Show simple item record

dc.contributor.advisorEkmekçi, F. Özden
dc.contributor.authorTüm, Gülden
dc.date.accessioned2020-12-29T08:31:39Z
dc.date.available2020-12-29T08:31:39Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/365327
dc.description.abstractCÜMLE BİRLEŞİRME TEKNİĞİ ÖĞRENCİLERİN SÖZDİZİMSEL BECERİLERİNİ GELİŞTİRMEK İÇİN BİR YÖNTEM GÜLDEN TÜM Doktora Tezi, İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı Danışman: Prof. Dr. F. Özden EKMEKÇİ Arahk£002, 264 sayfa ÖZET Bu çalışmanın temel amacı yabancı dile olarak ingilizce eğitim gören öğrencilerin yazma dersinde sözdizimsel akıcılık ve sözdizimsel olgunluk düzeyine ulaşabilmeleri için cümle birleştirme tekniğini kullanabilmelerini sağlamaktır. Yazma becerilerinde görülen en büyük eksiklik öğrencilerin genellikle kompozisyon yazarken cümleler arası akıcılığı ve bütünlüğü yeterince kullanamamalarıdır. Bu çalışmada cümle birleştirme tekniğinin kullanılmasıyla öğrencilerde görülen bu eksikliğin giderilebileceği varsayılmaktadır. Bu tekniğin öğrencilere kazandırıldığında, yazma becerilerinde bir ilerleme olacağına, ve kompozisyonlarda anlam ve içerik acısından bir bütünlük oluşabileceğine inanıyoruz. Bu nedenle, bu çalışmada aşağıdaki araştırma sorularına cevap bulunmaya çalışılmıştır: Basit cümleleri birleştirme öğrencilerin sözdizimsel akıcılığını geliştiriyor mu? Basit cümleleri birleştirerek bileşik kompleks cümle yapma öğrencilerin sözdizimsel gelişimini hızlandırıyor mu? Cümle birleştirme tekniği öğrencilerin sözdizimsel akıcılığım ve olgunluğunu kompozisyona aktarmalarına yardımcı oluyor mu?On bir hafta süren eğitim boyunca öğrencilerin ileri düzeyde yazma becerilerini geliştirebilmek amacıyla cümle birleştirme modeli kullanıldı. Bu tekniğin yazma becerilerini nasıl geliştirdiği öğrencilere verilen kompozisyonların değerlendirilmesiyle bulunmaya çalışıldı. Öğrenciler tarafından yazılan kompozisyonlar bilgisayar metin analizi Concordance 3.0.0 programı kullanılarak yapıldı. Ayrıca, öğrencilerin ileri düzeyde kompozisyon yazıp yazmadıklarını değerlendirmek için analitik değerlendirme (Jacobs, 1986) yapıldı. Araştırma sonuçlan, cümle birleştirme tekniği ile yazma becerileri arasında yakm bir ilişki olduğunu ortaya çıkarmıştır. Ayrıca, deney grubundaki öğrencilerin kontrol grubundakilere göre yazma dersinde daha kompleks ve bileşik cümle kullandıkları ve cümle birleştirme tekniğiyle daha basarili anlatım biçimi kazandıkları gözlenmiştir. Yazma becerileriyle ilgili olumlu sonuçlar kompozisyonların analizlerini değerlendiren kişiler tarafından da desteklenmiştir. Sonuç olarak, cümle birleştirme tekniğinin yazma ders kitaplarına kazandınlmasıyla öğrencilerin yazma alanında yaşadıkları problemin belirli oranda ortadan kalkacağına inanmaktayız. ANAHTAR KELİMELER: Cümle birleştirme tekniği, Sözdizimsel akıcılık ve olgunluk düzeyi, Sözdizimsel tutarlık, Sözdizimsel bütünlük, Gelişme çizelgesi ıı
dc.description.abstractABSTRACT SENTENCE COMBINING TECHNIQUE TO ENHANCE THE SYNTACTIC MATURITY, SYNTACTIC FLUENCY, AND OVERALL WRITING QUALITY IN EFL CLASSES IN TURKEY GULDEN TUM Ph. D. Dissertation, English Language Teaching Department Supervisor: Prof. Dr. F. Özden EKMEKÇİ December, 2002, 264 pages The basic premise of this study is that students usually lack the ability to express their ideas and thoughts clearly in writing compositions. In order to make them aware of writing skills, the following two questions should be taken into account: How does a sentence function?, How are simple sentences clustered into larger syntactic units to create complex sentences?, and How do these clusters or paragraphs logically communicate thoughts in order to influence the reader in some way? It is assumed that as a result of giving them the SC technique, students can present their ideas and improve their skills by paying attention to a variety of choices. Therefore, the purpose for this study is to investigate the effectiveness of the SC technique in raising awareness in students of English as a Foreign Language (EFL) regarding their improvement in writing. Since the SC has a motivating influence on writing for higher level thinking mprocess for students, they were given an eleven-week training on sentence constructions (sentences, clauses, and phrases) focusing on sentence formation and combination of these syntactic units within paragraphs. The reason for studying on sentences, clauses, and phrases stems from the units of grammar in the grammatical hierarchy: sentences, clauses, phrases, words, and morphemes. Since the nature of the study was based on sentence-combining technique, only sentences, clauses, and phrases were taken into consideration for the analysis, not words, and morphemes - based on minimum unit of form. The evaluation of the effectiveness of the SC technique on writing was based on the data gathered from the participating students' writing samples İn two tests, namely Pre-test and Post-test. In this study, the results of the analysis of these tests, namely the Pre-tests and the Post-tests were observed from the point of the contribution of SC technique on the development of students' writing skills. The data analyzed demonstrated that a programmed instruction on the SC technique would enhance syntactic maturity and fluency in writing. In other words, it was observed that students developed a questioning, testing, and transforming emphasis based on critical thinking theory, and raised an awareness of the flowing style and unity in a composition. KEYWORDS Sentence Combining Technique, Syntactic Fluency, Syntactic Maturity, Overall Writing Quality, Coherence, Progress Sheet IVen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleSentence combining technique to enhance the syntactic maturity, syntactic fluency and overall writing quality in EFL classes in Turkey
dc.title.alternativeCümle birleştirme tekniği: Öğrencilerin sözdizimsel becerilerini geliştirmek için bir yöntem
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmWriting skills
dc.subject.ytmWriting classes
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmSyntax
dc.subject.ytmSentence frame
dc.subject.ytmForeign language education
dc.identifier.yokid127212
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid125322
dc.description.pages264
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess