Show simple item record

dc.contributor.advisorGüçray, Songül Sonay
dc.contributor.authorSoylu, Özlem
dc.date.accessioned2020-12-29T08:31:38Z
dc.date.available2020-12-29T08:31:38Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/365323
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, üniversite sınavına hazırlanan, lise 3. sınıf ve dershanelere devam eden öğrencilerin ailelerinden algıladıkları sosyal destek düzeylerine, cinsiyete, sosyo ekonomik düzeye, anne baba eğitimine ve sınava giriş sayısına göre psikolojik belirtilerinin farklılaşrp farklılaşmadığım incelemektir. Araştırmanın örneklemini, Adana ili Yüreğir ve Seyhan merkez ilçelerinde bulunan Fen lisesi, Seyhan Rotary Anadolu Lisesi, Sunar Nuri Çomu Lisesi, 5 Ocak Lisesi, Borsa Lisesi, Özel Gündoğdu Lisesi, Özel Büfen Lisesi, Zirve Dershanesi, Toros Dershanesi ve Bilgefen Dershanelerinden 230 kız, 258 erkek olmak üzere toplam 488 ergen oluşturmuştur. Araştırmada veri toplamak amacıyla, `Algılanan Sosyal Destek ölçeği (ASDÖ)`, `Kısa Semptom Envanter (KSE)` ve `Kişisel Bilgi Formu` kullamlmıştır. Veriler 2X2 ve 2X3 'lük Varyans analiziyle çözümlenmiş ve analiz sonuçlarında çıkan ortak etkiler Scheffe-F testiyle araştırılmış ve bulguların değerlendirilmesinde anlamlılık 0.05 olarak kabul edilmiştir. Sonuçta, aileden algılanan sosyal destek düzeyi ve cinsiyete göre kızların algıladıkları sosyal destek düzeylerinin daha düşük olduğu ve anksiyete ve depresyon belirtilerinin daha fazla olduğu bulunmuştur. Aileden algılanan sosyal destek ve sosyo ekonomik düzey etküeşimine göre sosyo ekonomik düzeyi yüksek olanların algıladıkları sosyal destek düzeylerinin daha yüksek olduğu ve sosyo ekonomik düzey yükseldikçe psikolojik belirtilerin görülme düzeyinin düştüğü bulunmuştur.
dc.description.abstractThe puipose of this study is to examine the changes in psychological symptoms of high school children who are preparing for the nationwide university entrance examination in respect to gender, socio-economic status, parental education, familial perceived social support and the number of exam attempts. The cohorts were from Seyhan Rotary Anatolian high school, Sunar Nuri Çomu high school, 5 Ocak high school, Borsa high school, Private Gündoğdu high school, Private Büfen high school, Zirve Prepation courses, Toros Prepation courses and Bilgefen Prepation courses which are in Yüreğir and Seyhan central towns of Adana city and included 230 girls and 258 boys to a total of 488 adolescent `Perceived Social Support Scale`, `Brief Symptom Inventory` and `Personal data-information Form` was used for data collection^ The datas were analysed by using 2X2 and 2X3 contingency tables, Scheffe-F tests were used to analyse the common effects and the signifiance was interpreted at 0.05. As a result, the level of perceived social support by the females were lower in terms of perceived social support from the family than those of males; the anxiety and depression symptoms were higher for females. The level of perceived social support by those who are from a higher socio economic status were higher in relation to the interaction of perceived social support from the family and socio-economic status. The incidance of psychological symptoms increased as the socio-economic status was higher. The level of perceived social support from the family by those of higher education was higher in terms of interaction between parental educational level anden_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜniversite sınavına hazırlanan öğrencilerin ailelerinden sosyal destek algılayıp - algılamama durumlarına göre psikolojik belirtiler yönünden incelenmesi
dc.title.alternativeThe Analysis of psychological symptoms in students preparing for university entrance interms of perceived familial social support
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPsychological symtoms
dc.subject.ytmFamily
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmSocial support
dc.subject.ytmUniversity entrance examinations
dc.identifier.yokid127090
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid125281
dc.description.pages155
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess