İşletmelerde eğitim ve geliştirme: Bir holdinge bağlı sanayi işletmelerindeki uygulamalara yönelik bir araştırma
dc.contributor.advisor | Özgen, Hüseyin | |
dc.contributor.author | Doğan, Uğurtan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:31:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:31:43Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/365359 | |
dc.description.abstract | Çağımızda yaşanan hızlı teknolojik değişim ve gelişmeler ve bilgiye duyulan ihtiyaç nedeniyle, işletmeler, sürekli olarak kendilerim yenilemek, kendilerine bir yön, bir hedef belirlemek ve böylece içinde bulundukları rekabet ortamında varlıklarım devam ettirmek durumunda kalmaktadırlar. Ancak, işletmelerin varlıklarım devam ettirebilmeleri için sadece iyi teknolojilere sahip olmaları yetmemekte aynı zamanda belirli niteliklere sahip yöneticilere de ihtiyaç duyulmaktadır. Bu noktadan hareketle, bu çalışmada yönetici ve yönetim kavramlarının üzerinde durulmasının yanı sıra yönetici eğitimi ve gelişimi, bu eğitim ve gelişim ihtiyacının saptanması, eğitim programlarının planlanması ve yönetilmesi konularına da değinilmiştir. İşletmelerin yaşama ve gelişme güçleri, nitelikli yöneticilerin varlığı ile doğru orantılıdır. Yönetim kavramı, yönetim süreci, yönetim sürecinin özellikleri, yönetim düşüncesinin evrimi ve yönetici kavramları, yöneticilik ile liderlik kavramları arasındaki farklar, üzerinde durulması gereken başlıca konulardır. İşletmelerin hedefe ulaşmada bir araç olmalarından hareketle, istenilen hedefe ulaşılması bir anlamda o işletmedeki yönetim sürecine ve bu süreçte yer alan yöneticilerin gerekli yöneticilik becerilerine sahip olmalarına bağlı olmaktadır. İstenilenIV niteliklere sahip yöneticilerin yetiştirilmesi için işletmelerdeki eğitim programlarının planlanması, eğitim planlamasında yaşanan süreçler ve uygulanacak yöntemler, uygulanan eğitim fâaliyetleri sonuçlarının ölçülmesi ve değerlendirilmesi, yukarıda belirtilen düşünce doğrultusunda ele alınması gereken öncelikli noktalan oluşturmaktadır. Yönetici eğitimindeki temel hedeflerden biri olan yüksek nitelikli profesyonellerin yetiştirilmesi konusunda sadece teorik bilgilere bağlı kalmak yerine uygulamadan da örnekler verilmesi yoluna gidilmiştir. Bu bağlamda, bir holdinge bağlı sanayi işletmelerinde uygulanmakta olan eğitim ve geliştirme uygulamalarından örnekler ve bu eğitim programlarının değerlendirilmesi hususuna ilişkin bilgiler aktarılmıştır. Verilen eğitimler sonucunda yönetici eğitimi ve geliştirme politika ve uygulamalarının sözkonusu işletmelerin gelişim ve değişimlerine olan etkilerinin belirlenmesine yönelik araştırma yapılması gereği de doğmaktadır. Her düzenlenen eğitim faaliyeti sonunda, eğitim faaliyetinin değerlendirilmesine ilişkin bir form katılımcılara verilerek bu formlardan elde edilen bulgular doğrultusunda istatistiksel veriler elde etme yoluna gidilmiştir. Sonuç olarak, bu çalışmada hedeflenen husus günümüz işletmelerinin rekabetçi bir ortamda ayakta kalma ve sürekli değişen ve gelişen bir iş ortamına ayak uydurmaları için ihtiyaç duyduktan nitelikli yöneticilerin eğitilmesi faaliyetlerinin incelenmesidir. İşletmenin hedefine ulaşmasında verilen eğitimlerin değerlendirilmesi ve bu değerlendirmelerden bir takım veriler elde edilmesi de aynca ele alınan ve üzerinde önemle durulan bir konu olmaktadır. Anahtar Kelimeler: 1. Eğitim 2. Geliştirme 3. Eğitim Semineri 4. Eğitim Değerlendirmesi 5. Sanayi İşletmeleri | |
dc.description.abstract | For the purpose of remaining competitive in the changing and developing business field, the organisations need to renew their organisational structure and look for a path to reach their organisational targets. However, having high technology standards cannot only be sufficient for organisations. There is also a potential need for recruiting qualified managers towards this purpose. In this study, training and development of managers, determination of the training and development needs, planning and conducting the training programs are emphasised besides explaining the management and manager concepts in details. The power to remain competitive in the business and to develop efficiently depends on the recruitment of high-qualified managers. The management concept, management process, special features of the management process, evolution of the management observation, manager concept, manager and leader differentiation constitute the basic points to inspect. From the point that the organisations are only tools in reaching the intended organisational target, the management process and the managers bearing the necessary qualifications become important in reaching the desired organisational target. In order to train the managers to gain the required qualifications, planning the trainingVI programs, processes existing in the planning of the manager training, the methods to be implemented during the training process, evaluation and assessment of the results of the training programs become the subjects that should be considered primarily towards the above mentioned opinion. Existing precedents from the actual training implementations of a group of companies in Turkey are also considered as important as the theoretical data related with the manager training. In this context, the data related with some precedents from the training and development implementations and the evaluation process of such training programs are also explained in details. At the end of the training programs, there arises a need to research and understand the basic impacts of the manager training and development policies on the relevant organisations' development and change. It is aimed to reach a statistical data by giving assessment forms to the trainees to complete at the end of each training program. Consequently, the intended point in this study is to examine the training programs for the managers to gain the qualifications required by the organisations in order to remain steady and well established in the business. Evaluation of the organised training programs and getting statistical data from such evaluations also become one of the important points to be considered. Key Words: 1. Training 2. Development 3. Training Seminar 4. Training Assessment 5. Industrial Organisations | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | İşletmelerde eğitim ve geliştirme: Bir holdinge bağlı sanayi işletmelerindeki uygulamalara yönelik bir araştırma | |
dc.title.alternative | Training and development applications in organisations: A research on applications in group companies of a holding | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Educational planning | |
dc.subject.ytm | Industry businesses | |
dc.subject.ytm | Businesses | |
dc.subject.ytm | Manager training | |
dc.subject.ytm | Manager development | |
dc.subject.ytm | Education methods | |
dc.identifier.yokid | 127007 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 125300 | |
dc.description.pages | 275 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |