İlköğretim okullarında toplam kalite yönetimi projesi uygulama sonuçları `Adana ilinde bir araştırma`
dc.contributor.advisor | Kılbaş, Şükran | |
dc.contributor.author | Sari, Belgin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:31:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:31:31Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/365267 | |
dc.description.abstract | ÖZET İLKÖĞRETİM OKULLARINDA TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ PROJESİ UYGULAMA SONUÇLARI Belgin SARI Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Danışman: Prof. Dr. Şükran KDLBAŞ Eylül 2002, 142 Sayfa Bu araştırmanın amacı, İlköğretim okullarında uygulanmakta olan Toplam Kalite Yönetimi Projesi'nin Hazırlık, Uygulama ve Değerlendirme aşamaları kapsamında okulda yapılan çalışmaları belirlemektedir. Yapılan çalışmalar ile ilgili görüşler, ilköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerden geliştirilen anket formuyla toplanarak, aralarında anlamlı fark olup olmadığı karşılaştırılmıştır. Anket formu iki bölümden oluşturulmuştur. Birinci bölümde kişisel bilgilerle ilgili sorular, ikinci bölümde TKY'nin Hazırlık, Uygulama ve Değerlendirme aşamaları ile ilgili sorular yer almaktadır. Anket aşamaları ile ilgili sorular yer almaktadır. Anket Adana ili Seyhan ve Yüreğir merkez ilçelerinde, 2001-2002 eğitim-öğretim yılında görev yapan 231 öğretmen vee 48 yönetici olmak üzere toplam 279 kişiye uygulanmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde ve kaykare kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulardan şu sonuçlar çıkartılmıştır. 1- Hazırlık aşaması ile ilgili olarak öğretmenlerin yardan fazlası verilen eğitimlerin kısmen yeterli veya yetersiz olduğunu belirtmiştir. Öğretmenlerin kurum temsilcisinden ve OGYE (Okul Gelişim Yönetim Ekibi)'den haberdar olmadıkları anlaşılmıştır. 2- Uygulama aşamasında okul müdürünün liderlik özellikleri öğretmenler tarafından kısmen yeterli veya yetersiz bulunmuştur. Yönetici ve öğretmenlerin yandan fazlası okulda veri toplama tekniklerinin uygulanmadığı konusunda görüş birliğindedir. Araştırmaya katılan öğretmen ve yöneticilerin yandan fazlası hiçbir ekipte görev almamıştır.n Ekip çalışmalarında kullanılan araç ve teknikler arasıra ya da hiç kullanılmamaktadır. 3- Değerlendirme aşaması ile ilgili olarak, gelecek yılın gelişim planının kısmen hazırladığı ve hiç hazırlanmadığı anlaşılmaktadır. Öğretmen ve yöneticilerin yandan fazlası gerekli altyapı oluşturulduktan sonra uygulamalara devam edilmesini istemektedir. Anahtar Kelimeler: Kalite, Eğitim, Toplam Kalite Yönetimi, Milli Eğitim Bakanlığı Toplam Kalite Yönetimi Uygulama Projesi, Uygulama. | |
dc.description.abstract | m ABSTRACT APPLICATION CONSEQUENCES OF THE TOTAL QUALITY MANAGEMENT PROJECT IN SECONDARY SCHOOLS Belgin SARI Ph. D. Thesis, Education Department Supervisor: Prof. Dr. Şükran KILBAŞ September 2002, 142 pages The aim of this research is to determine the studies carried out in secondary schools as part of the preparation application and evaluation process of the Total Quality Management Project. The views concerning the research was gathered from administrators and teachers in secondary schools by means of questionnaires and their difference was compared. The questionnaire consists of two parts. The first part contains questions on personal knowledge and the second part questions on preparation, application and evaluation of TQM. 23 1 teachers and 48 administrators from Seyhan and Yüreğir in the province of Adana answered the questionnaire frequency and percentage and is chi- square. Used at the analysis of the data. From the obtained findings are reached the following consequences: 1- About the prepatory step, more than half of the teachers stated that the quality of education was partly adequate or inadequate. It was noted that teachers were unaware of the institution representative and school management Development Team Quality Council. 2- In the application process the leadership quality of the headmaster was considered partly adequate or inadequate. More than half of the teachers and administrators unanimously agreed that data collection techniques were not practiced in school more than half of the students and administrators who practipated in the research have not worked in any team before. TheIV equipment and techniques which were used in team work were rarely or never used. 3- Concerning the evaluation process it was seen that the development plan for the next year was partly or never prepared. More than half of the students and administrators wanted this activities to be continued after the necessary infrastructure was formed. Keywords: Quality, Education, Total Quality Management The Ministry of Education. Total Quality Management Application Project, Application. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okullarında toplam kalite yönetimi projesi uygulama sonuçları `Adana ilinde bir araştırma` | |
dc.title.alternative | Application consequences of the total quality management project in secondary schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Quality | |
dc.subject.ytm | Total quality management | |
dc.identifier.yokid | 127047 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 125284 | |
dc.description.pages | 142 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |