelde kadınlar erkeklere göre daha yüksek katılım göstermişlerdir. Meslekteki hizmet süreleri bakımından; genelde kıdemi yüksek olan öğretmenlerin önermelere katılımları biraz daha yüksek olmuştur. Hizmetiçi eğitim sayısı bakımından; genelde hizmetiçi eğitime katılım sayısı ile TKY ile ilgili önermelere katılımları bir paralellik göstermiştir. Öğretmen ve yöneticilerin, eğitim durumlarına bakıldığında; önlisans ve yüksek lisans mezunları önermelere daha çok katılım göstermişlerdir. 4. Geleneksel İ.O. ve MLO'da çalışan öğretmen ve yöneticilerin TKY anlayışı ile ilgili önermelere genelde yüksek katılım göstermeleri bu yeni yönetim anlayışını desteklediklerini göstermektedir. Anahtar Kelimeler : Toplam Kalite Yönetimi, Öğretmen ve Yönetici Görüşleri, İlköğretim Okullarında Uygulanabilirliği
dc.description.abstractIll ABSTRACT THE FACILITY OF THE TOTAL QUALITY MANAGMENT AT THE PRIMARY SCHOOLS ACCORDING TO THE OPINIONS OF TEACHERS AND ADMINISTRATORS Serkan MUTLU Master Thesis, Department Of Education Sciences Supervisor: Yrd. Doç. Dr. Ali TEMEL June 2001, 130 pages The aim of this research is to carrying out the facility of the Total Quality Managment (TQM), at the primary schools according to the opinions of the traditional and curriculum laboratory primary schools teachers and administrators. The opinions of the traditional and curriculum laboratory primary schools teachers and administrators have been asked and some researchments have been made to see if there are some differences amongst these opinions. The inquiry form which contains two parts is prepared to get the data. The first part of the inquiry contains the private information and the second part contains the factors of `customer focus`, `participateion`, `quality understanding`, `continuous development`, `containuous educaition`, `manager, managment and leadership`, `quality tests` and `organisation structure`. The inquiry contains 58 proposals are offered for theese factors. The inquiry is applied to 280 primary school teachers and 56 administrators who are in charge of the schools of Seyhan and Yüreğir in province of Adana in 2000-2001 academic term. 336 of these schools teachers and administrators are selected by the random group illustrating method. Frequency, percentage and chi-square are carried out for analysing the data. The following articles are obtained due to the statistical analaysis: 1. The traditional and curriculum laboratory primary schools teachers and administrators join the proposals of the TQM in generality. The curriculum laboratory primary schools teachers and administrators join the proposals of the TQM more than the traditional primary schools teachers and administrators.... III 2. In generality, the teachers and administrators have parallel opinions about the proposals of the TQM in each schools type. The opinions of the traditional and curriculum laboratory primary schools teachers and administrators are not meaningful difference in the level of 0,05 except some propasals of the TQM. 3. The between teachers and administrators opinions have some meaningful difference about the proposals of the TQM in variables of sexsuality, seniority, education of in serve and education degree. 4. The teachers and administrators of the traditional and curriculum laboratory primary schools accept proposals of the TQM in high degree which is an evidence that they support this new managment understanding. Keywords : Total Quality Managment, Opinions Of The Teachers and Administrators, The Facility At The Primary Schoolsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen ve yöneticilere göre ilköğretim okullarında toplam kalite yönetiminin uygulanabilirliği
dc.title.alternativeThe Facility of the total quality managment at the primary schools according to the opinions of teachers and administrators
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.identifier.yokid108934
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid107432
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess