Show simple item record

dc.contributor.advisorYeniçeri, Tülay
dc.contributor.authorÇakar, Hilal
dc.date.accessioned2020-12-02T12:45:33Z
dc.date.available2020-12-02T12:45:33Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/36513
dc.description.abstractBu çalışma ile tüketicilerin yabancı marka ismi değerlendirmeleri ve etnosentrizm arasındaki ilişkinin ölçülmesi amaçlanmıştır. Firmalar markalarına isim verecekleri zaman, çeşitli sebeplerden dolayı yabancı isim verme yoluna gitmektedirler. Örneğin markasının yabancı bir marka olarak algılanmasını isteyen firmalar, markalarına yabancı isim vermeyi tercih ederler. Ancak marka isminin yabancı dilde olması, etnosentrizm seviyesi yüksek veya düşük olan tüketicilerin, o markayla ilgili düşüncelerinin şekillenmesinde oldukça önemli bir kavramdır. Yapılan literatür incelemeleri sonucunda etnosentrizm kavramanın tüketicilerin tutum ve davranışları, satın alma niyetleri gibi pek çok faktöre etki ettiğine dair oldukça çalışma olduğu gözlemlenmiştir. Ancak marka isminin yabancı dilde olmasının etnosentrizm ile olan ilişkisinin kısmen göz ardı edilmiş olması bu çalışmanın önemini artırmıştır. Çalışmanın literatür kısmında etnosentrizm, marka, marka ismi kavramları ve yabancı marka ismi ile etnosentrizm arasındaki ilişki açıklanmış, uygulama bölümünde ise araştırmanın modeli doğrultusunda oluşturulan hipotezlere uygun analizler yapılmıştır. Analiz sonuçları neticesinde etnosentrizm ile yabancı marka ismi arasında bir ilişki olduğu tespit edilmiş ve birbirlerini anlamlı bir şekilde etkiledikleri sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to measure the relationship and reviews between ethnocentrism and brand name of foreign consumers. Companies will put their brand name the time when, for various reasons, are moving to give a foreign name. Usually Companies for various reasons give a foreign name to their companies. For example, companies who want to be perceived as a foreign brand, prefers foreign brands names. However, the brand name in a foreign language, should be observed whether the level of consumers, ethnocentrism, brand-related thoughts is high or low because it is a very important concept for shaping. it has been observed that many factors such as work of resulting of the attitudes and behaviors of consumers, the concept of ethnocentrism, purchase intentions, the literature review was conducted which shows a quite effect. However, the relationship between ethnocentrism to be the brand name in a foreign language is overlooked the importance have been as shown by the studies. The literature review section of the study ethnocentrism, Brand Name The relationship between ethnocentrism and foreign concepts explained in the Application section that is created in accordance with the research model analyses have been made in accordance with the hypothesis. In review in the literature section ethnocentrism, brand, Brand name concept and the foreign brand name relationship has been discussed and shown as in the field of application in accordance with hypothesis in research model suitable analysis are made. As a result of analysis the relation between ethnocentrism and foreign name has been detected or observed and how do they effect each other in the most probable way.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketicilerin etnosentrik eğilimlerine göre yabancı marka isimli ürünlere karşı tutumlarının incelenmesi
dc.title.alternativeReview of the foreign brand named product according to the etnocentric tendencies of consumers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmEthnocentrism
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmForeign products
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmConsumer attitudes
dc.subject.ytmBrand preference
dc.identifier.yokid10118101
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKSARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid448402
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess