The Relationship between proficiency in a foreign language and critical thinking skills
dc.contributor.advisor | Bada, Erdoğan | |
dc.contributor.author | Mirioğlu Akçayoğlu, Meryem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:31:34Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:31:34Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/365291 | |
dc.description.abstract | ÖZET YABANCI BÎR DİLDE YETERLİLİK VE ELEŞTİREL DÜŞÜNME ARASINDAKİ İLİŞKİ Meryem MİRİOGLU (AKÇAYOĞLU) Doktora tezi, İngiliz Dili Ana Bilim Dalı Danışman: Yrd. Doç. Dr. Erdoğan BADA Aralık 2002, 144 Sayfa Bu çalışmanın başlıca amacı yabancı bir dilde yeterlilik ile eleştirel düşünme arasındaki ilişkiyi araştırmak ve buna bağlı olarak yabancı dil öğrenme sürecinde bireylerin başvurdukları öğrenme stratejileri ve bu stratejilerin eleştirel düşünme üzerindeki etkisini vurgulamaktır. Çıkarım, hipotez test etme, sonuç çıkarma, vb. yabancı dil öğrenme stratejileri, eleştirel düşünmenin özellikleri arasında yer almaktadır. Bu stratejilerin etkin bir biçimde kullanımları hem yabancı dil öğrenimine, hem de eleştirel düşünme becerilerine katkıda bulunabilir. Yabancı dil öğrenme sürecinde birey, bilişsel stratejilere başvurur. Yabana dil öğrenmek, bireylerin eleştirel düşünme becerilerini artırabilir. Bu araştırmada, bireylerin yabancı dil düzeyleri arttıkça buna paralel olarak eleştirel düşünme becerilerinin de arttığı görülmüştür Bu çalışma sonucunda yabana dilin eleştirel düşünmeye olan önemli etkisinin yanısıra bireylerin sosyo-ekonomîk durumlarının da eleştirel düşünme üzerinde etkili olduğu gözlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Eleştirel Düşünme, Eleştirel Düşünme Becerileri, Yabana Dil Düzeyi, Yabana Dil Öğrenme Stratejileri | |
dc.description.abstract | 11 ABSTRACT THE RELATIONSHIP BETWEEN PROFICIENCY IN A FOREIGN LANGUAGE AND CRITICAL THINKING SKILLS Meryem MİRİO?LÜ (AKÇAYOGLÜ) Ph. D. Dissertation, English Language Teaching Department Supervisor: Asst. Prof. Dr. Erdoğan BADA December, 2002, 144 Pages The present study focuses mainly on the relationship between proficiency in a foreign language and critical thinking skills. In the Adult Second Language learning process, individuals utilize various language learning strategies, for example inferencing, hypothesis testing, deducting, etc., which correspond to the characteristics of critical thinking. The effective use of these language strategies may contribute to success in language learning as well as critical thinking skills. During the process of second language learning, the learner is engaged in cognitive strategies. This experience of learning a second language may result in an increase of critical thinking ability of second language learners. Our findings indicate that a relationship between language proficiency and critical thinking is existent. Besides language proficiency, family background was found to have an impact on critical thinking skills. Key words; Critical Thinking Skills, Second Language Proficiency Level, Second Language Learning Strategies | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | The Relationship between proficiency in a foreign language and critical thinking skills | |
dc.title.alternative | Yabancı bir dilde yeterlilik ve eleştirel düşünme becerileri arasındaki ilişki | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning strategies | |
dc.subject.ytm | Sufficiency | |
dc.subject.ytm | Critical thinking | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.identifier.yokid | 127130 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 125263 | |
dc.description.pages | 144 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |